خانهاخبار
نسل جدید لپ‌تاپ‌های Gram ال‌جی معرفی شد

نسل جدید لپ‌تاپ‌های Gram ال‌جی معرفی شد

شرکت ال‌جی، به‌تازگی جزئیات جدیدی را پیرامون لپ‌تاپ‌های 2018 خود از سری Gram منتشر کرده است. لپ‌تاپ‌های سال آینده ال‌جی در سه مدل با نمایشگر 13.3 اینچی، 14 اینچی و 15.6 اینچی عرضه خواهند شد.
۱۳۹۶/۹/۲۳

مدتی پیش، توجه علاقه‌مندان به لپ‌تاپ‌های ویندوزی روی عرضه محصولاتی با پردازنده‌های اسنپدراگون کوالکام معطوف شده بود. با این‌حال، سازندگان مطرح همچنان به عرضه لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت‌تر با پردازنده‌های قدرت‌مند اینتل ادامه خواهند داد و ال‌جی که چندان در این بازار شناخته شده نیست، تصمیم دارد تا مدل‌های جدید سری Gram را ارائه دهد.

image

همان‌طور که از اسم این سری پیداست، لپ‌تاپ‌های Gram محصولاتی با وزن کم هستند که به راحتی می‌توانید آن‌ها را حمل کنید. البته این موضوع بدین معنی نیست که وزن بسیار کمی داشته باشند اما ال‌جی، در توسعه آن‌ها همواره به‌گونه‌ای عمل می‎کند که وزن لپ‌تاپ‌های سری Gram از 1 کیلوگرم بیشتر نشود. مدل‌هایی که در نمایشگاه CES 2018 معرفی خواهند شد، از این موضوع مستثنی نیستند؛ لپ‌تاپ 13 اینچی جدید ال‎جی، تنها 965 گرم وزن دارد و مدل 14 اینچی نیز با  995 گرم وزن ارائه می‎شود. بزرگ‌ترین مدل از بین لپ‌تاپ‌های جدید ال‎جی، به نمایشگر 15.6 اینچی مجهز شده است که وزن 1.095 کیلوگرمی دارد. به همین جهت، لپ‏‌تاپ‌های سری Gram ال‎جی همچنان از بسیار لپ‌تاپ‌های ویندوزی سبک‎تر هستند.

توجه زیاد سازنده به وزن لپ‌تاپ‌های جدیدش، باعث نشده است تا مدل‌های جدید از سری Gram از نظر سخت‌افزاری از رقبای خود عقب بمانند؛ ال‏جی، آن‎ها را به پردازنده‌های Core i5 و Core i7 اینتل از سری U مجهز کرده است. در لپ‌تاپ‌های جدید ال‌جی، حتی یک اسلات ثانویه برای جای‎گیری حافظه SSD اضافی وجود دارد. باتری 72 وات‌ساعت که در لپ‏تاپ‌های سری Gram از آن استفاده شده است، شارژدهی بین 19 تا 22 ساعت دارد؛ البته شارژدهی به اندازه و مشخصات لپ‌تاپ وابسته خواهد بود.

با اینکه لپ‌تاپ‌های جدید ال‌جی وزن کمی دارد اما پایداری بالایی خواهند داشت؛ ال‏جی اعلام کرده است که بدنه فلزی لپ‌تاپ‌های جدیدش، مقاومت بالایی دارد و مدل‏های تازه معرفی شده از سری Gram، موفق به دریافت گواهی MIL-STD 810G شده‎اند که آن‌ها را در برابر شوک، دمای نامناسب و فشار مقاومت خواهد ساخت. البته به هیچ عنوان گمان نکنید که سری جدید Gram نسبت به آب و گردوغبار مقاوم هستند؛ بنابراین باید با احتیاط از آن‏ها استفاده کنید.

image

مانند اغلب‌ لپ‌تاپ‌های ویندوزی جدید، مدل‌های 2018 از سری Gram به حسگر اثرانگشت مجهز خواهند بود؛ به همین جهت از سیستم Windows Hello می‌توانید برای احراز هویت خود استفاده کنید. درگاه تاندربولت 3 از دیگر قابلیت‌‌هایی است که سری جدید Gram ارائه می‌دهد؛ سرعت انتقال اطلاعات به وسیله این پورت، هشت برابر بالاتر از درگاه یواس‎بی‌ تایپ سی است.

با اینکه اعلام شده است لپ‌تاپ‌های جدید از سری Gram در نمایشگاه CES 2018 به نمایش گذاشته خواهند شد و حتی می‌توانید در ژانویه، آن‎ها را در ایالات متحده خریداری کنید؛ قیمت این مدل‎‌ها هنوز مشخص نیست.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

صالح

۱۳۹۶/۹/۲۳
ال جی کارش درسته
بیاد خریدمش

saeed

۱۳۹۶/۹/۲۳
خوب به نظر میاد. لامصب سامسونگ لپ تاپ رو هم اصلا به دل برو نمیزنه واقعا. ال جی تو محصولات کره ای خوبه.