خانهاخبار
سامسونگ تولید انبوه چیپ‌ست اگزینوس 9810 را برای Galaxy S9 آغاز کرد

سامسونگ تولید انبوه چیپ‌ست اگزینوس 9810 را برای Galaxy S9 آغاز کرد

براساس اعلام رسمی، سامسونگ تولید انبوه چیپ‌ست اگزینوس 9810 را با هشت هسته پردازشی و نسل دوم فرآیند پردازش 10 نانومتری خود آغاز کرده است. این تراشه در گوشی Galaxy S9 به کار گرفته خواهد شد.
۱۳۹۶/۹/۹

سامسونگ الکترونیکس در روز چهارشنبه، اعلام کرد که تولید انبوه سیستم‎روی‌چیپ‌ (SOC) این شرکت مبتنی بر نسل دوم فرآیند پردازش 10 نانومتری FinFET که با نام 10LPP (مخفف Lower Power Plus) شناخته می‌شود؛ آغاز شده است. علاوه‌براین، اعلام شده است که خط تولید S3 این شرکت در هوآسیونگ، کره آمادگی دارد تا ظرفیت خط تولید چیپ‌ست‌های 10 نانومتری یا جدیدتر را افزایش دهد.

براساس اعلام رسمی سامسونگ، چیپ‎ست‏‌هایی که مبتنی بر فرآیند پردازش 10 نانومتری این شرکت موسوم به 10LPP ساخته شوند، 10 درصد عملکرد بهتری نسبت به نسل قبل خواهند داشت؛ ضمن اینکه مصرف انرژی آ‌ن‌ها نزدیک به 15 درصد کم‏تر از نسل اول فرآیند پردازش 10 نانومتری این شرکت یعنی 10LPE است. استفاده از نسل دوم فرآیند ساخت 10 نانومتری سامسونگ، باعث خواهد شد تا بازدهی تولید چیپ‌ست پرچمدار جدید کره‌ای‌ها رونمایی می‌شود.

image

باید اشاره کرد که فناوری LPP سامسونگ کاملاً جدید نیست و شرکت توسعه‎دهنده از آن برای توسعه‎ی برخی از چیپ‌ست‌های پیشین خود از جمله تراشه‌های مبتنی بر فرآیند ساخت 14 نانومتری مانند چیپ‌ست‌های اگزینوس سری 7 و 8، استفاده کرده است. با این‌حال، فناوری LPP برای اولین‎بار است که به چیپ‎ست‌های 10 نانومتری ساخت سامسونگ راه پیدا می‌کند.

تراشه‌هایی که در گوشی گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 استفاده شده است، معماری پردازش 10 نانومتری دارند؛ با این‎حال، سامسونگ از فناوری LPE در توسعه‎ی آن‌ها استفاده کرده است.

در حال‎حاضر، تراشه اگزینوس 9180 سامسونگ از نسل دوم فرآیند پردازش 10 نانومتری استفاده کرده خواهد کرد. این چیپ‌ست، مدتی پیش به صورت رسمی توسط سامسونگ معرفی شد و انتظار می‌رود جزئیات بیشتری از آن در نمایشگاه CES 2018 به‎دست آید. تراشه پرچمدار جدید سازنده کره‌ای‎ها، به هسته‌های پردازشی اگزینوس M3 و ARM Cortex A55 مجهز خواهد بود و از واحد پردازشگر گرافیکی Mali-G72 استفاده می‎کند. همچنین گفته شده است سامسونگ، آن‌را به مودم Cat.18 LTE مجهز خواهد کرد و تراشه پرچمدار این سازنده از 6CA پشتیبانی خواهد کرد.

سامسونگ از تراشه پرچمدارش برای اولین‌بار در گوشی‌های Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus استفاده خواهد کرد؛ براساس شایعات، این دو گوشی در نیمه اول سال 2018 و در ماه ژانویه به نمایش گداشته خواهد شد. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که Galaxy S9 در ماه ژانویه در نمایشگاه CES 2018 معرفی می‎‌شود اما تمامی مشخصات سخت‌افزاری آن اعلام نخواهد شد؛ سامسونگ در یک مراسم خبری، پیش از برگزاری نمایشگاه MWC 2018 جزئیات مربوط به پرچمداران جدیدش را ارائه می‌دهد.

برخلاف سال گذشته، Galaxy S9 و Galaxy S9 تفاوت‌های چشمگیری با یک‌دیگر خواهند داشت. اعلام شده است که نسخه «پلاس» به دوربین دوگانه مجهز خواهد بود و سامسونگ، مدل دیگر را با یک دوربین ارائه می‌دهد؛ Galaxy S9 Plus با شش گیگابایت رم عرضه می‏شود و Galaxy S9 با حافظه رم کم‏تر یعنی 4 گیگابایت راهی بازار خواهد شد. از دیگر شایعات مربوط به پرچمداران جدید سامسونگ، می‌توان به تجهیز آن‌ها به یک سنسور با دیافراگم F1.5 اشاره کرد؛ گمان می‌رود اندازه دیافراگم دوربین در Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus قابل تنظیم خواهد بود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)