خانهاخبار
به‌روزرسانی اپلیکیشن دوربین نوکیا از معرفی نوکیا 9 خبر می‌دهد

به‌روزرسانی اپلیکیشن دوربین نوکیا از معرفی نوکیا 9 خبر می‌دهد

شایعه شده است نوکیا به زودی پرچم‌دار نوکیا 9 را با دوربین دوگانه پیشرفته معرفی می‌کند. اپلیکیشن دوربین این سازنده روی میان رده نوکیا 5 که چند روز پیش به اندروید اوریو ارتقا یافت از دوربین دوگانه با لنز ثانویه تله فوتو و زاویه باز خبر می‌دهد.
۱۳۹۶/۹/۲۴

همان‌طور که می‌دانید، هفته گذشته گوشی میان رده نوکیا 5 سرانجام موفق شد به نسخه نرم افزاری اندروید 8.0 اوریو ارتقا یابد و مدیر ارشد محصول HMD Global تأیید کرد که نوکیا 6 هم گوشی بعدی در صف دریافت این به‌روزرسانی مهم خواهد بود.

خبرگزاری NokiaMob گزارش کرده است که به‌روزرسانی اندروید اوریو حالا اپلیکیشن دوربین را ارتقا داده و برخی ویژگی‌های تازه و حتی پنهان به آن اضافه کرده است. درباره ارتقای نرم افزاری اپلیکیشن دوربین باید بگوییم که این برنامه حالا مشخصا از ویژگی‌های دوربین دوگانه مانند تله فوتو و زاویه باز پشتیبانی می‌کند. این اپلیکیشن ارتقا یافته نشان می‌دهد که امکان بزرگنمایی دو برابر در حالت تله فوتو که در میان اغلب گوشی‌های هوشمند سطح بالا رایج است هم حالا میسر شده. البته دوربین گوشی نوکیا 5 از نوع دوگانه نیست و نمی‌تواند از این ویژگی‌های تازه بهره ببرد.

image

کمپانی HMD Global امسال تنها یک گوشی با دوربین دوگانه معرفی کرد و آن هم پرچم‌دار نوکیا 8 است اما نکته جالب توجه اینجاست که هر دو لنز دوربین این گوشی دامنه دید یکسانی دارند. ویژگی‌های نوین این اپلیکیشن به روزرسانی شده حاکی از آن هستند که احتمالا گوشی‌های پیشرفته آینده نوکیا قادر هستند از قابلیت‌های آن به طور کامل استفاده کنند.

تغییر دیگری که در اپلیکیشن دوربین نوکیا ایجاد شده، ارائه امکان انتخاب دستی سرعت ثبت تصویر و ISO روی گوشی نوکیا 5 است. حالا دامنه تنظیم ISO برای دوربین میان رده مذکور بین 100 تا 2000 است، در حالی که دامنه تغییرات انتخابی در سرعت شاتر می‌تواند از 500/1 تا 1 ثانیه باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده، اپلیکیشن دوربین نسخه 8.02 همچنین رابط کاربری تازه‌ای با خود به همراه دارد که در همه عملکردهایش از دوربین یا ضبط ویدیو تا تنظیمات ثبت تصویر و ویدیو می‌توان آن را دید. این اپلیکیشن حالا ویژگی‌هایی مانند time-lapse و Slow Motion را هم برای ضبط ویدیو ارائه می‌کند و می‌توان ادعا کرد که طراحی Nokia Camera با به‌روزرسانی اندروید اوریو از نو بازسازی شده است.

ذکر این نکته هم لازم است که در حال حاضر هیچ گوشی هوشمندی وجود ندارد که قادر باشد از هر دو ویژگی تله فوتو و زاویه باز در کنار هم پشتیبانی کند و همان‌طور که می‌دانید، اولین شایعه درباره احتمال معرفی یک گوشی هوشمند با دوربین سه گانه چندی پیش منتشر شد. نهایتا می‌توان پیش بینی کرد که با توجه به خبرهای قبلی و این اطلاعات تازه، HMD قصد دارد دو نسخه متفاوت از پرچم‌دار نوکیا 9 تولید کند.

شاید بتوان انتظار داشت که این سازنده فنلاندی در آینده لنز دوم مونوکروم را به لنز زاویه باز تغییر دهد. از طرفی شایعه شده است که لنز دوم دوربین نوکیا 9 از نوع تله فوتو RGB است که دوربین آن را از دوربین دوگانه موجود در نوکیا 8 کاملا متمایز می‌کند. طبق شایعه‌های اخیر درباره گوشی‌های آینده نوکیا، انتظار می‌رود این سازنده نسل دوم نوکیا 6 و همچنین پرچم‌دار نوکیا 9 را در ژانویه سال 2018 رسما معرفی کند. Nokia Camera app هم بی تردید به صورت پیش فرض روی گوشی‌های آینده نوکیا نصب خواهد شد و احتمالا به زودی پاسخ همه سوال‌هایمان را در این باره دریافت خواهیم کرد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

m

۱۳۹۶/۹/۲۵
نوکیا تو سری لومیا یکی از بهترین اپ ها رو داشته و داره nokia camera این امکاناتی که الان میبینی مثل فکوس دستی یا اسلومون یا عکسای پی در پی تا متمرکز روی شی در حال حرکت یا بلعکس رو در لومیا 520 تجربه کردم که مال 2013 هست و از همه مهمتر 350 تومن خریده بودم :))))))