خانهاخبار
انتشار نسخه بتای اندروید اوریو برای نوکیا 5

انتشار نسخه بتای اندروید اوریو برای نوکیا 5

نوکیا امسال با معرفی چند گوشی اندرویدی تازه و وعده انتشار به‌روزرسانی‌های پیوسته دوباره به بازار رقابت بازگشت. حالا نسخه بتای اندروید اوریو برای نوکیا 5 میان رده منتشر شده است.
۱۳۹۶/۹/۲۳

نوکیا یکی از معدود سازندگان گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود که موفق شده است سیستم عامل تازه اندروید 8.0 اوریو را با فاصله زمانی کوتاهی از انتشار رسمی آن برای محصولات تازه‌اش عرضه کند. کمپانی HMD Global از ابتدای سال 2017 که نوکیا 6 را به عنوان اولین گوشی تازه اندرویدی نوکیا عرضه کرد، اعلام کرد که همه محصولات تازه این برند قادر خواهند بود با کمترین تأخیر ممکن به تازه‌ترین نسخه‌های سیستم عامل اندروید منتشر شده، ارتقا یابند. نوکیا 8 پرچم‌دار اولین گوشی این سازنده است که توانست به اندروید 8.0 اوریو به‌روزرسانی شود. حالا کاربران نوکیا 5 میان رده هم قادر هستند این سیستم عامل تازه را دریافت و روی دستگاه‌هایشان نصب کنند.

image

جوهو سرویکاس، مدیر ارشد محصول کمپانی HMD Global، همچنین اشاره کرده که میان رده نوکیا 6 قرار است گوشی بعدی این سازنده در صف دریافت اندروید 8.0 اوریو باشد. همان‌طور که احتمالا به خاطر دارید، HMD در زمان انتشار این نسخه تازه برای نوکیا 8 اعلام کرد که نوکیا 5 و نوکیا 6 گوشی‌های بعدی خواهند بود که به اندروید اوریو ارتقا می‌یابند.

اگر از کاربران گوشی‌های نوکیا هستید، برای دریافت نسخه بتای اندروید اوریو باید در برنامه آزمایشگاه مجازی بتای HMD ثبت‌نام و جزئیات دستگاهتان را در آن وارد کنید. گوشی نوکیای شما پس از تکمیل مشخصات ثبت‌نام قادر خواهد بود همه نسخه‌های بتا را به محض انتشار دریافت کند.

گوشی نوکیا 5 در فوریه سال 2017 رسما عرضه شد. این گوشی یک میان رده با صفحه نمایش 5.2 اینچی IPS LCD با وضوح تصویر اچ دی است و از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 430 قدرت می‌گیرد. گوشی مذکور همچنین به 3 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است که با کمک کارت حافظه جانبی microSD به 128 گیگابایت هم ارتقا می‌یابد.

نوکیا 5 به دوربین اصلی 13 مگا پیکسلی در پنل پشتی مجهز شده است که از ویژگی‌های PDAF و فلش LED دوگانه هم پشتیبانی می‌کند. یک حسگر سلفی 8 مگا پیکسلی با دیافراگم 2.2 هم در حاشیه بالای پنل نمایش تعبیه شده است تا تصاویر باکیفیتی ثبت کند. سیستم عامل اندروید نوقا نسخه 7.1.1 به صورت پیش فرض روی نوکیا 5 نصب شده و ظرفیت باتری‌اش هم 3000 میلی آمپر گزارش شده است.

از طرفی نوکیا 3 که یکی از پایین رده‌های تازه نوکیا است، به تازگی بسته امنیتی ماه دسامبر را به همراه برخی ویژگی‌های نرم افزاری دیگر دریافت کرد. انتظار می‌رود سایر گوشی‌های امسال این سازنده هم در آینده نزدیک فایل به‌روزرسانی مذکور را دریافت کنند و ارتقا یابند.

این به‌روزرسانی تازه که برای نوکیا 5 منتشر شده، نسخه بتای اندروید 8.0 اوریو است اما کمپانی سازنده آن هنوز تاریخ مشخصی را برای انتشار نسخه نهایی آن اعلام نکرده است. با توجه به سابقه نوکیا در انتشار به‌روزرسانی‌های اخیر محصولاتش پیش بینی می‌کنیم که تا ماه آینده شاهد این اتفاق باشیم.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

ارش

۱۳۹۶/۱۱/۱
گوگل سرویس غیر فعال کن و جی پی اس خاموش کن. بعد وی پی ان فعال کن بروز رسانی رو بزن

Faryan

۱۳۹۶/۹/۲۴
چرا گوشی من به روزرسانی اندروید نسخه بتایOرو خطا میده. گوشیم نوکیا 5 هستش رفتم قسمت به روزرسانی اپدیت اندروید جدید رو داده یه گیگابایت حجمشه ولی هنگام به روزرسانی خطا میزنه

saeed

۱۳۹۶/۹/۲۳
خیلی روانه سیستم عاملش انصافا