خانهاخبار
Galaxy S9 حاشیه‌های باریک‌تری نسبت به نسل قبل ندارد

Galaxy S9 حاشیه‌های باریک‌تری نسبت به نسل قبل ندارد

براساس یک گزارش جدید، Galaxy S9 با حاشیه‌های کم‌تر عرضه نخواهد شد؛ مدل آزمایشی که حاشیه پایین صفحه‌نمایش آن حذف شده است، نتوانسته آزمایش‌های فنی سامسونگ را با موفقیت پشت سر بگذارد!
۱۳۹۶/۹/۲۴

گوشی پرچمدار Galaxy S8 و نسخه «پلاس» آن، از جمله محصولاتی هستند که حاشیه‌های بسیار باریکی دارند. سامسونگ در این مدل‏ها، دکمه‌ی Home را حذف کرده است و با کاهش ضخامت حاشیه‌های بالا و پایین صفحه‌نمایش، توانسته است محصولی را با طراحی متفاوت نسبت به نسل قبل ارائه دهد. اگر به خاطر داشته باشید، Galaxy S7 حاشیه‌های ضخیمی داشت!

با اینکه نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به بدنه در گوشی Galaxy S8 سامسونگ از iPhone X بیشتر است، امکان دارد گمان کنید که حاشیه‌های اطراف نمایشگر پرچمدار جدید اپل باریک‌تر هستند؛ علت این موضوع، حذف حاشیه‌های اضافی از سه طرف نمایشگر است و برای اینکه بلندگوی مخاطب و سنسورهای ضروری مانند سنسور دوربین سلفی  و ... در پنل جلوی گوشی قرار بگیرد؛ کوپرتینویی‌ها ناچار شده‌اند بریدگی در بالای صفحه‏نمایش آیفون 10 ایجاد نمایند. در گلکسی اس 8، حاشیه‌ی پایین و بالای صفحه‌نمایش با وجود ضخامت کم، حفظ شده است.

به همین جهت، گمان می‌رفت شرکت سامی با حذف حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش از گوشی پرچمدار Galaxy S9، نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به بدنه را به‎طور چشمگیری افزایش خواهد داد؛ به‌طوری‌که نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به مرز 90 درصد خواهد رسید! با این‎حال، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که سامسونگ برنامه‌های خود را برای حذف حاشیه‎های پایین صفحه‌نمایش و نازک‌تر کردن حاشیه‌ی بالای نمایشگر متوقف کرده است.

image

براساس اطلاعات منتشر شده توسط یک شایعه‌پرداز در توئیتر با نام کاربری Ice Universe، سامسونگ درنظر داشت تا Galaxy S9 را با طراحی مانند گوشی سمت چپ ارائه دهد؛ هرچند به دلیل عدم موفقیت این مدل در بررسی‎های فنی، سامسونگ از تولید پرچمدار جدیدش با چنین طراحی منصرف شده است. به همین جهت، Galaxy S9 با طراحی مشابه با گوشی سمت راست عرضه خواهد شد؛ به عبارت بهتر، جانشین Galaxy S8 تفاوت چشمگیری از نظر طراحی با این گوشی ندارد.

حتی در صورتی‌که این شایعه صحت داشته باشد، چندان غافل‌گیر نخواهیم شد؛ Galaxy S8 یکی از بهترین طراحی‌ها را در میان پرچمداران امسال دارد و بهبود نسبی آن در نسل بعد، چندان بد نیست.

با اینکه Galaxy S9 از نظر طراحی نسبت به نسل قبل متفاوت نخواهد بود، اما مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مندتری خواهد داشت و بالاخره شاهد عرضه اولین مدل‌ها از سری Galaxy S با دوربین دوگانه خواهیم بود. سامسونگ برای اولین‌بار، فبلت گلکسی نوت 8 را با دوربین دوگانه ارائه داده است اما شایعه شده که در Galaxy S9 Plus، از دوربین دوتایی با چینش عمودی استفاده خواهد شد؛ با این‌حال، Galaxy S9 احتمالاً فاقد دوربین دوگانه خواهد بود.

سامسونگ حسگر اثرانگشت را به پایین دوربین اصلی انتقال داده است تا دسترسی به آن راحت‏تر باشد. به همین جهت، پیش‏بینی می‌شود این تغییرات، کاربران را خشنود سازد. Galaxy S9 به نمایشگر 5.77 اینچی و نسخه «پلاس» به صفحه‌نمایش 6.2 اینچی مجهز خواهد شد که نسبت ابعاد 18.5 به 9 دارند و شرکت سازنده، تصمیمی برای افزایش کشیدگی نمایشگر پرچمداران جدید خود ندارد. نسخه‌های عرضه شده از Galaxy S9 در چین و ایالات متحده، به تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام مجهز خواهند شد و مدل‎های دیگر که به صورت جهانی عرضه می‎‌شوند؛ پردازنده اگزینوس 9810 را با هشت هسته پردازشی به همراه دارند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۹/۲۴
حیف شد ۲دوربینه نیست. دیگه الان GLX دیسپلی هم دوربین دوگانه داده بیرون.
باید بگم چالِ خودشو کند با این دوربینِ تکی

معین

۱۳۹۶/۹/۲۴
تنش به تن شرکت اپل خورده

samuel1987

۱۳۹۶/۹/۲۴
میشه گفت طراحی گلکسی S8 غیبی نداره و فوق زیبا هست به غیر از محل قرارگیری نامناسب سنسور اثر انگشت و فکر نمیکنم نیازی باشه در گلکسی S9 آنچنان تغییری شدید کنه و...