خانهاخبار
مشخصات Redmi 5 شیائومی با دو شناسه مختلف در پایگاه TENAA

مشخصات Redmi 5 شیائومی با دو شناسه مختلف در پایگاه TENAA

شیائومی قصد دارد در روزهای آینده دو گوشی میان رده تازه با طراحی بدون حاشیه معرفی کند. این گوشی‌ها در حال حاضر در مرکز شایعه‌ها قرار دارند و خبرهای مختلفی درباره جزئیاتشان منتشر می‌شود. Redmi 5 روز گذشته با دو شناسه مختلف در پایگاه TENAA دیده شد.
۱۳۹۶/۹/۹

برخی اطلاعات گوشی Redmi 5 شیائومی روز گذشته توسط وبسایت اپراتور China Telecom لو رفت و امروز هم شاهد انتشار جزئیات آن توسط پایگاه TENAA هستیم. گوشی مذکور با شناسه MDT1 و MDE1 در پایگاه TENAA، رگولاتوری چین، دیده شده است و به نظر می‌رسد قرار است در دو نسخه با تفاوت‌های عمده معرفی شود. همچنین گفته می‌شود که شیائومی می‌خواهد Redmi 5 را در 4 نسخه با کانفیگ حافظه مختلف وارد بازار کند.

image

بر اساس اطلاعاتی که پایگاه TENAA منتشر کرده است، گوشی Redmi 5 صفحه نمایش 5.7 اینچی با وضوح تصویر 1440 در 720 و نسبت نمایش 18:9 دارد و به پردازنده 8 هسته‌ای با قدرت فرکانس حداکثر 1.8 گیگاهرتز مجهز می‌شود. برخی منابع آگاه معتقدند پردازنده آن کوالکام اسنپ‌دراگون 450 است و مانند پردازنده اسنپ‌دراگون 625 از GPU Adreno 56 بهره می‌برد.

تفاوت کلیدی میان دو پردازنده مذکور آنجاست که قدرت فرکانس اسنپ‌دراگون 450  کمتر است اما از نسبت نمایش 18:9 پشتیبانی می‌کند.

گوشی Redmi 5 با شناسه MDT1 تنها در یک نسخه با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی معرفی می‌شود اما MDE1 در سه نسخه متفاوت رونمایی خواهد شد. ارزان‌ترین نسخه آن به 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی مجهز می‌شود و دو نسخه دیگرش 4 گیگابایت رم خواهند داشت. حافظه داخلی این نسخه‌های 4 گیگابایتی قرار است 32 و 64 گیگابایت در نظر گرفته شود.

از طرفی همه نسخه در سایر مشخصات به‌جز حافظه رم و داخلی با هم یکسان خواهند بود. بدین ترتیب دوربین اصلی آن‌ها 12 مگا پیکسلی و حسگر سلفی‌شان 5 مگا پیکسلی است و اندروید نوقا نسخه 7.1.2 به صورت پیش فرض روی آن‌ها نصب می‌شود. در این فهرست همچنین شاهد هستیم حسگر اثرانگشت در پنل پشتی تعبیه می‌شود و ظرفیت باتری‌شان هم 3200 میلی آمپر ساعت خواهد بود.

image

گوشی Redmi 5 Plus ظاهرا قرار است در ابعاد 151.8 × 72.8 × 7.7 میلی متر ساخته شود و 157 گرم وزن داشته باشد.

احتمالا به خاطر دارید که این گوشی قبلا با شناسه‌های MEE7 و MET7 در پایگاه TENAA دیده شده است. بر اساس فهرستی که پایگاه مذکور منتشر کرد، Redmi 5 Plus صفحه نمایش 5.99 اینچی فول اچ‌دی پلاس دارد و به پردازنده 8 هسته‌ای با قدرت فرکانس حداکثر 2.0 گیگاهرتز مجهز می‌شود. ظرفیت باتری آن معادل 4000 میلی آمپر گزارش شده است و در دو نسخه با کانفیگ رم 3 و 4 گیگابایت معرفی می‌شود. حافظه داخلی این نسخه‌ها به ترتیب 32 و 64 گیگابایت خواهد بود و دوربین اصلی آن هم از یک لنز 12 مگا پیکسلی بهره می‌برد. همچنین حسگر سلفی 5 مگا پیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی در پنل جلوی گوشی مذکور تعبیه می‌شود.

شیائومی روز گذشته رسما اعلام کرد که قصد دارد این گوشی‌ها را در خلال رویدادی در تاریخ 7 دسامبر (16ام آذر) معرفی کند. این سازنده همچنین چند پوستر تبلیغاتی از گوشی‌های مذکور منتشر کرد و گوشی‌های Redmi 5 و Redmi 5 Plus را در رنگ‌های آبی، صورتی، طلایی و سبز به نمایش گذاشت؛ البته تصاویر مربوط به Redmi 5 MDT1 که توسط TENAA منتشر شده بود، آن را به رنگ مشکی نشان می‌داد.

با توجه به آنچه در تصویر پوستر درج شده است، انتظار می‌رود هر دو گوشی کمتر از 1000 یوان معادل 150 دلار قیمت گذاری شوند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

صادق

۱۳۹۶/۹/۹
ممنون