خانهاخبار
گوگل از هوش مصنوعی برای شناسایی تصاویر مورد علاقه کاربران استفاده می‌کند

گوگل از هوش مصنوعی برای شناسایی تصاویر مورد علاقه کاربران استفاده می‌کند

گوگل در حال توسعه هوش مصنوعی است که با تحلیل علایق کاربران، قادر به شناسایی تصاویر مورد پسند آنها است.
۱۳۹۶/۱۰/۲

با معرفی هوش مصنوعی، کاملا مشخص بود که این تکنولوژی بخش مهمی از زندگی کاربران را به خود اختصاص می‌دهد. هوش مصنوعی از تشخیص ایمیل اسپم فراتر رفته و شاهد استفاده از آن در جدیدترین گوشی هوشمند شرکت‌هایی نظیر هواوی، سامسونگ و اپل هستیم.

در این میان، گوگل نیز استفاده‌های مختلفی از هوش مصنوعی می‌کند. یکی از کاربردهای هوش مصنوعی برای این شرکت، شناسایی تصاویر مورد پسند کاربران است. درواقع به‌لطف این تکنولوژی، گوگل با سلیقه کاربران آشنا‌تر می‌شود.

از نگاه بعضی از کاربران، تصویری مناسب است که هنگام ثبت آن، استانداردهای عکاسی حرفه‌ای رعایت شده باشد، برای مثال سوژه به‌خوبی در تصویر نمایان شود و میزان رنگ سفید نیز از تعادل مناسب برخوردار باشد. گروه دیگری از کاربران نیز تلفیق سوژه با پس‌زمینه‌ای مناسب را می‌پسندند.

این لیست همچنان ادامه دارد و نکته جالبی که در آن به چشم می‌خورد تفاوت دیدگاه هر فرد در تشخیص عکس خوب است. حال سوال اصلی این است که آیا هوش مصنوعی قادر به تشخیص بهتر تصاویر است؟ گوگل تصمیم گرفته تا جواب این سوال را بیابد.

image

برای حل این موضوع، گوگل از هوش مصنوعی و شبکه‌های عصبی کمک گرفته تا تصاویری را شناسایی کند که از دیدگاه کاربران مورد پسند قرار گرفته است.

گوگل در توضیح اقدام جالبش گفته است:

شبکه عصبی هدفمند ما نه‌تنها می‌تواند با در نظر گرفتن انتظارات کاربران به تصاویر امتیاز بدهد، بلکه ابزاری مفید برای بهینه‌سازی کیفیت آنها است.

تنها گوگل نیست که قصد دارد به هوش مصنوعی، خواسته‌ها و علاقه‌مندی‌های انسان را بیاموزد. ادوبی نیز هوش مصنوعی طراحی کرده که درواقع ابزاری مفید برای ویرایش تصاویر است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)