خانهاخبار
با نسل جدید حافظه‎‌های فلش، Galaxy S9 از کارت حافظه جانبی بی‌نیاز خواهد شد

با نسل جدید حافظه‎‌های فلش، Galaxy S9 از کارت حافظه جانبی بی‌نیاز خواهد شد

شرکت سامسونگ اعلام کرده است که تولید انبوه حافظه‌های فلش جدید این شرکت بر مبنای استاندارد eUFS آغاز شده و این سازنده از آن در نسل جدید دستگاه‌های قابل حمل استفاده خواهد کرد. گمان می‌رود حافظه 512 گیگابایتی جدید سامسونگ در گلکسی نوت 9 استفاده شود.
۱۳۹۶/۹/۱۷

سامسونگ، به‌زودی تغییراتی را در محصولاتش به‌وجود خواهد آورد که کاربران را از وابستگی به حافظه‏های میکرو SD برای ارتقای فضای ذخیره‌سازی بی‎نیاز خواهد کرد. این شرکت کُره‌ای، به‌تازگی اعلام کرده است که تولید حافظه‌های فلش جدید 512 گیگابایتی را آغاز نموده که از استاندارد جدید UFS بهره می‏‎گیرند. سامسونگ این حافظه‌‏ها را برای استفاده در «نسل جدید» دستگاه‌های قابل حمل توسعه می‌‏دهد؛ این موضوع احتمالاً می‌تواند بدین معنی باشد که Galaxy S9 بدون پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD راهی بازار خواهد شد.

گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج با 32 گیگابایت حافظه معرفی شده بودند؛ البته یک نسخه از گلکسی اس 7 اج به عنوان پرچمدار 2016 سامسونگ از 64 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است. در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس، مقدار فضای ذخیره‌سازی به دو برابر افزایش یافت و پرچمداران جدید سامسونگ از 64 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‏‌کنند؛ ضمن اینکه در کُره‌ جنوبی، یک مدل از گوشی گلکسی اس 8 پلاس با 128 گیگابایت حافظه عرضه شده بود.

image

عرضه گلکسی اس 9 با حافظه فلش جدید سامسونگ که ظرفیت 512 گیگابایتی دارد؛ عملاً کاربران را از استفاده از کارت‌های حافظه میکرو SD بی‎نیاز خواهد کرد. حافظه‎های فلش، همواره سریع‎تر از کارت‌های حافظه میکرو SD بوده‎اند و حافظه‎های مبتنی بر استاندارد eUFS، حتی عملکرد بهتری خواهند داشت.  حافظه جدید سامسونگ، اطلاعات را با سرعت 255 مگابایت بر ثانیه ذخیره‌ می‎کند و سرعت خواندن اطلاعات نیز در این حافظه، به 860 مگابایت بر ثانیه می‏رسد. برای درک بهتر سرعت حافظه‏‌ی جدید سامسونگ، باید گفت که یک فیلم 5 گیگابایتی Full HD در مدت زمان 6 ثانیه به حافظه‌های فلش جدید 512 گیگابایتی این سازنده انتقال می‎یابد.

با این‏حال، عرضه پرچمداران جدید سامسونگ با چنین حافظه‌ای چندان به نفع کاربر نخواهد بود؛ لازم به‎ذکر است که Galaxy Note 8 با 256 گیگابایت حافظه، قیمت بسیار بالایی دارد که به 1000 دلار می‌‏رسد. به همین جهت، Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus در صورت عرضه با 512 گیگابایت حافظه، ممکن است به یک گوشی بسیار گران‌قیمت تبدیل شوند که خرید آن‌ها چندان راحت نخواهد بود! حتی در صورت تمایل سامسونگ به عرضه مدل 512 گیگابایتی پرچمداران جدیدش، این نسخه به صورت گسترده در دسترس قرار نخواهد گرفت و احتمالاً مدل‌های دیگری از Galaxy S9 با حافظه کم‌تر معرفی می‌‏شوند که از کارت حافظه میکرو SD پشتیبانی خواهند کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

سعید

۱۳۹۶/۹/۱۸
سامسونگ پیشتاز در تکنولوژی و نو آوری با فاصله زیاد برترین بزند دنیا

داود

۱۳۹۶/۹/۱۸
همه راه ها به راه ایفون ختم میشه...قیمت بالا ...

مانی

۱۳۹۶/۹/۱۸
مشکل اینجاست که پردازنده‌ی مناسبی وجود نداره که بتونه همچین حجم طلاعاتو انتقال بده!
توجه داشته باشید پردازنده در کنار رم و رام قدرتمند باید داشته باشیم که باز هم باید یه بُرد با کیفیت بالا برای استفاده از تمام قدرت قطعات در کنار حداقل اتلاف انرژی باشه
شاید بگید پردازنده‌ای هست که تونستن تست سرعت بگیرن ولی باتوجه به قیمت حجم پردازنده های استاندارد در گوشی های همراه عملاً مقرون به صرفه نخواهد بودً

محمدمهدی

۱۳۹۶/۹/۱۷
اگه همه گیر بشه
مدل پایه(با قیمت معقول) بشه ۵۱۲ گیگ
دیگه عالی میشه
ب امید پیشرفت بیشتر شرکت‌ها