خانهاخبار
گوشی پرچمدار جدید سونی با نمایشگر 4K فاش شد

گوشی پرچمدار جدید سونی با نمایشگر 4K فاش شد

گوشی جدید سونی با صفحه‌نمایش 4K در UAProf فاش شده است که گمان می‌رود با Xperia XZ Premium جایگزین خواهد شد. این مدل از نمایشگر استاندارد 16:9 استفاده می‌کند.
۱۳۹۶/۹/۱۴

سری Sony H81XX مجدداً فاش شده است و بخشی از قابلیت‌های پرچمدار احتمالی جدید شرکت ژاپنی تولیدکننده را به نمایش می‎گذارد. این سری حداقل شامل دو گوشی با شماره مدل H8116 و H8166 خواهد شد که هر دو مدل به صفحه‎نمایش 4K با رزولوشن 2160 در 3840 پیکسل مجهز خواهند بود. با توجه به رزولوشن صفحه‌نمایش، مطمئن هستیم که گوشی‌های جدید سونی در سال آینده با صفحه‌نمایش کشیده با نسبت ابعاد 18:9 عرضه نخواهند شد. این در حالی است که گفته می‌شود شرکت سازنده در حال آماده‎سازی برای استفاده از زبان طراحی «میرای» در گوشی‎های هوشمند خود است و آن‌را با زبان طراحی OmniBalance جایگزین خواهد کرد؛ با وجود عدم استفاده از نمایشگرهای کشیده در گوشی‌های جدید سونی، این سازنده انحنای لبه‌های گوشی‌ خود را افزایش خواهد داد و حاشیه‌های اطراف نمایشگر را باریک‌تر می‌کند.

image

اینکه شرکت سونی از نمایشگر 18:9 روی گوشی‌های پرچمدار جدیدش استفاده نمی‌کند، موضوع چندان جدیدی نیست. پیش‌تر نیز چهار مدل از گوشی‌های هوشمند با صفحه‎نمایش 16:9 در آزمون HTML5 فاش شده بودند.

آن‌طور که پیداست، سونی گوشی‌های جدید خود را با سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.0 عرضه خواهد کرد؛ به احتمال زیاد، رابط‌کاربری سیستم‌عامل اندروید با پوسته‌ی اختصاصی شرکت سونی شخصی‌سازی می‎شود. شرکت سونی اولین سازنده‌ای محسوب می ‌شود که اندروید 8.0 را به همراه گوشی‌های هوشمندش ارائه داد؛ اکسپریا XZ1 و اکسپریا XZ1 Compact به همراه نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید به فروش می‌رسند.

image

سری H81XX، گوشی‌های رده‌بالا و پرچمدار شرکت سونی خواهد بود؛ سری دیگری که سازنده‌ی ژاپنی در حال آماده‌سازی است، با شماره مدل H82XX شناخته می‎شود. به احتمال زیاد، جانشین گوشی‌های Xperia XZ1 و Xperia XZ1 Compact از سری H82XX آماده می‌شوند و سری H81XX نیز مربوط به جانشین احتمالی گوشی رده‎بالای Xperia XZ Premium است که با نمایشگر 4K عرضه خواهد شد. به‌طور کلی، حرف H در ابتدای نام‌گذاری گوشی‌های جدید سونی بدین معنی است که این مدل‌ها در سال آینده معرفی می‌شوند.

چهار گوشی فاش شده از سری H82XX به ترتیب با شماره مدل H8216، H8266، H8276 و H8296 رؤیت شده‎اند؛ هر چهار مدل با اندروید اوریو عرضه خواهند شد و به صفحه‌نمایش Full HD با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل مجهز خواهند بود. رزولوشن فاش شده از نمایشگر آن‌ها، نشان می‌دهد هیچ‌یک از این مدل با صفحه‌نمایش کشیده 18:9 عرضه نمی‎شود.

جانشین احتمالی اکسپریا XZ Premium، مدتی پیش نیز فاش شده بود؛ لیست مشخصات به‎دست آمده از این مدل، نشان می‎دهد که گوشی جدید سونی با چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه شده است. همچنین این گوشی گواهی IP68 دارد که مقاومت آن‎‌را در برابر نفوذ آب تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه تضمین می‌دهد. در حالی‌که کوالکام به‌زودی از اسنپدراگون 845 رونمایی خواهد کرد، سازنده‌ی کره‌ای گوشی 4K خود را با تراشه قدیمی‌تر اسنپدراگون 835 کوالکام توسعه می‌دهد.

گوشی جدید سونی با وجود اینکه به صفحه‌نمایش 5.7 اینچی مجهز شده است، ابعاد کم‌تری از Xperia XZ Premium دارد. به همین جهت، گمان می‌رود سونی موفق شده‌ است تا حاشیه‌های اضافی را از پرچمدار جدیدش حذف نماید.  

سونی به احتمال زیاد از گوشی‌های هوشمند خود در ماه فوریه رونمایی خواهد کرد؛ محصولات جدید شرکت سازنده، در نمایشگاه MWC 2018 در شهر بارسلون به نمایش گذاشته خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

مهرداد

۱۳۹۶/۱۰/۹
با چه اساسی این حرفو میزنی؟

saeed

۱۳۹۶/۹/۱۴
سونی رسما خودش با دستای خودش قبرشو داره میکنه همین.

mohamad

۱۳۹۶/۹/۱۴
پس چرا سایت gsmarena گفته صفحه نمایش پرچمدار جدید سونی با نسبت 18:9 و رزولویشن 2160 *4320 هست!!!!
https://www.gsmarena.com/sony_xperia_h8541-8956.php

Mohammad.Sh

۱۳۹۶/۹/۱۴
همچنان با حاشیه