خانهاخبار
اپل: از Touch ID تنها برای احراز هویت خود استفاده کنید، نه اعضای خانواده‌تان!

اپل: از Touch ID تنها برای احراز هویت خود استفاده کنید، نه اعضای خانواده‌تان!

اپل مدعی است که سیستم تشخیص چهره Face ID نیازی به پشتیبانی از چندین چهره مختلف ندارد؛ حتی Touch ID نیز بدین منظور توسعه نیافته است که بیشتر از یک کاربر از آن برای احراز هویت خود استفاده کند.
۱۳۹۶/۹/۱۳

یکی از تفاوت‌هایی که Touch ID و Face ID با یک‎دیگر دارند (جدا از این مورد که Touch ID، سنسور اثرانگشت بوده و دیگری، سیستم تشخیص چهره است)، این موضوع است که Touch ID از چندین کاربر پشتیبانی می ‌کند اما Face ID تنها می‌تواند چهره‎ی یک کاربر را تشخیص دهد. البته باید اشاره کرد که Touch ID در واقع می‌تواند چندین اثرانگشت مختلف را ثبت کند تا کاربر در هر شرایطی، بتواند دستگاه خود را آنلاک نماید؛ با این‌حال، چندین نفر می‎توانند به گوشی آیفون یا تبلت آیپد مجهز به Touch ID دسترسی داشته باشند.

این موضوع باعث شده است تا کاربران، Face ID را با Touch ID مقایسه کرده و محدودیت‌های آن‌را در شناسایی بیشتر از یک چهره، مورد انتقاد قرار دهند. به همین جهت، برخی از کاربران ترجیح می‎دهند که آیفون 10 (بررسی تخصصی در جی‌اس‌ام) بتواند بیشتر از یک چهره را شناسایی نماید و بدین شکل، امکان دسترسی به پرچمدار جدید اپل توسط اعضای یک خانواده فراهم شود؛ این موضوع برای یک زوج نیز که به یک‌دیگر اعتماد دارند و مایل هستند به گوشی یک‌دیگر دسترسی داشته باشند، صادق است. با این‌‏حال، بعید به‌نظر می‌رسد که اپل چنین قابلیتی را در آینده‌ی نزدیک به گوشی iPhone X اضافه نماید.


image

براساس ادعای یکی از کاربران در انجمن Reddit، شرکت اپل همچنان Face ID را به گونه‌ای توسعه می‌‏دهد که تنها یک کاربر قادر به استفاده از آن باشد. در همین رابطه، کریگ فدریگی، نائب رئیس بخش مهندسی نرم‎افزار اپل که Face ID را در جریان رونمایی از آیفون 10 به نمایش گذاشت؛ اعلام کرده است:

در حال‎حاضر، ما روی Face ID برای احراز هویت یک کاربر متمرکز شده‎ایم. حتی Touch ID (که می‌تواند هویت کاربر چندین نفر را احراز کند) در واقع برای این درنظر گرفته شده بود که مالک آیفون، بتواند گوشی را با انگشت شست و انگشتان هر دو دست خود آنلاک کند؛ نه اینکه هویت چندین نفر توسط آن احراز شود. ما بازخورد شما را برای تکامل بخشیدن به Face ID در آینده، مدنظر قرار می‌دهیم.

آن‌طور که پیداست، اپل پشتیبانی Face ID از چندین چهره را بدون فایده می‌داند زیرا معتقد است که حتی چندین کاربر نباید از Touch ID برای احراز هویت خود روی یک گوشی آیفون استفاده کنند؛ به همین جهت، ممکن است چندین سال زمان لازم باشد تا کوپرتینویی‌ها دیدگاه خود را نسبت به این موضوع تغییر دهند.

باید اشاره کرد که آیفون 8 و آیفون 8 پلاس به سیستم احراز هویت از طریق شناسایی اثرانگشت مجهز شده‌اند و فعلاً، تنها آیفون 10 می‌تواند هویت کاربران را از طریق تشخیص چهره‌ی آن‌ها احراز نماید؛ به همین جهت، اگر قصد خرید یکی از گوشی‌های آیفون 8 یا آیفون 8 پلاس را دارید، در رابطه با محدودیت‌های Face ID جای نگرانی وجود ندارد.

Face ID علاوه‌ بر اینکه با تشخیص چهره‏‌ی کاربران، می‌تواند گوشی آیفون 10 را آنلاک نماید؛ قادر است پرداخت‌های موبایلی را تأیید کند. به‌طور کلی، باید گفت که Face ID با سیستم Touch ID در گوشی پرچمدار آیفون 10 جایگزین شده است؛ با این‎حال، نگرانی‌هایی پیرامون کارآیی سیستم احراز هویت جدید گوشی iPhone X وجود دارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)