خانهاخبار
باز تعریف استانداردهای عکاسی با موبایل با گوشی‌های سری HUAWEI Mate 10

باز تعریف استانداردهای عکاسی با موبایل با گوشی‌های سری HUAWEI Mate 10

هوآوی با عرضه گوشی‌های سری Mate 10 نسل جدیدی گوشی‌های هوشمند را به بازار عرضه کرده است.
۱۳۹۶/۹/۱۹

سخت‌افزار و نرم‌افزاری گوشی‌های این سری با توجه به مزیت اصلی رقابتی در این سری، یعنی هوش مصنوعی یا AI طراحی شده‌اند. گوشی‌های سری Mate 10 اولین گوشی‌هایی هستند که به پردازنده هوش مصنوعی کایرین مجهز شده‌اند. به علاوه این گوشی‌ها سریع‌ترین گوشی‌های جهان در سرعت دانلود تحت شبکه 4.5G هستند. در کنار همه این موارد باتری‌های پرظرفیت 4000 mAh و استاندارد IP67 برای مقاومت در مقابل نفوذ آب و گردوغبار از دیگر مشخصات این سری است. 

image

با تلفیق نرم‌افزارهای پیشرفته با سخت‌افزارهای قدرتمند HUAWEI Mate 10 قابلیت‌هایی در بخش دوربین عکاسی به کاربران عرضه کرده که قبلاً نظیر آن‌ها وجود نداشته است. پردازنده هوش مصنوعی کایرین در این گوشی‌ها از معماری ساخت با بهره‌وری بالایی در مصرف انرژی برخوردار هستند و درعین‌حال از یک واحد پردازش عصبی اختصاصی یا NPU هم بهره می‌برند که درزمینهٔ تشخیص تصاویر بازدهی 25 برابری در کنار بهره‌وری 50 برابری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

 

دوربین دوگانه‌ای برای اولین بار با اندازه دیافراگم f/1.6

Huawei Mate 10 از یک دوربین با دو لنز لایکا، 20 مگاپیکسل سیاه‌وسفید و 12 مگاپیکسل رنگی برخوردار است. این دوربین مجدداً حاصل همکاری هوآوی با Leica در تولید لنزهای دوگانه است. این دوربین‌ها همچنین از بازترین اندازه دیافراگمی که در دوربین گوشی‌های موبایل تاکنون وجود داشته یعنی f/1.6 بهره می‌برد. به علاوه این دوربین از افکت بوکه و زوم دیجیتال قدرتمند با بهره‌گیری از هوش مصنوعی بهره می‌برد. 

image

این اندازه یعنی f/1.6 موجب می‌شود که میزان نورگیری لنز حتی در محیط‌های کم‌نور بدون نیاز به فلاش در حدی باشد که تصاویری با کیفیت بسیار خوب در اختیار کاربران قرار گیرد.

image

تاکنون بزرگ‌ترین اندازه گشودگی دیافراگم در دنیای دوربین‌های تلفن همراه 1.7 بوده است و هوآوی برای اولین بار دوربینی با F-Number به میزان 1.6 عرضه کرده است. شاید این تفاوت به میزان 0.1 زیاد به نظر نرسد ولی برای نیل به این عدد تاکنون هیچ شرکتی در دنیای تلفن همراه موفق نبوده است و هوآوی با همراهی Leica برای اولین برای موفق به عرضه این دستاورد در گوشی‌های Mate 10 برای کاربران خود شده است.

علاوه بر مزیت ذکر شده، وجود ISP DUAL یا پردازش سیگنال‌های تصویر دوگانه در این سری موجب شده سرعت پاسخ‌دهی و همچنین سرعت فوکوس در این گوشی‌ها به شدت سریع باشند.

 

هوش مصنوعی در دوربین

وجود AI یا هوش مصنوعی در Mate 10 موجب شده دوربین‌های این سری از قابلیت تشخیص ماهیت سوژه‌ها بهره‌مند باشند. دوربین میت 10 قادر است 13 نوع صحنه و سوژه متفاوت را تشخیص دهد و بر مبنای آن به صورت خودکار افکت‌ها و تنظیمات لازم را برای عکاسی بهینه در این حالت‌ها را تخصیص می‌دهد. 

image

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

Amir

۱۳۹۷/۶/۱۷
آدم توهم خوشگلی میزنه یه لحظه?
بعد قبل اینکه جلوی آیینه بری سطح توقعت از خودت میره بالا. ?

Saeed

۱۳۹۶/۹/۱۹
الان می خواهید بگید این عکسو میت ۱۰ گرفته این کیفیت مال دوربین دیجیتال هست نه میت ۱۰

محمد

۱۳۹۶/۹/۱۹
هواوی خیلی پیشرفت کرده و حقیقتا گوشی های خوبی تولید میکنه
گوشی های هواوی قابلیت رقابت با هر گوشی رو دارند اما یک تناقض وجود داره
یک گوشی‌ خوب با قابلیت رقابت اما با ارزش خرید پایین!
با این قیمت آی‌فون میانرده و حتی‌سامسونک پرچمدار میشه گرفت
شاید در بعضی موارد هواوی سرتر باشد اما در قافیه‌ی برند قطعا بازنده خواهد بود
البته هواوی قابلیت تبدیل به یک برند ارزشمند رو داره
ولی باید بتونه در بحث قیمت خیلی رقابتی تر کار‌کنه کمتر‌کسی بالای ۱۳۰۰ پول‌برند هواوی میده و هواوی پر‌فروش‌بودنش‌ رو مدیون بازار چین هست

Mohammad

۱۳۹۶/۹/۱۹
در وصف دوربین این گوشی فق میشه گفت فوق العادس همین.
تا الان بهترین عکسی که از خودم با یه گوشی گرفتم با دوربین میت 10 بودش . پرتره های حرفهای-پاناروما های سه بعدی- مدل خط نوری که از اتوبانا میگیری- مدل رودخونه و آب زلالی که مثل حریر میگیره هر عکاسیو جذب خودش میکنه
امیدوارم سری بعدی P که یا اسمش P11 هستش یا P20 (امیدوارم اسمش همین باشه) با سه دوربین با کیفیت 40 مگاپیکسلیو بخرم تا تابستون :))))))
پیشنهاد خرید گوشیاشو بهتون میدم با دوربینای حرفه ایه لایکا

احمدرضا

۱۳۹۶/۹/۱۹
اقای عزیز تو همهی دنیا فروشش بالاست حتی تو امریکا نود درصد بازار دستشه