تست همراه اول

سرویس خبر
14 آذر 1396 ساعت 16:30
10 نظر

 

لامبورگینی اوروس؛ گاو وحشی قد بلند معرفی شد

اوروس جدیدترین شاسی‌بلند لامبورگینی است که با موتور ۶۵۰ اسب‌بخاری و چهره‌ای عبوس در برابر رقبا عرض اندام می‌کند. در ادامه مطلب با معرفی کامل این خودرو و خصوصیات آن ما را همراهی کند.

تاریخچه شاسی‌بلندهای لامبورگینی

لامبورگینی از خودرو شاسی‌بلندی رونمایی کرد که سالها قبل تصاویر رندرشده از طراحی مفهومی آن منتشر شده بود. این اولین شاسی‌بلند لامبورگینی نیست، آنها در سالهای 1986 تا 1993 نیز خودرو LM002 را ساختند که مهربانانه با نام «لامبو رامبو» شناخته می‌شد اما در واقع یک SUV با موتور لامبورگینی کونتاک بود که برای استفاده در جنگ ساخته شده بود.

شاید پیش‌تر مقاله ما در مورد اوروس که با ظاهری مرموز در پیست نوربرگرینگ ظاهر شده بود را خوانده باشید. اما امروز این خودرو با چهره واقعی خود ظاهر شده و مشخصات موتوری و سرعت آن مشخص شده است.

بیشتر بخوانید:
لامبورگینی اوروس برای اولین بار در پیست نوربرگ‌رینگ دیده شد

حالا به دومین شاسی‌بلند ساخته مهندسین سیبیلو ساکن سانتاگاتا سلام کنید. لامبورگینی این گاو پیل‌پیکر خود را بعد از هوراکان، مورسیلاگو، گالاردو و ...، اوروس نامیده که به نظر نامی جدید است و حسی شبیه به گاوی اهلی که با چهره‌ای خشمگین در انتظار حمله به اطرافیانش است را دارد.

طراحی ظاهری

طراحی ظاهری خودرو نسبت به کانسپتی که در سال 2012 معرفی شد تغییر کرده است و کمی تهاجمی‌تر شده است و چراغ‌های باریک، جلوپنجره بزرگ و دماغه تیز ابهت خاصی را به آن بخشیده است.
پلتفورم این خودرو همان پلتفورم بنتلی پنتایگا، آئودی Q7 یا پورشه کاین است و به نظر می‌رسد رقیب اصلی آنها هم همین خودرو باشد. فضای داخلی خودرو کاملا جادار طراحی شده و اگر قد نرمالی داشته باشید به راحتی در صندلی‌های عقب جا می‌شوید. صندوق عقب خودرو نیز فضای فوق العاده‌ای را در اختیار صاحبش قرار می‌دهد و به راحتی می‌توانید چمدان‌های همسرتان یا گاوصندوق همسایه و یا دو جسد مرد بالغ را در آن قرار دهید. فضای داخل کابین ترکیبی از لوکس‌ و اسپرت است که غربیلک فرمان D شکل با روکش چرم گواه این حرف است. دو نمایشگر بزرگ یکی در بالا وسط و دیگری زیر دست شما تعبیه شده تا در هنگام رانندگی در حالت اسپورت در جاده‌های کوهستانی هم بتوانید به نامزدتان پیام بدهید!

عملکرد بی‌نظیر

این لامبورگینی دیگر یک سوپراسپرت با موتور عقب نیست بلکه یک SUV چهارچرخ است که موتور آن در جلو قرار دارد. پیشرانه این خودرو یک موتور بنزینی 8 سیلندر با حجم 4000 سی‌سی است که با یک توربوشارژر دوبل تنفس می‌کند و می‌تواند 650 اسب‌بخار قدرت و 850 نیوتن‌متر گشتاور را فراهم کند. استفاده از توربو تنها ساختارشکنی طراحان این خودرو در لامبورگینی نیست آنها همچنین از یک جعبه‌دنده 8 سرعته ZF با مبدل گشتاور و کنترل الکتروهیدرولیکی استفاده کرده‌اند که در تاریخ این خودروساز بی سابقه است.

توزیع نیرو در این خودرو به صورت چهارچرخ بوده و با نسبت 40 به 60 بین محورهای جلو و عقب تقسیم می‌شود. اوروس همچنین سیستم فرمان گیری چهارچرخ اونتادور S را هم قرض گرفته است و این تاثیر بسزایی در هندلیگ آن گذاشته است.

سیستم لانچ کنترل این خودرو می‌تواند ظرف تنها 3.6 ثانیه آنرا از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند و پشت چراغ قرمز به همه نشان دهد که شما همیشه پیروز میدان خواهید بود. این سوپراس‌یو‌وی همچنین می‌تواند در 12.8 ثانیه مرز 200 کیلومتر در ساعت را رد کند و در نهایت به حداکثر سرعت 305 کیلومتر در ساعت برسد.

مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر برابر 10.6 لیتر بوده و لامبورگینی قصد دارد تا سال 2019 نسخه هیبریدی این خودرو را نیز به بازار عرضه کند.

اوروس 2154 کیلوگرم وزن دارد و برای آنکه فرمان‌پذیری بهتری داشته باشد سعی شده تا مرکز ثقل آن در ارتفاع پایین‌تری قرار بگیرد. لامبورگینی برای این خودرو شش حالت رانندگی مختلف را در نظر گرفته که شامل Strada، Sport، Corsa، Neve (برفی)، Terra (آفرود) و Sabbia (شن و ماسه) به‌علاوهٔ یک حالت سفارشی بنام Ego می‌شود.

حالات Neve، Terra و Sabbia ارتفاع خودرو را از سطح زمین افزایش می‌دهند درحالی‌که حالات Strada، Sport و Corsa عملکرد ماشین را برای خیابان‌ها و رانندگی اسپرت تنظیم می‌کنند. دیگر نکته خارق‌العاده این خودرو کالیپرهای ترمز 10 پیستونه به همراه دیسک‌های کربن سرامیکی 17.3 اینچی است که بزرگ‌ترین ترمزهای دنیا محسوب می‌شوند. این سوپراس‌یو‌وی به‌صورت استاندارد با رینگ‌های آلیاژی 21 اینچی عرضه می‌شود اما خریداران می‌توانند نمونه‌های 22 یا 23 اینچی را هم همراه با لاستیک‌های پیرلی P Zero Corsa سفارش دهند.​

این خودرو همچنین با استفاده از سنسورها و سیستم‌های کمک راننده که برای آن در نظر گرفته شده در سطح ۲ خودروهای خودگردان در استاندارد SAE J3016 قرار دارد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد استاندارد SAE J3016 نوشتار زیر را بخوانید:
آنچه که باید درباره خودروهای خودگردان بدانید

قیمت

قیمت این ماشین از 200 هزار دلار آغاز می‌شود و لامبورگینی انتظار دارد بتواند سالانه حدود 3500 دستگاه از آن‌را به فروش برساند.

 




نظرات کاربران

در حال بارگذاری