خانهاخبار
تبلت‌های جدید هوآوی از سری MediaPad M4 فاش شدند

تبلت‌های جدید هوآوی از سری MediaPad M4 فاش شدند

دو تبلت جدید هوآوی با سیستم‌عامل اندروید اوریو فاش شده‌اند؛ این دو مدل به احتمال زیاد از سری MediaPad M4 و با تراشه قدرت‏مند معرفی خواهند شد.
۱۳۹۶/۹/۲۳

تعدادی تبلت جدید با شماره مدل SHT-AL09 و CMR-AL09 در اسناد UAProf هوآوی ظاهر شده‎اند که می‌تواند بدین معنی باشد این سازنده چینی روی سری جدید تبلت‌های خود با نام MediaPad M4 مشغول به کار است. با اینکه اسناد UAProf به طور مستقیم تأیید نکرده است که دستگاه‌های فاش شده، تبلت هستند؛ باید اشاره کرد که رزولوشن صفحه‎نمایش آن‎ها 1600 در 2560 پیکسل است و در نتیجه، نمایشگری با نسبت ابعاد 16:10 دارند. به همین جهت، مطمئن هستیم که محصولات فاش شده، تبلت هستند.

علاوه‌بر رزولوشن احتمالی صفحه‎نمایش، اسناد UAProf تأیید می‎کند که تبلت‎های جدید هوآوی از بلوتوث 4.2 پشتیبانی می‎کنند؛ آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی «اوریو 8.0» روی تبلت‌های جدید از سری MediaPad M4 نصب شده است. انتظار می‌رود رابط‌کاربری توسط شرکت سازنده شخصی‌سازی شده باشد.

image

این احتمال وجود که تبلت‌های جدید هوآوی با شماره‌ مدل SHT-AL09 و CMR-AL09 که در اسناد UAProf فاش شده‎اند، به ترتیب با نام MediaPad 4 و MediaPad M4 Lite عرضه خواهند شد؛ بدین شکل، این دو تبلت جایگزین تبلت‎های سری MediaPad M3 می‎شوند که شامل سه مدل است. هوآوی، تبلت MediaPad M3 با نمایشگر 8.4 اینچی را در اکتبر 2016 عرضه کرده بود؛ این تبلت از صفحه‎نمایش با رزولوشن 1600 در 2560 پیکسل بهره می‌گیرد که مشابه با رزولوشن نمایشگر تبلت‌های جدید هوآوی است.

در ماه ژوئن امسال نیز، شرکت هوآوی دو تبلت MediaPad M3 Lite را عرضه کرده است که یک مدل با نمایشگر 8.4 اینچی و مدل دیگر با صفحه‌نمایش 10.1 اینچی ارائه می‎شود؛ هر دو مدل به نمایشگر با رزولوشن 1920 در 1200 پیکسل مجهز شده‎اند. باید اشاره کرد که مدل MediaPad M3 با صفحه‌نمایش 8.4 اینچی که اول از همه عرضه شده است، سیستم‌عامل اندروید مارشمالو 6.0 را اجرا می‎کند؛ این در حالی است که دو نسخه دیگر در سال 2017 با اندروید نوقا ارائه شده‎اند.

با درنظر داشتن این موضوع، بدیهی است که هوآوی جانشین‌های تبلت‌های سری MediaPad M3 را با آخرین نسخه از سیستم‎عامل اندروید یعنی Android Oreo راهی بازار نماید که پوسته‌ی جدید EMUI 8.0، سیستم‌عامل را شخصی‏سازی کرده است.

اطلاعات بیشتری از تبلت‎های جدید هوآوی توسط اسناد UAProf به‎دست نیامده است؛ همچنین مشخص نیست که تبلت‌های جدید هوآوی چه زمانی در دسترس قرار خواهند گرفت. با توجه به اینکه تبلت‌های جدید این شرکت با شماره مدل SHT-AL09 و CMR-AL09 به نمایشگری با رزولوشن بالاتر مجهز شده‌اند، انتظار داریم از نظر مشخصات سخت‌افزاری نسبت به مدل‎های عرضه شده در سال 2017 یعنی سری MediaPad M3 قدرت‎مندتر باشند. به احتمال زیاد، پردازنده قدرت‌مندتری روی آن‎ها استفاده خواهد شد؛ به همین جهت، بعید است تراشه مورد استفاده در آن‌ها اسنپدراگون 435 کوالکام باشد. این موضوع را نیز باید مدنظر قرار دهید که هوآوی، روی چیپ‌ست‌های اختصاصی خود یعنی Kirin حساب باز کرده است و بخش قابل‌توجهی از گوشی‌های جدید این شرکت، چیپ‌ست اختصاصی هوآوی را به همراه دارند؛ به همین جهت، بعید نیست چینی‌ها از تراشه‌های میان‌رده Kirin روی تبلت‏های جدید خود استفاده کنند. با توجه به اینکه هنوز اطلاعات بیشتری نیست، برای زمان معرفی رسمی به حدس و گمان متکی خواهیم بود؛ به همین جهت، انتظار داریم تبلت‏های جدید هوآوی از سری MediaPad M4 در نمایشگاه CES 2018 در نیمه اول ماه ژانویه معرفی شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)