خانهاخبار
داک DeX گلکسی اس 9 در واقع مانند یک پد عمل خواهد کرد

داک DeX گلکسی اس 9 در واقع مانند یک پد عمل خواهد کرد

براساس یک گزارش جدید، سامسونگ درنظر دارد تا گوشی‌های پرچمدار گلکسی اس 9 را به داک جدید DeX مجهز نماید؛ انتظار می‌رود امکان استفاده از نمایشگر گوشی به عنوان ماوس و صفحه‌کلید در نسخه‌ی جدید، فراهم شود.
۱۳۹۶/۹/۱۴

بلاگ هلندی Galaxy Club در روز دوشنبه اعلام کرد که Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus به همراه یک داک جدید Samsung Desktop Experience (به‌طور مخفف، DeX) عرضه خواهد شد که در واقع یک پد است. اطلاعات به‌دست آمده، تقریباً با آنچه که پیش‌تر توسط ایوان بلس در ماه گذشته پیرامون DeX جدید اعلام شده بود؛ مشابه است. به همین جهت، سامسونگ تصمیم دارد تا داک DeX جدید را با نام DeX Pad عرضه نماید. نسل دوم داک DeX با گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 سامسونگ که در سال 2017 از آن‌ها رونمایی شده است؛ سازگار خواهد بود. نسل اول برای استفاده از پرچمداران امسال سامسونگ به عنوان یک رایانه‌شخصی توسعه یافته بود.

DeX Pad همچنان از اتصال یواس‌بی نوع C برای اینکه گوشی‌ پرچمدار سامسونگ را به نمایشگر بزرگ‎ متصل کنید؛ استفاده خواهد کرد. شرکت سازنده ممکن است تغییراتی را در داک DeX اعمال کند که بتوانید از گوشی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس به عنوان ماوس و صفحه‎کلید استفاده نمایید؛ به همین جهت، ممکن است مانند نسل قبل، پرچمدار سامسونگ به صورت ایستاده روی داک قرار نگیرد و بتوانید آن‌را به صورت افقی روی DeX Pad قرار دهید. البته جزئیات بیشتری در رابطه با نحوه عملکرد DeX Pad منتشر نشده است.

image

قیمت نسل دوم داک DeX سامسونگ هنوز اعلام نشده است اما احتمالاً به نسل اول نزدیک خواهد بود. شرکت سامسونگ برای اینکه علاقه‏مندان را مجاب کند تا گلکسی اس 8 یا گلکسی نوت 8 را در بازه زمانی پیش‌فروش خریداری نمایند؛ داک DeX را به رایگان همراه پرچمداران خود ارائه می‌داد. به همین جهت، قابل انتظار است که بتوانید DeX Pad را در هنگام پیش‎فروش گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس در بهار سال آینده، هدیه بگیرید.

براساس گمانه‌زنی‌ها، داک DeX جدید برای گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس معرفی خواهد شد؛ با این‎حال، شایعات مختلفی پیرامون زمان عرضه پرچمداران جدید سامسونگ وجود دارد. برخی از گمانه‌زنی‌ها به عرضه پرچمداران 2018 سامسونگ در ماه ژانویه اشاره می‎کنند؛ البته بعید است تمامی مشخصات گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته شود و شرکت سازنده، ممکن است معرفی کامل پرچمداران جدیدش را به نمایشگاه MWC 2018 و ماه فوریه (اسفند) موکول نماید.

image

گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس از نظر اندازه صفحه‌نمایش، مشابه با نسل قبل خواهند بود؛ شرکت سامسونگ هر دو مدل را با نمایشگر Infinity Display عرضه خواهد کرد که به ترتیب 5.8 و 6.2 اینچ اندازه دارد. با این‌حال، پرچمداران امسال سامسونگ تفاوت‌های چشمگیری با یک‌دیگر خواهند داشت؛ نسخه استاندارد بدون دوربین دوگانه و با چهار گیگابایت رم عرضه می‌شود اما می‌توانید نسخه «پلاس» را با حافظه رم بیشتر و دوربین دوتایی خریداری کنید.

از دیگر شایعات موجود پیرامون پرچمداران جدید سامسونگ، تجهیز آن‌ها به پردازنده اگزینوس 9810 و اسنپدراگون 845 کوالکام است؛ شرکت سامسونگ، چیپ‌ست اگزینوس 9810 را مدتی پیش معرفی کرده بود اما کوالکام تا چند روز آینده از پردازنده پرچمدار خود رونمایی خواهد کرد. البته از آنجایی‌که این شایعات به صورت رسمی تأیید نشده است، باید با دیده شک و تردید به آن‌ها نگاه کنید.  

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)