خانهاخبار
تبلت MediaPad M5 هوآوی با چیپ‎ست Kirin 960 عرضه خواهد شد

تبلت MediaPad M5 هوآوی با چیپ‎ست Kirin 960 عرضه خواهد شد

هوآوی تصمیمی برای عرضه تبلت‌های اندرویدی جدید خود از سری MediaPad M4 ندارد؛ چینی‌ها با عبور از این سری، تبلت‌های جدیدی را در سال 2018 معرفی می‌کند که MediaPad M5 یکی از آن‌ها خواهد بود.
۱۳۹۶/۹/۲۷

مدتی پیش، گزارشی مبنی بر توسعه دو تبلت جدید توسط هوآوی با شماره مدل SHT-AL09 و CMR-AL09 منتشر شد. با اینکه در ابتدا گمان می‌رفت هر دو مدل از سری MediaPad M4 عرضه خواهند شد، یک شایعه‎ی جدید نشان می‎دهد که شرکت چینی تصمیم دارد تا سری MediaPad M5 را در سال 2018 معرفی کند و سری MediaPad M4 هیچ‌گاه رونمایی نخواهد شد.

دو تبلت هوآوی با شماره مدل SHT-AL09 و SHT-W09 موفق به دریافت گواهی از Bluetooth SIG شده‎اند؛ یکی از آن‌ها، احتمالاً از وای‌فای و مدل دیگر از سیم‌کارت و وای‌فای پشتیبانی می‌کند. در رابطه با مدل دیگر یعنی CMR-AL09 اطلاعاتی به‌دست نیامده است. در لیست مشخصات مربوط به هر دو مدل، به صفحه‌نمایش 8.4 اینچی اشاره می‎شود که رزولوشن 1600 در 2560 پیکسل خواهد داشت. هوآوی سیستم‌عامل اندروید نوقا 8.0 را روی تبلت‌های جدیدش نصب کرده است و MediaPad M5 با صفحه‌نمایش 8 اینچی از بلوتوث 4.2 پشتیبانی خواهد کرد. تبلت MediaPad M3 با اندروید مارشمالو 6.0 در دسترس قرار گرفت و مدتی بعد به اندروید نوقا 7.0 به‏‌روزرسانی شد.

image

 انتظار می‌رود که مدل‌ها به ثبت رسیده از چیپ‌ست Kirin 960 با هشت هسته پردازشی استفاده کنند؛ درون این تبلت، چهار هسته پردازشی Cortex A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و چهار هسته پردازشی Cortex A73 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز جای گرفته است. تراشه Kirin 960 به فبلت پرچمدار 2016 هوآوی و گوشی پرچمدار Huawei P10 قدرت می‎دهد.

عرضه MediaPad M5 با چیپ‌ست Kirin 960 بدین جهت منطقی است که نسل قبل یعنی MediaPad M3 از تراشه Kirin 950 بهره می‎گیرد. از دیگر مشخصاتی که از تبلت جدید هوآوی انتظار داریم، می‎توان به حسگر اثرانگشت اشاره کرد؛ این سنسور اثرانگشت با دکمه‎ی فیزیکی Home ادغام می‎شود. انتظار می‏رود MediaPad M5 به بدنه آلومینیومی مجهز شده باشد.

image

در حال‌حاضر، مشخص نیست شرکت چینی هوآوی چه زمانی از تبلت MediaPad M5 رونمایی خواهد کرد. وب‎سایت Mobiel Kopen، به این موضوع اشاره می‌کند که دریافت گواهی بلوتوث برای تبلت و گوشی‌های هوشمند، پیش از عرضه آن‌ها به بازار ضروری است. به همین جهت، می‌توان انتظار داشت که هوآوی، تبلت جدیدش را به‎زودی معرفی کند. در سه ماهه اول 2018، دو نمایشگاه بزرگ برگزار خواهد شد؛ CES 2018 در لاس وگاس، در ماه ژانویه آغاز می‌شود و در ماه فوریه نیز نمایشگاه MWC 2018، میزبان گوشی‌های پرچمدار سال آینده است. به احتمال زیاد، هوآوی تبلت‌های جدیدش را از سری MediaPad M5 در ماه ژانویه در نمایشگاه CES 2018 به صورت رسمی رونمایی خواهد کرد. با توجه به اینکه اطلاعات به‎دست آمده پیرامون تبلت‏‌های جدید هوآوی تأیید نشده است، بنابراین باید با دیده شک و تردید به آن‌ها نگاه کنید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)