خانهاخبار
شیائومی و سامسونگ لپ‌تاپ ویندوزی با تراشه ARM ارائه می‌دهند

شیائومی و سامسونگ لپ‌تاپ ویندوزی با تراشه ARM ارائه می‌دهند

براساس یک گزارش جدید، شیائومی و سامسونگ در حال توسعه محصولاتی هستند که سیستم‌عامل ویندوز 10 روی آن‌ها اجرا می‌شود و تراشه‌ای مبتنی بر معماری ARM، قدرت پردازشی محصولات جدید این دو سازنده مطرح را تأمین خواهد کرد.
۱۳۹۶/۹/۲۸

ایسوس و اچ‎پی از جمله سازندگانی هستند که یک لپ‎تاپ با سیستم‌عامل ویندوز 10 و تراشه مبتنی بر معماری ARM ارائه داده‎اند. با این‎حال، به‌نظر می‌رسد که پروژه عرضه‌ی رایانه‌های ویندوزی با تراشه مبتنی بر معماری ARM از سوی چندین سازنده دیگر نیز مورد استقبال کرده است و اگر اطلاعات به‌دست آمده صحت داشته باشید، شیائومی و سامسونگ نیز لپ‌تاپ‌های مشابهی را معرفی خواهند کرد.

براساس گزارشی که به‌تازگی منتشر شده، این دو سازنده در حال توسعه رایانه‌های شخصی با قابلیت اتصال دائمی که ویندوز 10 روی آن‌ها اجرا می‎شود و تراشه مبتنی بر معماری ARM قدرت پردازشی آن‌ها را تأمین خواهد کرد؛ هستند. البته جزئیات بیشتری پیرامون محصولات احتمالی شیائومی و سامسونگ و زمان عرضه آن‌ها در حال‎حاضر ارائه نشده است. حضور این دو شرکت برای تولید رایانه‌های ویندوزی با تراشه‌ای مبتنی بر معماری ARM، می‌تواند تأثیر چشمگیری روی پروژه مایکروسافت داشته باشد.

image

سامسونگ، در حال‎حاضر یکی از بزرگ‎ترین سازندگان گوشی‎های هوشمند محسوب می‎شود و از جمله اولین شرکت‌هایی که سریع‎‌تر از رقبا محصولات خود را با تراشه‌های رده‌بالای جدید کوالکام ارائه می‌دهد؛ پردازنده‏های اسنپدراگون کوالکام با کمی تغییرات در رایانه‏های ویندوزی با تراشه ARM به‌کار گرفته می‌شوند. دستگاه‌های جدیدی که سامسونگ در حا توسعه‎ی آن‏ها است، احتمالاً همان استراتژی را دنبال خواهد کرد که سایر مدل‌های ویندوزی با تراشه ARM در پیش گرفته‎اند؛ محصولات جدید سامسونگ، شارژدهی بالایی خواهند داشت و قابلیت‌های دیگر آن مانند نمایشگر جداپذیر و پشتیبانی از قلم S-Pen از جمله مزایای آن به شمار می‏رود.

در رابطه با شیائومی، مشارکت این سازنده‌ی چینی برای عرضه رایانه‌های ویندوزی با تراشه‌ای مبتنی بر معماری ARM می‌تواند حتی اثرگذارتر از رقبای دیگر باشد؛ شیائومی، یکی از بزرگ‎ترین شرکت‌های فعال در حوزه فناوری در چین محسوب می‌شود و فروش محصولات این شرکت همواره بالا بوده است. به همین جهت، شیائومی با عرضه‎ی لپ‌تاپ‌های مجهز به چیپ‌ست اسنپدراگون کوالکام خواهد توانست تا پروژه جدید مایکروسافت را به صورت محلی و در چین گسترش دهد.

در رابطه با قیمت‌گذاری احتمالی لپ‌تاپ‌های جدید ویندوزی سامسونگ و شیائومی که تراشه اسنپدراگون کوالکام قدرت پردازشی آن‌ها را تأمین می‎کند؛ اطلاعات دقیقی وجود ندارد. با این‎حال، انتظار می‌رود لپ‌تاپ‌های جدید شیائومی با تراشه ARM با قیمت مناسب‌تری نسبت به محصولت جدید سامسونگ عرضه شوند؛ البته این موضوع به فاکتورهای مختلفی از جمله «سخت‎افزار» وابسته خواهد بود.

هیچ‌یک از دو شرکت سامسونگ و شیائومی، عرضه لپ‌تاپ‌های جدید با قابلیت «اتصال دائم» را تأیید نکرده‎اند؛  با این‌حال در اوایل سال 2018 که اولین محصولات با پردازنده‌های اسنپدراگون کوالکام عرضه شوند، جزئیات بیشتری از لپ‌تاپ‌های سازندگان دیگر منتشر خواهد شد. شرکت اچ‌پی، احتمالاً Envy X2 را که مانند لپ‌تاپ و تبلت عمل می‎کند و سیستم‌عامل ویندوز 10S روی آن اجرا می‏شود؛ در بهار سال آینده عرضه خواهد کرد. این مدل با برخورداری از چیپ‎ست اسنپدراگون 835 کوالکام، حداکثر هشت گیگابایت رم و صفحه‌نمایش 12 اینچی Full HD، نزدیک به 20 ساعت شارژدهی خواهد داشت که قابل توجه است. مودم Snapdragon X16 LTE کمک می‎کند تا با حداکثر سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه در لپ‌تاپ جدید اچ‌پی به دانلود بپردازید. قیمت این مدل به صورت رسمی مشخص نشده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)