خانهاخبار
میان رده تازه شارپ با 6 گیگابایت رم بنچمارک شد

میان رده تازه شارپ با 6 گیگابایت رم بنچمارک شد

کمپانی شارپ احتمالا یک گوشی میان رده تازه با مشخصات سطح بالا را در دست توسعه دارد. پایگاه بنچمارک Geekbench فهرستی از مشخصات فنی این گوشی منتشر کرده و از احتمال مجهز شده آن به پردازنده اسنپ‌دراگون 630 خبر داده است.
۱۳۹۶/۹/۲۰

یک گوشی مرموز از کمپانی شارپ چند روز پیش با شناسه FS8018 در پایگاه بنچمارک Geekbench دیده شد. فهرست منتشرشده از مشخصات این گوشی نشان می‌دهد که کمپانی نامی شارپ ظاهرا قصد دارد به زودی یک گوشی با ویژگی‌های میان رده سطح بالا وارد بازار کند. گوشی FS8018 در حالی توسط Geekbench آزمایش شده که سیستم عامل اندروید نوقا نسخه 7.1.1 به صورت پیش فرض روی آن نصب شده است و حدس می‌زنیم به پوسته اختصاصی سازنده هم مجهز شده باشد. وجود این نسخه از سیستم عامل احتمال معرفی گوشی مذکور را در آینده نزدیک تشدید می‌کند چراکه انتظار می‌رود اغلب گوشی‌های سال 2018 به سیستم عامل تازه گوگل یعنی اندروید 8.0 اوریو مجهز شوند. از طرفی این نسخه آزمایش شده ممکن است یک پروتوتایپ معمولی باشد و به همین خاطر فعلا از نسخه نوقا بهره بگیرد اما با اندروید 8.0 اوریو وارد بازار شود.

image

گوشی FS8018 شارپ از پردازنده میان رده کوالکام اسنپ‌دراگون 630 که در حال حاضر بسیاری از میان رده‌های محبوب بازار ازجمله Moto X4 و Nokia 7 هم از آن بهره می‌برند و نقطه قوتش بهینه سازی مصرف انرژی است، قدرت می‌گیرد. این پردازنده 64  بیتی 8 هسته پردازشی با قدرت فرکانس حداکثر 2.21 گیگاهرتز دارد وCPU آن از دو دسته 4 تایی هسته پردازشی تشکیل شده است. گوشی مذکور به جز قدرت گرفتن از پردازنده‌ای که در سال 2017 معرفی شده است، ظاهرا 6 گیگابایت هم حافظه رم دارد. البته هیچ جزئیات دیگری در این باره از سوی Geekbench منتشر نشده است اما همین اطلاعات نشان می‌دهد که شارپ قصد دارد یک گوشی توانمند معرفی کند تا در قسمت میان رده سطح بالای بازار با سایر محصولات مشابه به رقابت بپردازد. به همین خاطر پیش بینی می‌شود FS8018 حدودا 500 دلار قیمت گذاری شود.

گوشی FS8018 احتمالا تا حدودی به دو نسخه FS8010 و FS8016 مربوط است که شایعه توسعه‌شان توسط سازنده ژاپنی مذکور از نیمه‌های سال 2017 منتشر شد. پیش بینی می‌شود گوشی FS8018 هم مانند دو نسخه مذکور از صفحه نمایش کشیده با نسبت تصویر مدرن و حاشیه‌های باریک بهره ببرد چراکه کمپانی شارپ در خلال سال جاری با تولید یک گوشی مدرن دیگر به خیل پیروان ترند محبوب بدون حاشیه پیوست. ممکن است FS8018 هم مانند اغلب گوشی‌های قبلی سازنده اوزاکایی‌اش از پنل نمایش ساخت شارپ بهره ببرد و به صورت محدود عرضه شود. همان‌طور که گفتیم، کشور ژاپن مبدا برند شارپ است و احتمالا اولین بازاری خواهد بود که میزبان گوشی تازه این سازنده می‌شود. از طرفی اگر فهرست منتشر شده توسط پایگاه بنچمارک Geekbench صحت داشته باشد و FS8018 به زودی معرفی شود، امکان خرید آن در کشورهایی به جز ژاپن چالش بزرگی برای علاقه‌مندان خواهد بود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

mohammad.sh

۱۳۹۶/۹/۲۰
گوشی هاشو کسی تو ایران دیده؟?