خانهاخبار
معرفی گوشی Redmi Note 5 شیائومی با اندروید نوقا در 19ام آذر

معرفی گوشی Redmi Note 5 شیائومی با اندروید نوقا در 19ام آذر

شیائومی قصد دارد سه میان رده مختلف را به زودی معرفی کند. Redmi Note 5 یکی از این گوشی‌هاست که وب‌سایت اپراتور China Telecom مشخصات فنی و تصویرش را به مدت کوتاهی برای عموم کاربران به نمایش گذاشت.
۱۳۹۶/۹/۹

وجود گوشی Redmi Note 5 شیائومی روز گذشته به‌صورت اشتباهی و کاملا زودهنگام توسط کمپانی China Telecom به تأیید رسید؛ هرچند مشخصات آن تنها چند ساعت بعد از انتشار خبر از روی وب‌سایت این کمپانی کاملا حذف شد. البته برخی کاربران باهوش موفق شدند مشخصات و تصاویر رندر شده رسمی این گوشی را پیش از حذف محتویات صفحه ذخیره کنند. تصویر رندر شده مذکور گوشی Redmi Note 5 را در همه زوایا و به رنگ رز گلد به نمایش می‌گذارد اما هنوز مشخص نیست که شیائومی قرار است این رنگ را تحت چه عنوانی معرفی کند. صرف‌نظر از این موضوع باید بگوییم این تصاویر رندر شده تقریبا عین همان تصاویر رندر شده و تصاویر زنده منسوب به پروتوتایپ Redmi Note 5 هستند که پیش از این در فضای وب لو رفته بودند. کمپانی China Telecom، اپراتور چینی، هم در صفحه مشخصات مربوط به این گوشی اشاره کرده بود که این دستگاه گوشی اندرویدی میان رده بعدی شیائومی است و از صفحه نمایش کشیده با نسبت تصویر 18:9 یا همان 2:1 بهره می‌برد.

image

این منبع همچنین گفته بود گوشی هوشمند بعدی شیائومی صفحه نمایش 5.7 اینچی اچ دی پلاس از نوع LCD با وضوح تصویر 1440 در 720 دارد. همچنین در تصویر رندر شده آن شاهد هستیم که حاشیه‌های پنل جلو باریک طراحی شده‌اند و دکمه فیزیکی خانه هم حذف شده است. حسگر اثرانگشت گوشی مذکور با طراحی دایره‌ای در یک سوم بالای پنل پشتی تعبیه شده است. بدین ترتیب این حسگر زیر دوربین اصلی و فلش LED قرار دارد. وب‌سایت این اپراتور همچنین مدعی شده است دوربین اصلی Redmi Note 5 از یک لنز 12 مگا پیکسلی بهره می‌برد و یک حسگر 5 مگا پیکسلی هم در حاشیه بالای پنل جلو برای دوربین سلفی آن در نظر گرفته شده است. این گوشی با توجه به سری‌های مختلفش از پردازنده‌های کوالکام اسنپ‌دراگون 625 و 626 قدرت می‌گیرد اما هیچ تفاوتی در عملکرد آن‌ها توسط کاربر تجربه نمی‌شود. هر دو پردازنده مذکور به 8 هسته پردازشی مجهز شده‌اند و قدرت فرکانسشان حداکثر 1.8 گیگاهرتز گزارش شده است. در ادامه اطلاعات وب‌سایت اپراتور China Telecom گوشی Redmi Note 5 به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده اما به امکان پشتیبانی از کارت حافظه جانبی اشاره نشده است. البته این مورد را نباید قطعی دانست چراکه حافظه داخلی میان رده مذکور هم احتمالا مانند سایر محصولات شیائومی ارتقا می‌یابد.

گوشی Redmi Note 5 در ابعاد 151.8 × 72.8 × 7.7 میلی متر ساخته می‌شود و 157 گرم وزن دارد. این گوشی به باتری غیرقابل تعویض با ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعت مجهز شده است و سیستم عامل اندروید نوقا نسخه 7.1 و همچنین رابط کاربری MIUI به‌صورت پیش فرض روی آن نصب می‌شوند. قیمت گوشی مذکور 1399 یوان معادل 212 دلار گزارش شده است و احتمالا از تاریخ 10 سپتامبر (19 آذر) وارد بازار چین می‌شود. هنوز هیچ اطلاعاتی درباره احتمال عرضه وسیع Redmi Note 5 در دسترس نیست اما برخی فروشندگان چینی معمولا گوشی‌هایشان را به‌صورت بین‌المللی هم ارسال می‌کنند و به همین خاطر پیش‌بینی می‌شود به محض عرضه گوشی مذکور در چین شاهد ورود آن به بازار سایر کشورها هم باشیم.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)