خانهاخبار
تصویر فاش شده از Galaxy S9 با یک دوربین اصلی و سنسور اثرانگشت متفاوت

تصویر فاش شده از Galaxy S9 با یک دوربین اصلی و سنسور اثرانگشت متفاوت

تصویر به‌دست آمده از گوشی پرچمدار جدید سامسونگ، این مدل را تنها با یک دوربین نشان می‌دهد. جی‌اس‌ام را برای جزپیات بیشتر دنبال کنید.
۱۳۹۶/۹/۲۰

تصویر جدیدی که Galaxy S9 را فاش می‏کند، تنها به یک سنسور در پشت گوشی اشاره دارد. به همین جهت، در این مدل شاهد دوربین دوگانه نخواهیم بود؛ هرچند، گمانه‎زنی‌هایی مبنی بر اینکه Galaxy S9 Plus با دوربین دوگانه معرفی خواهد شد، وجود دارد. به همین جهت، تفاوت نسخه «استاندارد» و «پلاس» پرچمدار جدید سامسونگ، فراتر از اندازه نمایشگر آن‌ها خواهد بود و به‎نظر می‌رسد که نسخه «پلاس» در زمینه عکاسی عملکردی بهتری داشته باشد. Galaxy S9 Plus تنها گوشی سامسونگ با دوربین دوگانه نخواهد بود؛ این سازنده، پیش‌تر فبلت گلکسی نوت 8 را معرفی کرده بود که از دوربین دوگانه استفاده می‌کند.

آنچه که در تصویر به‌دست آمده بیشتر جلب‌توجه می‌کند، جای‌گیری متفاوت حسگر اثرانگشت است. سنسور اثرانگشت Galaxy S9 از نظر ابعاد یا طراحی، تفاوت چشمگیری با سنسور به‎کار گرفته شده در Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus ندارد؛ البته از آنجایی‌که دسترسی به حسگر اثرانگشت در پرچمداران 2017 سامسونگ دشوار است، حسگر اثرانگشت در نسل جدید یعنی Galaxy S9 به زیر دوربین اصلی انتقال خواهد یافت. به همین جهت، به راحتی می‌توانید به منظور احراز هویت خود از سنسور اثرانگشت استفاده کنید.

image

با توجه به تصویری که از گوشی Galaxy S9 به‌دست آمده است، این مدل با 64 گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد؛ انتظار می‌رود نسخه پایه به چنین حافظه‌ای مجهز شده باشد. البته مشخص نیست که آیا شرکت سامسونگ، نسخه‏های دیگری از Galaxy S9 را با حافظه بیشتر ارائه خواهد داد یا کاربران برای دسترسی به فضای ذخیره‌سازی بیشتر، ناچار هستند از کارت حافظه جانبی میکرو SD استفاده نمایند.

با اینکه سامسونگ در سه ماهه اول 2018 از گوشی پرچمدار Galaxy S9 و نسخه «پلاس» آن رونمایی خواهد کرد؛ شایعات و گمانه‌زنی‏های زیادی از مشخصات فنی هر دو مدل به‏‌دست آمده است که تقریباً نشان می‌دهد چه انتظاراتی باید از پرچمداران جدید کره‌ای‌ها داشته باشیم. انتظار می‌رود هر دو مدل، طراحی بدون لبه نسل قبل را حفظ کنند و البته، گفته شده است که حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش حذف خواهد شد. ضمن اینکه شایعات حاکی از این موضوع است که ابعاد نمایشگر در Galaxy S9 و نسخه «پلاس» آن افزایش نخواهد یافت و هر دو مدل همچنان با یک صفحه‎نمایش با نسبت ابعاد 18.5 به 9 عرضه می‌شوند.

یکی از گمانه‎زنی‌ها پیرامون Galaxy S9، عرضه این مدل با نمایشگر 5.77 اینچی است؛ البته نسل قبلی به صفحه‌نمایش 5.8 اینچی مجهز شده بود. به همین جهت، مشخص نیست سامسونگ چه تغییراتی روی نمایشگر گوشی‌های جدیدش اعمال خواهد کرد.

نسخه‌ای از Galaxy S9 که در ایالات متحده عرضه خواهد شد، به چیپ‌ست اسنپدراگون 845 با هشت هسته پردازشی مجهز شده است؛ این پردازنده بر مبنای نسل اول لیتوگرافی 10 نانومتری توسعه یافته است. مدل دیگر از پرچمدار 2018 سامسونگ با تراشه اگزینوس 9810 راهی بازار خواهد شد که واحد پردازشگر گرافیکی آن ارتقا یافته است و از نسل سوم پردازنده اختصاصی سامسونگ بهره می‎گیرد؛ در خارج از ایالات متحده، نسخه مجهز به اگزینوس 9810 عرضه می‎شود.

سامسونگ قصد دارد با برگزاری یک مراسم خبری در ماه فوریه، گوشی Galaxy S9 و نسخه «پلاس» آن‎را به صورت رسمی به نمایش بگذارد. پرچمداران جدید این سازنده در نمایشگاه MWC 2018 برای بررسی، در دسترس قرار خواهند گرفت.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۹/۲۰
تمامش جذابیته بهترین طراحی دنیا رو داره بعد میگی جذاب نیست!!!!!!!!!!!!!!!

سعید

۱۳۹۶/۹/۲۰
تو اگه جذابیت میفهمیدی که طرفداری برند داغون هنگ تی سی رو نمیکردی با اون گوشی های ضایع ش

مانی

۱۳۹۶/۹/۲۰
کاملاً قابل پیشبینی بود طراحیش، چیز جدید و جذابی نداره متاسفانه

samuel1987

۱۳۹۶/۹/۲۰
شاید

samuel1987

۱۳۹۶/۹/۲۰
با احتمال نزدیک به یقین فکر میکنم گلکسی S9 یک تلفن همراه بسیار بسیار سریع و بهینه و پیشرفته خواهد بود در عمل و بنچمارک اما با همه این ها طبق این عکس که نسبت داده شده به S9 مجدد سنسور اثرانگشت در بدترین جای ممکن چسبیده به لنز دوربین پایین آن قرار گرفته که فقط نسبت به S8 ظاهر بهتری پیدا کرده اما در اصل مطلب تغییری ایجاد نکرده متاسفانه! و...