خانهاخبار
ردمی 5 پلاس جایگزین ردمی 5 نوت در ویترین محصولات شیائومی

ردمی 5 پلاس جایگزین ردمی 5 نوت در ویترین محصولات شیائومی

براساس اعلام رسمی یکی از مدیران انجمن MIUI، گوشی ردمی 5 نوت عرضه نخواهد شد و ردمی 5 پلاس با صفحه‌نمایش 5.99 اینچی FHD+ جای آن‌را گرفته است.
۱۳۹۶/۹/۳۰

شرکت شیائومی در سال 2014، گوشی ردمی نوت را عرضه کرد؛ نسخه بزرگ‌تر و قدرت‎مندتر گوشی ردمی که در سال 2013 وارد بازار شده بود. در طی چند سال بعد، هر نسخه از گوشی‌های «ردمی» شیائومی یک مدل از سری «ردمی نوت» داشته‌اند؛ با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که این روند با عرضه «ردمی 5» به پایان رسیده است.

براساس اعلام یکی از مدیران انجمن MIUI، گوشی شیائومی مدل «ردمی 5 نوت» را عرضه نخواهد کرد؛ به جای عرضه این مدل، چینی‌ها گوشی بدون حاشیه ردمی 5 پلاس را به بازار عرضه کرده‌اند که در اوایل ماه جاری معرفی شده است. طرفداران انتظار داشتند تا گوشی ردمی نوت 5 با صفحه‌نمایش 5.99 اینچی FHD+ مشابه با ردمی 5 پلاس، عرضه شوند؛ البته گمان می‌رفت این مدل به تراشه اسنپدراگون 630 یا اسنپدراگون 660 مجهز شده باشد. با توجه به اینکه ردمی 5 پلاس به تراشه اسنپدراگون 625 مجهز شده است و از همین تراشه در فبلت ردمی نوت 5 استفاده شده بود، به‏‌نظر می‌رسد که شیائومی طرفداران را ناامید کرده است.

image

انتقادهایی به صورت مداوم نسبت به اینکه شیائومی از چیپ‌ست اسنپدراگون 625 برای گوشی‎های میان‌رده خود استفاده می‎کند، وجود داشته است. شیائومی، از تراشه‌های جدیدتر اسنپدراگون 652 یا اسنپدراگون 653 روی محصولات خود استفاده نکرده است؛ به‌نظر می‌‏رسد که شیائومی حتی تصمیمی برای استفاده از تراشه‌های ضعیف‌تر اسنپدراگون 630 و اسنپدراگون 636 ندارد.

image

شرکت شیائومی، ردمی 5 پلاس را به یک نمایشگر با نسبت ابعاد 2 به 1 مجهز کرده است؛ استفاده از رزولوشن Full HD+ باعث شده است تا تراکم پیکسلی در هر اینچ از نمایشگر گوشی جدید شیائومی، 403 PPI باشد. روی صفحه‌نمایش نیز با لایه‌ای از جنس گوریلا گلس پوشانده شده است. شیائومی این مدل را در دو نسخه با سه و چهار گیگابایت رم عرضه کرده است و این مدل، از یک باتری 4000 میلی‎آمپر ساعت استفاده می‌کند. بیشتر از 77.4 درصد از پنل جلوی گوشی جدید شیائومی با نمایشگر 5.99 اینچی آن پوشانده شده است. گوشی جدید شیائومی به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و سنسور ثانویه 5 مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی، مجهز شده است. شیائومی گوشی جدیدش را در دو مدل 32 و 64 گیگابایتی با قیمت 150 و 196 دلار عرضه می‌کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

احمد

۱۳۹۶/۱۰/۲
وحید عزیز هر وقت ردومی پنج پلاس وارد بازار ایران شد اطلاع بدین ممنون

VAHID

۱۳۹۶/۹/۳۰
اون مدیر فروم شیائومی که اینو گفته صرفا حدس زده.
من فک میکنم شیائومی عرضه نوت 5 رو به تاخیر انداخته تا از اخرین چیپ میان رده کوالکوم یعنی اسنپدراگون 636 در سری نوت استفاده کنه. این چیپ تنها دو ماهه معرفی شده و استفادش در یه گوشی جدید زمان بره. در کل ماه دیگه همه چی مشخص میشه چون سری های اسنپدراگون ردمی نوت ژانویه/فوریه هرسال معرفی میشن.
اگه شیائومی اولین شرکتی باشه که از این چیپ در میان ردش استفاده کنه بار دیگه یک مرحله سطح بازار میان رده رو بالا میبره مثل SD650 که اولین بار در redmi note 3 استفاده شد و طوفان کرد.
Snapdragon 636 از نظر قدرت مشابه اسنپدراگون 653 (AnTuTu: ~85000) و از نظر مصرف انرژی مشابه اسنپدراگون 625 عمل میکنه. (بهترین های هر دو طرف)