خانهاخبار
تصاویر رندر شده Mi MIX 3 شیائومی فاش شد

تصاویر رندر شده Mi MIX 3 شیائومی فاش شد

در ادامه معرفی دو پرچم‌دار Mi MIX و Mi MIX 2 انتظار می‌رود کمپانی شیائومی سال آینده هم یک گوشی سطح بالای دیگر با طراحی ظاهری فوق العاده معرفی کند. این گوشی احتمالا Mi MIX 3 نام‌گذاری می‌شود و طراحی ظاهری تقریبی آن در برخی تصاویر رندر شده کانسپت به نمایش گذاشته شده است.
۱۳۹۶/۹/۱۹

کمپانی شیائومی گوشی  پرچم‌دار Mi MIX را با الهام از کانسپت گوشی‌های هوشمند بدون حاشیه شارپ رسما معرفی کرد. این سازنده در فروش پرچم‌دارش هم بسیار موفق بود چراکه Mi MIX درواقع اولین گوشی هوشمند بدون حاشیه بازار به شمار می‌رود که به تولید انبوه رسید. البته احتمال استقبال عموم کاربران از این محصول نوین بسیار زیاد بود ولی شیائومی اصلا ریسک نکرد و عرضه آن را تنها به کشور چین محدود کرد؛ اما Mi MIX با همان عرضه محدود هم به یک عنصر پیشرفت تبدیل شد و کارشناسان معرفی آن را آغاز شکل‌گیری ترند محبوب بدون حاشیه می‌دانند. بدین ترتیب اغلب سازندگان گوشی‌های هوشمند به تکاپو افتادند و اولین گوشی‌های بدون حاشیه خودشان را از اوایل سال 2017 رسما معرفی کردند. البته برداشت هرکدام از این کمپانی‌ها از مفهوم طراحی بدون حاشیه متفاوت است و ممکن است تفاوت‌هایی را در میان این محصولات مشاهده کنید. از طرفی حالا اغلب سازندگان قصد دارند در ادامه ترند طراحی بدون حاشیه نسبت صفحه نمایش به فریم را هم افزایش دهند و آن را تقریبا به 100% برسانند. در حال حاضر بازار موبایل پر است از گوشی‌های «بدون حاشیه» مختلف اما هیچ‌کدام به معنای واقعی کلمه بدون حاشیه نیستند. به همین خاطر بسیاری از علاقه‌مندان طراحی‌های خاص و نوین به تخیلاتشان اجازه می‌دهند تا در طراحی رندرهای تازه مرز بدون حاشیه را پشت سر بگذارند و کانسپتی از پنل نمایش تمام صفحه خلق کنند. حالا تصاویر رندر شده‌ای منسوب به Mi MIX 3 در فضای وب منتشر شده‌اند و طراحی ظاهری آن را به صورت «تمام صفحه» واقعی به نمایش درآورده‌اند.

image

همان‌طور که گفتیم، پرچم‌دار Mi MIX و همچنین Mi MIX 2 که نسل بعدی آن است را باید پیشروهای ترند بدون حاشیه دانست و از همان لحظه‌ای که اولین شایعه‌ها درباره طراحی ظاهری آن‌ها منتشر شد، همه کاربران انتظار معرفی و عرضه رسمی‌شان را می‌کشیدند. از طرفی این گوشی‌ها هرگز به معنای واقعی بدون حاشیه نبودند و قدری حاشیه در بالا و پایین پنل‌شان برای تعبیه برخی حسگرها در نظر گرفته شده بود. گوشی‌های مذکور همچنین در زمره پرچم‌داران توانمند موجود در بازار قرار نگرفتند و هرگز نتوانستند با گوشی‌های سطح بالای آیفون و سامسونگ رقابت کنند؛ اما با همه این تفاسیر نمی‌توان نقش پررنگ‌ Mi MIX و Mi MIX 2 را در طراحی خلاقانه پنل جلو و سایر قابلیت‌های تازه‌شان نادیده گرفت.

image

تصاویر رندر شده منسوب به Mi MIX 3 که به تازگی منتشر شده‌اند، رویکرد متفاوت دیگری را از شیائومی به نمایش می‌گذارند. طراح این تصاویر معتقد است که این گوشی تازه احتمالا مانند Galaxy S8 و Note 8 با صفحه نمایشی که از دو طرف خمیده طراحی شده ، معرفی می‌شود. این گوشی همچنین صفحه نمایش 6 اینچی با نسبت 18:9 و وضوح تصویر 1440 در 2960 دارد و احتمالا به حسگر سلفی 12 مگا پیکسلی در پنل جلو مجهز می‌شود.

image

در نمای پشتی Mi MIX 3 شاهد هستیم که پنل پشتی آن هم از دو طرف خمیده طراحی شده است. دوربین اصلی با لنز دوگانه 20 و 16 مگا پیکسلی در این پنل تعبیه شده است که به صورت عمودی چینش شده‌اند. فلش LED هم سمت راست لنزها دیده می‌شود و حسگر اثرانگشت زیر دوربین تعبیه شده است. از طرفی شایعه شده است که سال آینده شاهد پیدایش ترند تازه‌ای مبنی بر حذف حسگر اثرانگشت و استفاده از قابلیت تشخیص چهره به جای آن خواهیم بود.

image

منبع اصلی انتشار این تصاویر رندر شده به کانفیگ سخت افزاری احتمالی برای Mi MIX 3 هم اشاره کرده است. بنا بر ادعای این منبع، گوشی مذکور از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 که چند روز پیش رسما معرفی شد، قدرت می‌گیرد چراکه پرچم‌داران سری Mi MIX شیائومی همیشه به تازه‌ترین پردازنده سطح بالای کوالکام مجهز می‌شوند و این گوشی تازه هم مستثنی نخواهد بود. پیش بینی می‌شود که ظرفیت باتری این گوشی معادل 4500 میلی آمپر ساعت باشد و از تکنولوژی شارژ سریع 9V / 2A پشتیبانی کند. انتظار می‌رود این گوشی همچنین به سیستم عامل پیش فرض اندروید 8.0 اوریو و پوسته اختصاصی MIUI 9 مجهز شود.

image

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

mohammad.sh

۱۳۹۶/۹/۱۹
شائومی کاملا بدون حاشیه ،، امیدوارم گوشی هاشو بیشتر وارد کنند مث هواوی