تست همراه اول

سرویس خبر
26 آذر 1396 ساعت 10:55
6 نظر

 

خط تولید دنا پلاس توربو و 207 صندوق‌دار افتتاح شد

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، با حضور در کارخانه ایران خودرو، خط تولید دو خودرو جدید یعنی دنا پلاس توربو و 207 صندوق‌دار را افتتاح کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (شنبه، 25 آذر) از کارخانه خودروسازی ایران خودرو بازدید کرد. لاریجانی از خط تولید دو محصول خودروهای دنا پلاس توربوشارژر و پژو 207 صندوق دار اتوماتیک بازدید کرد.

 همزمان با بازدید رئیس مجلس از این دو محصول جدید ایران خودرو، خط تولید محصولات دنا پلاس توربوشارژر و پژو 207 صندوق دار اتوماتیک نیز آغاز به کار کرد.

محمد شریعتمداری، وزیر صنعت معدن و تجارت و نیز رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز لاریجانی را در این بازدید همراهی کردند. لاریجانی پس از افتتاح این خطوط تولید، سخنانی را ایراد کرد و گفت:

دولت باید اهتمام جدی برای تسهیل و حمایت از فضای کسب و کار داشته باشد. ایران خودرو هم از این قائده مستثنا نبوده و قطعا مورد حمایت نهادهای مسئول قرار گرفت. یکی از مهم‌ترین عوامل تشویق کننده نهادهای دولتی برا حمایت از گروه ایران خودرو، بهبود وضعیت ایمنی محصولات این شرکت متناسب با وضعیت جاده‌ها و دیگر شرایط موجود در کشور است و باید دقت زیادی بر این موضوع معطوف گردد تا هرچه سریع‌تر از رقم نگران کننده 16 هزار کشته سالانه در تصادفات فاصله بگیریم. ایران خودرو باید برنامه کیفی و تمهیدات ایمنی آینده خود را به دولت و مجلس ارائه کند تا در صورت لزوم حمایت بیشتر و تخصیص منابع مالی بیشتر صورت گیرد. با توجه به وجود دانشجویان و فارغ التحصیلان باسواد و مستعد در کشور، بخش تحقیق و توسعه ایران خودرو باید هرچه سریعتر وارد مسیرهای نوین و به روز شده و متناسب با نیازهای جامعه و روند جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد. از آنجایی که رقابت شدیدی در صنعت خودروسازی وجود دارد، برای پیشرفت اصولی باید روند تحقیق و توسعه در تمامی زمینه‌ها رو به جلو حرکت کرده و پیش از هر چیز بازار داخلی و پس از آن کشورهای همسایه را هدف بگیرد.

ریاست مجلس شورای اسلامی با تایید گفته‌های وزیر صنعت درباره نیاز به خصوصی سازی خودروسازان کشور و واگذار کردن زمام امور به افراد کاردان گفت:

قوانینی در زمینه خصوصی سازی کامل این صنعت تصویب شده که متاسفانه هنوز به مرحله اجرا نرسیده اما خوشبختانه تمامی قوا در این قضیه اتفاق نظر دارد. در نتیجه شرکت ایران خودرو باید برنامه‌های خود در زمینه اجرای این قانون و خصوصی سازی کامل را تقدیم مجلس کند.

وی قطعه سازی را عامل مهم بعدی دانست و اظهار داشت:

علاوه بر افزایش کیفیت قطعات تولیدی در کشور، باید حتما به فکر صادرات قطعه و تنظیم یک برنامه مدون و دقیق برای قطعه سازان هم باشیم. قطعا این موضوع کمک شایانی به پیشرفت شرکت ایران خودرو و دیگر خودروسازان کشور خواهد کرد.


رییس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به برخی مشکلات موجود برای انجام سرمایه گذاری‌های خارجی گفت:

جدای از تمامی مشکلات خارجی و داخلی موجود، امروز روند سرمایه گذاری داخلی در کشورمان بسیار زمان‌بر بوده و بعضا چندین ماه به طول می‌انجامد. همین موضوع بسیاری از افراد حقیقی و حقوقی علاقمند به سرمایه گذاری را دلسرد کرده است. همچنین قوانینی در این زمینه وجود دارد که هنوز به مرحله اجرا نرسیده و هرچه زودتر باید وارد فاز عملیاتی شود. در بحث صادرات نیز نخست نیازمند رونق تولید داخلی و رفع موانع موجود هستیم و مجلس آمادگی دارد در حد توان تمهیدات لازم در این زمینه را در بودجه سال 1397 لحاظ کند.

اما شریعتمداری هم در این مراسم، فرصت را غنیمت شمرد و توضیحاتی را درباره کلیات وضعیت خودروسازی در داخل کشور بیان کرد. شریعتمداری با اشاره به اهمیت بالای صنعت خودروی در بحث رشد اقتصادی کشور گفت:

تولید هر خودرو در کشور 1.6 شغل ایجاد می‌کند. روند رو به رشد تولید خودرو طی 2 سال اخیر از توانایی این صنعت در رسیدن به اهداف مشخص شده دارد. رشد تولید 17 درصدی در آبان ماه امسال نسبت به سال گذشته نیز نشان می‌دهد که دستیابی به رقم 1 میلیون و 650 هزار دستگاه تعیین شده برای انتهای سال جاری کاملا امکان پذیر است. یکی از مشکلات بزرگ صنعت خودروی کشور مالکیت دولتی است و دولت باید با حفظ حمایت‌ها، سهم مالکیت خود از تولیدکننده‌های این صنعت را به صفر برساند.


شریعتمداری ادامه داد:

قیمت گذاری خودروها بحث بسیار حساسی بوده و در طرف دیگر، میزان تولید باید در حدی باشد که برای کشور صرفه اقتصادی داشته باشد. همچنین در تمامی قراردادها با طرف‌های خارجی بر توسعه واحدهای تحقیق و توسعه در داخل کشور تاکید جدی داریم و بدون شک باید در این زمینه قدم‌های جدید و بزرگی برداریم. برنامه سه ساله نوسازی صنعت قطعه سازی با هدف صادرات محور شدن این صنعت را پیش رو داریم و با تحقق آن که امری ممکن و شدنی است، سرمایه قابل توجهی به اقتصاد کشور تزریق خواهد شد. در قراردادهای جوینت ونچر باید توجه داشته باشیم که طرف داخلی نقش جدی، عمده و اصلی در تولید و عرضه خودروها داشته باشد. همچنین دیگر مساله ای که برای پیشرفت صنعت خودروسازی کشور لازم و حیاتی است، خروج خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل است که اقدامات قابل توجهی پیرامون آن انجام شده و تلاش می‌کنیم در آینده نیز قدم های رو به جلوی بیشتری برداریم.

 



  26 آذر 1396
9007 بازدید
6 نظر
4.43
  7 رای
نظرات کاربران

در حال بارگذاری