خانهاخبار
بنچمارک نوکیا 9 با شش گیگابایت رم در Geekbench فاش شد

بنچمارک نوکیا 9 با شش گیگابایت رم در Geekbench فاش شد

گوشی جدید HMD Global با اسم‌رمز «آواتار» در آزمون گیک‌بنچ فاش شده است. این مدل از تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام استفاده می‌کند و شش گیگابایت رم دارد.
۱۳۹۶/۹/۲۹

شرکت HMD Global در تاریخ 19 ژانویه از گوشی پرچمدار نوکیا 9 به صورت رسمی رونمایی خواهد کرد. همین موضوع باعث شده است تا گمانه‌زنی‌های زیادی پیرامون گوشی جدید فنلاندی‎ها وجود داشته باشد. لیست مشخصات نوکیا 9 نیز در FCC به‎دست آمده است که به این مدل با اسم‌رمز «آواتار» اشاره می‏کند.

گوشی جدیدی با همین اسم‌رمز در آزمون گیک‎بنچ فاش شده است که بخشی از مشخصات پرچمدار نوکیا 9 را فاش می‎کند. براساس اطلاعات به‌دست آمده، سیستم‎عامل اندروید اوریو روی گوشی نوکیا 9 اجرا خواهد شد؛ البته عرضه نوکیا 9 با آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید چندان غافل‎گیر کننده نیست و انتظار می‌رود پرچم‌داران دیگری نظیر شیائومی می 7 و ال‌جی جی 7 نیز اندروید اوریو را اجرا کنند.

image

با اینکه چیپ‌ست اسنپدراگون 845 به صورت رسمی توسط کوالکام معرفی شده است، گوشی نوکیا 9 از تراشه قدیمی‎تر اسنپدراگون 835 استفاده خواهد کرد. فرکانس هسته‎های پردازشی آن روی 1.9 گیگاهرتز تنظیم شده است. نوکیا 9 با بهره‌گیری از تراشه اسنپدراگون 835، توانسته است امتیاز 1910 را در بررسی عملکرد یک هسته پردازشی و امتیاز 6796 را در بررسی تمامی هسته‎های پردازشی فعال به‏دست آورد. هر دو امتیاز، نسبت به امتیازی که گلکسی اس 9 پلاس در آزمون گیک‌بنچ موفق به ثبت آن شده؛ کم‏تر است. پرچمدار جدید سامسونگ توانسته 2121 امتیاز و 8351 امتیاز را به ترتیب در بررسی عملکرد یک هسته پردازشی و چندین هسته پردازشی به‌‏دست آورد؛ باید اشاره کرد که چیپ‌ست اسنپدراگون 845 به گوشی گلکسی اس 9 پلاس قدرت می‏‌دهد.

علاوه‌براین مشخصات، اشاره شده است که نوکیا با شش گیگابایت رم عرضه می‎شود. اطلاعات به‌دست آمده از آزمون FCC نیز نشان می‏دهد که پرچمدار جدید HMD Global به نمایشگر 5.5 اینچی اولد با رزولوشن 1440 در 2880 پیکسل مجهز خواهد بود؛ البته رزولوشن نمایشگر اعلام نشده است اما شایعات از عرضه پرچمدار نوکیا 9 با نمایشگر QHD+ حکایت دارد. گفته شده است که نمایشگر اولد مورد استفاده در گوشی نوکیا 9 توسط شرکت ال‎جی دیسپلی تولید خواهد شد.

128 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین دوگانه 12 و 13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی از دیگر مشخصات گوشی نوکیا 9 به شمار می‎رود. فنلاندی‌ها از یک باتری 3250 میلی‌آمپر ساعت روی پرچمدار جدید خود استفاده کرده‌اند که از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی خواهد کرد.

image

رندر فاش شده از گوشی نوکیا 9

در گوشی نوکیا، دکمه‌ی Home حذف شده است و همین موضوع باعث شده تا شرکت سازنده، حسگر اثرانگشت را به پنل پشتی انتقال دهد. علت حذف دکمه‌ی Home، باریک‌تر کردن حاشیه‎های اطراف نمایشگر است؛ در حالی‏که نوکیا 8 حاشیه‎های ضخیمی دارد و سنسور اثرانگشت با دکمه‎ی Home ادغام شده است.

با توجه به احتمال رونمایی از نوکیا 9 در اواخر ماه ژانویه، احتمالاً در طی چند هفته آینده جزئیات بیشتری از پرچمدار 2018 فنلاندی‌ها به‌دست خواهد آمد؛ هرچند، مشخص نیست آیا نوکیا 9 با تراشه اسنپدراگون 835 از توان کافی برای رقابت با گوشی‌های پرچمدار سال آینده که به تراشه اسنپدراگون 845 مجهز خواهند شد، برخوردار است یا خیر. گفته می‌شود نسخه جدید نوکیا 8 نیز به همراه نوکیا 9 توسط شرکت HMD Global معرفی خواهد شد؛ البته این ادعا به صورت رسمی تأیید نشده است. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مجید

۱۳۹۶/۹/۲۹
من از کاربران همیشگی اپلیکیشن شما هستم و هر روز دنبال میکنم مطالب اون‌رو، خدمتتون عرض کنم در این مطلب عکس به اشتباه استفاده شده و بالای اون نوشته مربوط به سامسونگ

عباس

۱۳۹۶/۹/۲۹
اینکه زده سامسونگ
تازه رمشم زده 4