خانهاخبار
قابلیت‌های جدید اینستاگرام؛ از آرشیو استوری‌ها تا دکمه Regram

قابلیت‌های جدید اینستاگرام؛ از آرشیو استوری‌ها تا دکمه Regram

اینستاگرام در حال آزمایش مجموعه از امکانات و قابلیت‌های جدید است. از جمله این امکانات اضافه کردن دکمه Regram برای دوباره به اشتراک گذاشتن پست‌ها از طریق خود برنامه اینستاگرام است. جستجوی GIFها، ساخت لیست دوستان نزدیک، آرشیو کردن استوری‌ها، دنبال کردن هشتگ‌ها و چند قابلیت دیگر از مهم‌ترین این ویژگی‌های جدید است.
۱۳۹۶/۹/۱۴

خبرهای رسیده از اینستاگرام حاکی از آن است که این شرکت در حال آزمایش چندین ویژگی جدید است. ممکن است همین حالا بعضی از این قابلیت‌ها روی اینستاگرام شما فعال شده باشد. چرا که طبق رویه همیشگی فیس‌بوک و اینستاگرام ویژگی‌های جدید برای تعداد محدودی از کاربران در دسترس خواهد بود و در صورتی که تست آن‌ها موفقیت‌آمیز باشد، برای همه کاربران فعال خواهد شد. در این مطلب مهم‌ترین قابلیت‌های جدید اینستاگرام را بررسی کرده‌ایم.

دکمه Regram

به نظر می‌رسد که سرانجام اینستاگرام دکمه ‌Regram را داخل برنامه خود قرار خواهد داد. قابلیتی که کاربران مدت‌هاست منتظر آن هستند. در حال حاضر نمی‌توانید عکس یا ویدئوی دیگر افراد را در حساب کاربری خود دوباره به اشتراک بگذارید و برای این کار باید از برنامه‌های کمکی مانند اپلکیشن Regram استفاده کنید. یا اینکه عکس و ویدئو را به طریقی در گالری گوشی خود ذخیره کنید و دوباره در حساب کاربری خود پست کنید. اما با دکمه Regram که به زودی در پایین هر پست اینستاگرامی قرار خواهد گرفت می‌توانید به راحتی و بدون ایجاد هیچ مشکلی، تصویر یا ویدئوهای دیگر کاربران را دوباره به اشتراک بگذارید.

image

امکان جستجو و افزودن فایل‌های GIF به استوری‌ها و پست‌ها

اینستاگرام به کاربران خود این امکان را می‌دهد که تصاویر متحرک GIF را نیز به استوری و یا پست‌های خود اضافه کنند. در حال حاضر کاربران با استفاده از Giphy این کار را می‌کنند و به نظر می‌رسد که اینستاگرام نیز از Giphy به عنوان منابع GIFهای خود استفاده خواهد کرد.

نسخه بتا اینستاگرام برای iOS

نسخه بتا اندرویدی اینستاگرام هم اکنون موجود است و این شرکت تعداد بسیار محدودی از کاربران خود را برای آزمایش قابلیت‌های جدید خود انتخاب و دعوت کرده است. گفته می‌شود که به زودی نسخه بتا iOS نیز آماده و آزمایش خواهد شد.

image

آرشیو کردن استوری‌ها

چندی پیش اینستاگرام قابلیت آرشیو کردن پست‌ها را اضافه کرد. حال به نظر می‌رسد که امکان آرشیو کردن استوری‌ها نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. به این صورت می‌توانید استوری‌های خود را حتی پس از ۲۴ ساعت که از صفحه‌تان حذف می‌شود، ذخیره کنید و برای همیشه روی سرورهای اینستاگرام نگه‌دارید و به این ترتیب خاطرات سفر یا روزهای خوش‌تان را در اینستاگرام‌تان حفظ کنید.

image

 

لیست دوستان نزدیک

اوایل سال جاری اینستاگرام در حال آزمایش یک ویژگی جدید بود که به نظر می‌رسد این ويژگی هم اکنون آماده انتشار باشد. با استفاده از این قابلیت می‌توانید یک گروه از نزدیک‌ترین دوستان خود بسازید و تصاویر خود را فقط با آن‌ها به اشتراک بگذارید. هنگامی که کسی را به این گروه اضافه می‌کنید، او هیچ اعلانی نمی‌گیرد و متوجه نمی‌شود اما زمانی که کسی محتوایی به اشتراک می‌گذارد اعضای گروه می‌توانند آن را ببینید.

image

اشتراک‌گذاری در واتس‌اپ

اینستاگرام هنوز در حال آزمایش دکمه اشتراک‌گذاری مستقیم پست‌ها یا پروفایل‌های اینستاگرامی بر دیگر شبکه‌های اجتماعی تحت مالکیت فیس‌بوک، هم‌چون واتس‌اپ است. همان طور که دکمه «اشتراک‌گذاری در فیس‌بوک» برای برخی از کاربران برای مدتی فعال بود.

image

سایر ویژگی‌های جدید اینستاگرام عبارتند از:

- امکان جستجوی هشتگ‌ها و ایموجی‌هایی که بیشترین استفاده را داشته‌اند.

image

- قابلیت دنبال کردن هشتگ‌ها

image

- پین کردن پیغام‌ها در بخش دایرکت‌ها برای اینکه سریع‌تر به افراد دسترسی داشته باشید.

image

- ایموجی کلمات میانبر برای کلماتی مثل CONGRATULATIONS (تبریک)

- گزینه Add Coffee (اضافه کردن قهوه) به پست‌های اینستاگرام. بله ... ما هم نمی‌دانیم این قرار است چه قابلیتی باشد!

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)