خانهاخبار
تصویر گوشی اکسپریا XZ2 سونی با طراحی بدون لبه فاش شد

تصویر گوشی اکسپریا XZ2 سونی با طراحی بدون لبه فاش شد

به‌تازگی، تصویری از یکی از پرچمداران جدید سونی منتشر شده است که ظاهر احتمالی این مدل را با نمایشگر بدون حاشیه به نمایش می‌گذارد. این گوشی، احتمالاً جانشین Xperia XZ1 خواهد بود و با نام Xperia XZ2 عرضه می‌شود.
۱۳۹۶/۹/۲۷

شرکت سونی در سال آینده، محصولاتی را با زبان طراحی Mirai عرضه خواهد کرد که براساس شایعات، زبان طراحی محصولات جدید این شرکت تفاوت چشمگیری با زبان طراحی OmniBalance دارد. همین موضوع باعث شده است تا گمانه‎زنی‌های مختلفی مبنی بر عرضه پرچمداران جدید سونی در سال 2018 با طراحی بدون لبه وجود داشته باشد. تصویر به‏‌دست آمده، طراحی احتمالی یکی از گوشی‌های جدید سونی را به نمایش می‌‏گذارد.

در صورتی‌که فایل CAD به‌دست آمده از گوشی جدید سونی اکسپریا XZ2 صحت داشته باشد، این سازنده ژاپنی درنظر دارد تا تعریف جدیدی برای گوشی‌های بدون لبه ارائه دهد؛ تصویر فاش شده، نشان می‎دهد که حاشیه‌ی بالای نمایشگر گوشی جدید سونی بسیار باریک شده و سونی، حاشیه‎ی پایین نمایشگر را نیز حذف کرده است. حاشیه‌ی بالای صفحه‌نمایش به جای‌گیری دوربین سلفی، بلندگوی مخاطلب و دیگر حسگرهای ضروری اختصاص خواهد یافت.

image

در سمت راست گوشی، دکمه‎ی اختصاصی برای دوربین دیده می‏شود که احتمالاً نشانه‌ای از عملکرد خیره‌‏کننده پرچمدار 2018 سونی در زمینه عکاسی است. دکمه‌ی تنظیم صدا و دکمه‌ی پاور در لبه‌ی سمت راست قرار خواهند داشت؛ با توجه به فرم دکمه‌ی پاور، به‌نظر می‌رسد سنسور اثرانگشت با این کلید فیزیکی ادغام خواهد شد.

در حال‎حاضر، مشخص نیست که در پشت گوشی چه تغییراتی نسبت به نسل قبل اعمال خواهد شد؛ با این‌حال، مشخصات فاش شده از جانشین احتمالی Xperia XZ1 با شماره مدل Sony H8612، نشان می‌دهد که این سازنده‌ی ژاپنی به دنبال عرضه گوشی جدید خود با دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی است. لیست مشخصات فاش شده از این مدل، همچنین نشان می‎دهد که سونی پرچمدار 2018 خود را با صفحه‎نمایش 5.48 اینچی عرضه خواهد کرد که رزولوشن Full HD دارد. با توجه به اینکه رزولوشن نمایشگر 1080 در 1920 پیکسل اعلام شده است، بعید می‌دانیم پرچمدار جدید سونی به نمایشگر کشیده مجهز شده باشد؛ مگر آنکه اطلاعات به‌دست آمده صحت نداشته باشد یا دقت آن‌ها پایین باشد. سونی با حذف حاشیه‌های اضافی اطراف نمایشگر، خواهد توانست گوشی با ابعاد کوچک و نمایشگر 5.5 اینچی ارائه دهد که می‌تواند نظر مثبت علاقه‌مندان را جلب نماید.

image

چیپ‌ست اسنپدراگون 845 کوالکام که به‌تازگی از آن رونمایی شده است، قدرت پردازشی گوشی پرچمدار Xperia XZ2 یا Xperia XZ1s را تأمین خواهد کرد. این تراشه با برخورداری از هشت هسته پردازشی و واحد پردازشگر گرافیکی آدرنو از سری 600، قدرت بالاتری نسبت به اسنپدراگون 835 ارائه می‌دهد؛ شرکت کوالکام از نسل اول فرآیند ساخت 10 نانومتری برای توسعه‌ی چیپ‌ست  پرچمدار 2018 خود استفاده کرده است.

مدتی پیش نیز تعدادی تصویر رندر شده از گوشی‌های جدید سونی با طراحی بدون لبه به‌دست آمد؛ یکی از گوشی‌های جدید سونی با دوربین دوگانه و نمایشگر 4K عرضه خواهد شد و لقب پرچمدار این شرکت را با خود به همراه دارد. به احتمال زیاد، سونی از گوشی‌های پرچمدار جدیدش در نمایشگاه MWC 2018 رونمایی خواهد کرد. امسال دو گوشی Xperia XZs و Xperia XZ1 توسط این سازنده ژاپنی رونمایی شده است و اکسپریا XZ Premium با نمایشگر 4K، اولین گوشی مجهز به چیپ‌ست اسنپدراگون 835 به شمار می‌رود؛ سونی اکسپریا XZs و XZ Premium را در نمایشگاه MWC 2017 معرفی کرد و مدل Xperia XZ1 در اواخر تابستان عرضه شد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

Mohsen

۱۳۹۶/۱۰/۲۶
روز شماری میکنم برای خریداری گوشی.مرسی سونی

Pourya

۱۳۹۶/۹/۲۸
فقط یک جمله،
سونی چیز بد نمیده بیرون

Sadegh

۱۳۹۶/۹/۲۷
مشخصا فیکه...
همون xz1 هستش با فتوشاپ درستش کردن

علی

۱۳۹۶/۹/۲۷
وای
فوق العاده میشه اگه این باشه
فقط کاش 4k میبود صفحش