خانهمقاله‌ها
چگونه رجیستری آیفون را چک کنیم؟

چگونه رجیستری آیفون را چک کنیم؟

از امروز (۱۴ آذر) فاز دوم طرح رجیستری گوشی هوشمند در کشورمان اجرا شده است. به همین منظور در این مطلب مشاور خرید قصد داریم به شما روش چک کردن رجیستری آیفون را آموزش دهیم. با جی‌اس‌ام‌ همراه باشید.

۱۳۹۶/۹/۱۴

همان طور که می‌دانید فاز دوم طرح رجیستری گوشی‌های موبایل از امروز ۱۴ آذر اجرایی می‌شود. این طرح که جهت مبارزه با قاچاق این نوع محصولات آغاز شده فعلا فقط برای گوشی و تبلت‌های اپل اجرا می‌شود. براساس خبرهایی که روزهای قبل منتشر شده بود، رجیستری دیگر برندهای گوشی‌های هوشمند از ۴۵ روز دیگر آغاز خواهد شد. 

در همین راستا اطلاعیه‌ای در سایت وزارت ارتباطات منتشر شده است که به کمک آن در این مطلب #مشاورخرید روش و نکات قبل از خرید آیفون را به شما جی‌اس‌امی‌های عزیز به صورت قدم به قدم توضیح خواهیم داد.

حتما این نکته را به خاطر داشته باشید که تمامی مراحل استعلام باید از طریق خریدار (خودتان) انجام شود و نه فروشنده! لطفا تمام مراحل زیر را با دقت و آرامش کامل دنبال کنید:

قدم اول 

ابتدا قبل از باز کردن جعبه آیفون شناسه ۱۵ رقمی (IMEI) را که بر روی جعبه دستگاه قابل مشاهده است  به شماره ۷۷۷۷ پیامک کنید و با انتخاب گزینه استعلام اصالت، از اصالت گوشی مطمئن شوید. این کار با استفاده از کد دستوری  #۷۷۷۷* نیز قابل انجام است.

قدم دوم

پس از باز کردن جعبه، آیفون‌تان را روشن کرده و کد دستوری #۶#* را بزنید تا شناسه بین المللی ۱۵ رقمی (IMEI) برایتان نمایش داده شود. سپس با دقت چک کنید تا IMEI نمایش داده شده با  IMEI‌ای که روی جعبه دستگاه درج شده کاملا یکسان باشد.

قدم سوم

حال کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری کرده و عدد مربوط به گزینه فعال سازی را انتخاب کنید. پس از آن شناسه بین‌المللی ۱۵ رقمی (IMEI) دستگاه و کد فعال سازی مربوط به دستگاه و شماره سیم‌کارت دستگاهی را که قصد فعال سازی آن را دارد به ترتیب وارد کنید. پس از تائید اطلاعات وارد شده، پیام موفقیت‌آمیز بودن فرایند را دریافت خواهید کرد.

قدم چهارم

حتماً پس از خرید آیفون، فاکتور رسمی با مهر فروشگاه که شماره شناسه ۱۵ رقمی (IMEI) دستگاه بر روی آن درج شده را از فروشنده دریافت کنید. 

image

نکات مهم:

  • تمامی پیامک‌های مربوط به استعلام گوشی با سرشماره HAMTA ارسال می‌شود و اگر پیامکی با سرشماره دیگری در پاسخ به کاربر ارسال شود، جعلی بوده و به هیچ وجه قابل استناد نیست.
  • کاربران باید به این نکته توجه کنند که پس از فعال سازی، تلفن همراه فقط بر روی سیم‌کارت فعال شده قابلیت استفاده از شبکه را خواهد داشت و در صورتی که دارنده گوشی یا تجهیز بخواهد از سیم‌کارت دیگری استفاده کند بایستی فرایند انتقال بهره‌بردار را طی کند. در غیر اینصورت تلفن همراه بر روی سیم‌کارت جدید فقط به مدت ۳۰ روز قابل استفاده خواهد بود.
  • درصورت دریافت پیامک مبنی بر عدم ثبت گوشی، مشترک می بایست از خرید گوشی اجتناب کرده و گوشی را به فروشنده بازگرداند.
  • خریداران پس از خرید گوشی یا تجهیز دارای سیم‌کارت، درصورت برخورد با هرگونه مشکل و یا شکایت در زمینه استعلام، انتقال مالکیت، هزینه، فعال‌سازی، جعل در فاکتور و شماره سریال تجهیز و مشکلات گمرکی با سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و مرکز تماس طرح با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و یا به پورتال سازمان تعزیرات به آدرس tazirat۱۳۵.ir مراجعه کنند.
  • درصورت وجود شکایت با ماهیت فنی شامل دریافت نکردن سرویس از شبکه تلفن همراه علیرغم طی کردن تمام مراحل فعال‌سازی و دریافت پیامک تائیدیه فعال شدن گوشی تلفن همراه کاربران می‌توانند با مرکز تماس طرح به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس بگیرند.
  • ثبت و فعال‌سازی گوشی تلفن همراه یا سایر تجهیزات دارای سیم‌کارت کاملاً رایگان بوده و خریداران نباید بابت آن هیچ هزینه‌ای پرداخت کنند.
  • گوشی یا تجهیزات دارای سیم‌کارت که از مبادی قانونی وارد نشده و شناسه IMEI آن ثبت نشده باشد پس از گذشت یکماه قطع شده و به هیچ عنوان در شبکه اپراتورهای کشور قابل استفاده نمی‌باشد.
  • بروشور و تراکت اطلاع‌رسانی و آموزشی درباره نحوه استعلام و فعال‌سازی در شبکه همراه با گوشی و تجهیزات دارای سیم‌کارت خریداری شده در تمامی فروشگاههای ارایه‌کننده این تجهیزات نصب شده است.
  • گوشی های اپل که در حال حاضر در شبکه اپراتورها فعال هستند درصورت تعویض سیم کارت باید در سامانه همتا فرایند انتقال مالکیت را انجام دهند.
  • درصورت بروز هرگونه مشکل در مورد غیرقانونی بودن گوشی یا تجهیز، فروشنده می‌بایست پاسخگو باشد.
image

​نظر خود را با ما و دیگر جی‌اس‌امی‌ها به اشتراک بگذارید.

image

برچسب‌ها:

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (37 نظر)

نسیم

۱۴۰۰/۱۰/۵
مرسی از اطلاعات ارزنده و جامعی که دادین

احمد

۱۳۹۸/۹/۲۴
نگران این نباشید که گوشی آیفون شما چه مشکلی براش پیش امده.مهم اینکه
ما همه با هم هستیم

Fatemeh

۱۳۹۷/۱۲/۲۳
سلام دوستان میشه خواهش کنم اگر کسی میدونه جوابمو بده
من ۹ روز پیش گوشی ۶s خریدم فروشنده گفت پرداخت ریجیستریشو انجام داده باید منتظر کدش باشین الان ۹ روز گذشته هنوز نداده بعد من همون روز که خریدم سیم کارت ایرانسل انداختم بعد چند روز ی سیم کارت دیگه الان خیلی گیج شدم نمیدونم داستان گوشیم چیه همش میترسم نکنه خاموش شه

Afgboy

۱۳۹۷/۱۰/۱۲
لطفا موبایل من را رجستری کنید

عادل

۱۳۹۷/۱/۲۱
سلام.من الان گوشیم اکتیو نمیشه رفرشم هست.چه مشکلی براش اتفاق افتاده