خانهاخبار
شرکت چینی Vivo اولین گوشی با سنسور اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر را عرضه خواهد کرد

شرکت چینی Vivo اولین گوشی با سنسور اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر را عرضه خواهد کرد

براساس گزارش تازه منتشر شده توسط نشریه Forbes، شرکت چینی Vivo در حال آماده‎سازی محصولی با حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر جدید سینپاتیکس است و این مدل، اولین گوشی خواهد بود که با حسگر Clear ID عرضه می‌شود.
۱۳۹۶/۹/۲۷

سیناپتیکس اخیراً به صورت رسمی از اولین حسگر اثرانگشت یکپارچه با صفحه‎نمایش رونمایی کرده است؛ گفته می‌شود که پنج سازنده مطرح به دنبال استفاده از سنسور اثرانگشت جدید این شرکت روی محصولات خود هستند و گوشی‏‌های مجهز به آن، سال آینده عرضه خواهد شد.

یکی از مواردی که در هنگام رونمایی از حسگر اثرانگشت جدید سیناپتیکس به آن اشاره شده، نیاز محصولات مجهز به نمایشگر اولد «اینفینیتی» به سنسور اثرانگشت در زیر نمایشگر است؛ با توجه به نام تجاری صفحه‌نمایش اینفینیتی دیسپلی گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8، گمان می‌رفت گلکسی اس 9 به عنوان پرچمدار جدید سامسونگ در سال آینده، اولین محصول مجهز به سنسور اثرانگشت یکپارچه Clear ID سیناپتیکس باشد. با این‎‌حال، به‌نظر می‎رسد که یک سازنده چینی، اولین گوشی مجهز به حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر جدید سینپاتیکس را عرضه خواهد کرد و Galaxy S9 مانند نسل قبل، از حسگر اثرانگشت در پشت گوشی بهره می‌‏گیرد.

image

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی نشریه Forbes، شرکت Vivo در حال توسعه یک گوشی مجهز به سنسور اثرانگشت Clear ID است و این مدل پیش از سایر پرچمداران 2018 با سنسور اثرانگشت جدید سینپاتیکس عرضه خواهد شد. با اینکه عدم عرضه پرچمداران Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus سامسونگ با سنسور اثرانگشت یکپارچه، ناامید کننده خواهد بود؛ باید گفت که Vivo یکی از پنج سازنده‌ی مطرح بازار چین به شمار می‌رود و مالک اصلی آن BBK Electronics است که شرکت Oppo و OnePlus را نیز در اختیار دارد. حسگر تصویر CMOS مورد استفاده در سنسور اثرانگشت جدید سیناپتیکس، تنها 0.7 میلی‎متر ضخامت دارد و می‎تواند هویت کاربران را به صورت مستقیم و از زیر صفحه‎نمایش اولد احراز کند. سنسور اثرانگشت براساس ادعاهای منتشر شده، عملکرد خوبی داشته و سریع‌تر از انتظارات ظاهر شده است.

image

در رابطه با نحوه‌ی عملکرد حسگر اثرانگشت جدید شرکت سیناپتیکس نیز اطلاعاتی ارائه شده است؛ حسگر اثرانگشت جدید Vivo، در واقع یک CMOS بوده که در زیر نمایشگر آمولد یا اولد قرار می‎گیرد. برای احراز هویت کاربران، بخشی از صفحه‌نمایش باید روشن شود و سپس، حسگر اثرانگشت با اسکن بازتاب بین پیکسل‎های صفحه‌نمایش آمولد، می‌تواند تشخیص دهد که آیا صاحب گوشی در حال لمس صفحه‌نمایش است یا کاربر دیگری تلاش می‌کند تا از گوشی استفاده نماید. برای اینکه به دسترسی تشخیص داده شود چه زمانی باید حسگر اثرانگشت عمل نماید، درون ماژول آن از شتاب‌سنج استفاده شده است.

گفته می‎شود که سنسور اثرانگشت جدید Clear ID سینپاتیکس، قادر است تا در طی 0.7 ثانیه هویت کاربران را احراز نماید؛ با اینکه حسگرهای اثرانگشت مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند امروزی می‌توانند در طی 0.2 ثانیه عمل کنند، سرعت سنسور Clear ID کمی ناامیدکننده به‎نظر می‎رسد. هرچند استفاده از حسگر اثرانگشت جدید سینپاتیکس، هنگامی‌که آن‌ را با سیستم تشخیص چهره مقایسه کنید؛ منطقی خواهد بود. به‌‏طور میانگین، 1.4 ثانیه زمان لازم است تا سیستم تشخیص چهره‌ گوشی‎های هوشمند وارد عمل شود.

image

در رابطه با سنسور اثرانگشت جدید سینپاتیکس، مدتی پیش گفته شد که Clear ID می‌تواند حتی اثرانگشت دست کاربران را در صورت رطوبت آن اسکن نماید. باید منتظر ماند و دید که سنسور اثرانگشت جدید در زیر نمایشگر Syanptics، چه تحولی در بازار گوشی‌های هوشمند ایجاد خواهد کرد!

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

وحید

۱۳۹۶/۹/۲۸
روزی میاد که چین تمام دنیارو با محصولاتش میگیره...
چین تو سرعت پیشرفت و تکنولوژی حرف اول رو میزنه...

Ali

۱۳۹۶/۹/۲۸
چرا باید از سامسونگ اجازه بگیرن؟
چرا باید سامسونگ اول باشه؟
مگه پنت اختراعش مال سامسونگه؟
اینطور شرکتا سعی میکنن بهترین گوشی و خدماتو به مشتریاشون بدن
فرقی نمیکنه اپل باشه یا سامسونگ یا هواوی یا ...
فرقی نمیکنه فست شارژو و حسگر اثرانگشت رو اول کی معرفی کرده
مهم اینه همه شرکتا دارن ازش استفاده میکنن

داود

۱۳۹۶/۹/۲۷
بیا اون از فست شارژ اینم از اثر انگشت من نمیدونم چرا این شرکتهای جهانی درک نمیکنن که باید سامسونگ اول باشه اخه طرفدارای دو اتیشه اش تو ایران اینجوری فکر میکنن،بدون اجازه از سامسونگ نباید کاری کنن تازه اجازه فروشم باید از سامسونگ بگیرن!

mohammad.sh

۱۳۹۶/۹/۲۷
عجببب این چینیا و کشورهای دیگه دارن هر ثانیه پیشرفت میکنن و همه هزینه هاشون برا چی میشه ... ماام هزینه هامون برا چی !!!!