خانهاخبار
احتمال عرضه هم‌زمان پرچم‌داران Mi 7 و Mi 7 Plus شیائومی در سال 2018

احتمال عرضه هم‌زمان پرچم‌داران Mi 7 و Mi 7 Plus شیائومی در سال 2018

شیائومی قرار است سال 2018 نسل تازه پرچم‌دارهایش را از سری Mi به نام Mi 7 معرفی کند. شایعه‌ها حاکی از آن است که این غول تکنولوژی چینی احتمالا یک نسخه بزرگ‌تر هم از پرچم‌دار مذکور را به نام Mi 7 Plus با صفحه نمایش 6 اینچی عرضه می‌کند.
۱۳۹۶/۹/۲۴

پردازنده پرچم‌دار تازه کمپانی کوالکام هفته گذشته به نام اسنپ‌دراگون 845 رسما رونمایی شد. احتمالا مطلع هستید که سازندگان گوشی‌های همراه همواره در تلاش‌اند پرچم‌دارهایشان را به تازه‌ترین پردازنده بازار مجهز کنند. بدین ترتیب اغلب پرچم‌داران سال 2018 هم از پردازنده مذکور قدرت می‌گیرند. پیش‌بینی می‌شود که گوشی Mi 7 از سازنده چینی به نام شیائومی اولین گوشی پرچم‌دار سال آینده باشد که به پردازنده اسنپ‌دراگون 845 مجهز می‌شود. تازه‌ترین خبرها از این کمپانی حاکی از آن است که شیائومی گوشی Mi 7 را در دو نسخه با ابعاد مختلف عرضه می‌کند و هر دوی آن‌ها احتمالا هم‌زمان وارد بازار خواهند شد.

کمپانی نام آشنای شیائومی در سال 2017 گوشی پرچم‌دار Mi 6 را با صفحه نمایش 5.15 اینچی معرفی و عرضه کرد. تنها مدت کمی پس از عرضه این گوشی شایعه‌های متعددی منتشر شدند و ادعا کردند که این سازنده قصد دارد یک نسخه بزرگ‌تر هم از گوشی مذکور را به نام Mi 6 Plus تا پایان سال 2017 معرفی کند. حالا که به پایان سال 2017 نزدیک شده‌ایم، حدس می‌زنیم این غول تکنولوژی احتمالا به خاطر مشکل اتمام موجودی پردازنده اسنپ‌دراگون 835 نتوانسته است نسخه Plus پرچم‌دار Mi 6 را تولید کند. شیائومی ظاهرا به خاطر مشکل مذکور تصمیم گرفته است نسل بعدی این گوشی‌ها را به نام‌های Mi 7 و Mi 7 Plus هم‌زمان معرفی و عرضه کند تا اتفاق ناخوشایند مربوط به معرفی نشدن Mi 6 Plus دیگر رخ ندهد.

image

انتظار می‌رود Mi 7 شیائومی صفحه نمایش 5.65 اینچی داشته باشد و Mi 7 Plus هم به صفحه نمایش 6.01 اینچی مجهز شود. شایعه شده است هر دو نسخه با طراحی بدون حاشیه معرفی می‌شوند و از نسبت تصویر 18:9 بهره می‌برند. پیش بینی می‌شود ظرفیت باتری در Mi 7 معادل 3200 میلی آمپر ساعت باشد و نسخه Mi 7 Plus هم به باتری 3500 میلی آمپر ساعتی مجهز شود. همچنین گفته می‌شود که بدنه هر دو گوشی مذکور احتمالا از جنس شیشه و فلز طراحی می‌شود و ممکن است از ویژگی شارژ بی سیم هم پشتیبانی کنند.

حدس می‌زنیم هر دو گوشی مذکور 6 گیگابایت رم داشته باشند و از پردازنده 64 بیتی اسنپ‌دراگون 845 قدرت بگیرند. دوربین اصلی با لنز دوگانه در طراحی Mi 7 و Mi 7 Plus مانند سایر پرچم‌داران آینده که منتظرشان هستیم، فراموش نخواهد شد. گفته می‌شود که لنزهای این دوربین احتمالا IMX380 و IMX 350 سونی هستند و تکنولوژی هوش مصنوعی هم برای تقویت تجربه کاربری در طراحی اپلیکیشن دوربین هر دو نسخه گنجانده می‌شود.

انتظار می‌رود شیائومی موجودی مورد نیاز از پردازنده اسنپ‌دراگون 845 را برای تولید گوشی‌های جدیدش تأمین کند و بدین ترتیب Mi 7 و Mi 7 Plus را هم‌زمان به فروش برساند. پیش بینی می‌شود Mi 7 به قیمت 2699 یوان معادل 408 دلار و Mi 7 Plus به قیمت 2999 یوان معادل 453 دلار در ماه مارس آینده معرفی شوند.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا شما هم فکر می‌کنید شیائومی ممکن است دو نسخه مختلف از Mi 7 را سال آینده وارد بازار کند؟ مشخصاتی که به آن‌ها اشاره کردیم، در حال حاضر در حد شایعه هستند و مورد تأیید مقامات سازنده قرار نگرفته‌اند. نظر شما درباره این مشخصات فنی پیش بینی شده چیست؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)