خانهاخبار
پتنت‌های جدید از سرفیس تاشوی مایکروسافت با نسخه مخصوص ویندوز 10

پتنت‌های جدید از سرفیس تاشوی مایکروسافت با نسخه مخصوص ویندوز 10

تعدادی پتنت توسط مایکروسافت به ثبت رسیده است که ظاهر احتمالی سرفیس تاشوی این شرکت را به نمایش می‌گذارد. تبلت تاشوی جدید مایکروسافت به عنوان یک تبلت بزرگ، قابل استفاده است یا حتی می‌توانید آن‌را به یک لپ‌تاپ تبدیل کنید.
۱۳۹۶/۹/۲۶

گمانه‌زنی‌ پیرامون تبلت تاشوی مایکروسافت در طی ماه‌های اخیر افزایش یافته است و به همین جهت، به‌نظر می‌رسد که ردموندی‌ها به‌طور جدی به دنبال ارائه یک سرفیس با چنین طراحی هستند. سند تازه لیست شده در وب‌سایت WIPO (سازمان جهانی مالکیت معنوی)، گمانه‎زنی‌ها پیرامون سرفیس جدید مایکروسافت را با دو صفحه‌نمایش به مرحله‌ای تازه وارد می‌کند.

image

تصاویر به‌دست آمده، نشان می‌دهد که تبلت سرفیس جدید مایکروسافت از دو نمایشگر کوچک OLED بهره می‎گیرد و می‌توانید آن‌را به یک تبلت بزرگ‎تر تبدیل کند؛ تبلت جدید ردموندی‎ها، همچنین قابلیت‌های ارتباطی دارد که با شایعات پیش‌تر به‏‌دست آمده پیرامون این مدل هم‌جهت است.

image

در پتنت‌های اخیر مایکروسافت، به سازوکار مورد استفاده برای اینکه تبلت جدید سرفیس تا شود؛ اشاره شده است. در بالا و پایین دو صفحه‌نمایش و در اطراف آن‌ها، تعدادی آهن‌ربا وجود دارد که کمک می‌کند سرفیس جدید تا شود. ضمن اینکه از دو لولا برای اتصال دو صفحه‌نمایش به یک‌دیگر استفاده شده است.

image

از تبلت جدید مایکروسافت می‌توانید در حالت‌های مختلفی استفاده کنید؛ به عنوان مثال، امکان استفاده از آن به عنوان یک تبلت وجود دارد. همچنین استفاده در حالت Tent Mode نیز امکان‌پذیر خواهد بود (به تصویر زیر نگاه کنید).

image

سومین حالت نیز استفاده از سرفیس جدید را به عنوان یک رایانه‌ قابل‌حمل امکان‎پذیر خواهد کرد. گفته شده است که روی تبلت تاشوی جدید مایکروسافت، نسخه‎ای مخصوص از سیستم‎عامل ویندوز 10 با CShell اجرا می‌شود؛ بدین شکل، ویندوز 10 خود را با حالتی که از دستگاه استفاده می‌کنید، وفق خواهد داد. نسخه شخصی‌سازی ویندوز 10 با نام Andromeda در حال توسعه است.

image

در حال‌حاضر، زمان مشخصی برای اینکه مایکروسافت سرفیس جدیدش را با دو نمایشگر ارائه دهد؛ مشخص نشده است. آنچه در رابطه با این محصول در اختیار داریم، فعلاً تنها گمانه‎زنی‌ها، تعدادی پتنت و سند لو رفته است؛ به همین جهت، مایکروسافت همچنان خواهد توانست تا پروژه‌ی خود را برای توسعه یک تبلت تاشو کنار بگذارد. ردموندی‌ها پیش‌تر محصول مشابهی را با اسم‎رمز Microsoft Courier توسعه داده بودند که طراحی تاشو داشت؛ با این‌حال، این پروژه هیچ‌گاه به مرحله «تجاری سازی» نرسید! تبلت تاشوی جدید مایکروسافت نیز از ایده‌ی Courier استفاده می‎کند و البته طراحی به‌روزتری خواهد داشت تا بتواند علاقه‌مندان را با خود همراه نماید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)