خانهاخبار
آغاز عرضه رسمی Google Lens برای گوشی‌های Pixel

آغاز عرضه رسمی Google Lens برای گوشی‌های Pixel

گوگل در کنفرانس I/O 2017 از سرویس Google Lens رونمایی کرد که کارکردی مشابه Google Goggles داشت. این غول دنیای فناوری از امروز شروع به عرضه گسترده این سرویس برای گوشی‌های پیکسل کرده است.
۱۳۹۶/۹/۸

گوگل چند‌ هفته پیش اعلام کرده بود که سرویس گوگل لنز را برای Google Assistant در دسترس قرار داده ولی عرضه آن به طور گسترده مدتی زمان خواهد برد. این قابلیت از امروز به صورت گسترده در دسترس مالکان گوشی‌های پیکسل قرار گرفته و اگر دستیار گوگل را باز کنید ممکن است با گزینه گوگل لنز در پایین صفحه مواجه شوید.

تلفن های پیکسل که زبان آنها روی انگلیسی تنظیم شده و در کشور های آمریکا، انگلستان، استرالیا، کانادا، هند و سنگاپور قرار دارند؛ اکنون می‌توانند از گوگل لنز استفاده کنند. اگر دکمه آن را که در گوشه سمت راست پایینی Google Assistant قرار دارد لمس کنید، برنامه تنها برای اولین بار از شما اجازه دسترسی به دوربین را می‌خواهد و پس از آن شروع به کار می‌کند. شما می‌توانید هر چیزی که در دید لنز قرار دارد را لمس کنید تا این نرم افزار اقدام به شناسایی آن کند.

image

در واقع لنزی که در دستیار گوگل قرار گرفته، همان قابلیت های لنز در Google Photos را دارد با این تفاوت که برای استفاده از قابلیت های آن، ابتدا نیازی به عکس گرفتن ندارید و می‌توانید به صورت زنده نیز درباره اشیا مورد نظر اطلاعات بیشتری کسب کنید. گوگل لنز توانایی بالایی در شناخت بنا‌های معروف، کتاب‌ها، بارکد‌ها و ... دارد ولی همچنان در حال تکامل است.

پیش از عرضه Google Lens برای دستیار گوگل، امکان استفاده از قابلیت های آن تنها در برنامه Google Photos وجود داشت.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)