خانهاخبار
سامسونگ در حال آزمایش اندروید 8.0 اوریو برای دوگانه Galaxy S9

سامسونگ در حال آزمایش اندروید 8.0 اوریو برای دوگانه Galaxy S9

گزارش تازه‌ای در هلند منتشر شده است و ادعا می‌کند کمپانی سامسونگ در حال آزمایش اندروید اوریو برای دوگانه Galaxy S9 است. همچنین گفته می‌شود که این دو گوشی احتمالا در ماه ژانویه 2018 معرفی می‌شوند.
۱۳۹۶/۹/۸

یکی از خبرگزاری‌های هلندی به نام Galaxy Club که درزمینه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند، روز گذشته گزارشی منتشر کرد و مدعی شد کمپانی سامسونگ در حال آزمایش دو پرچم‌دار بعدی‌اش یعنی Galaxy S9 و S9 Plus با سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو است و این دوگانه احتمالا در زمان معرفی‌شان به آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید مجهز نخواهند بود. البته هیچ اطلاعات تکمیلی در این باره توسط منبع منتشر نشده است اما حدس می‌زنیم سری Galaxy S9 به جای اندروید 8.0 به نسخه 8.1 اوریو به‌صورت پیش‌فرض مجهز شوند. همان‌طور که می‌دانید، پرچم‌دارهای سری Galaxy S کمپانی سامسونگ معمولا در اوایل سال میلادی در حالی معرفی می‌شوند که از تازه‌ترین نسخه نرم افزاری سیستم عامل اندروید بهره می‌برند و به‌ندرت به سفت افزارهای الحاقی به‌روزرسانی می‌شوند.

image

در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود روند قبلی گوشی‌های سری S این سازنده محبوب برای دوگانه Galaxy S9 هم ادامه یابد و S9 و همچنین S9 Plus به‌یک‌باره از اندروید 8.0 اوریو به اندروید P به‌روزرسانی شوند. همان‌طور که می‌دانید دوگانه Galaxy S8 در اوایل سال 2017 در حالی معرفی شدند که سیستم عاملشان اندروید نوقا نسخه 7.0 در نظر گرفته شده بود و قرار است بدون ارتقا به نسخه‌های بعدی آن به اندروید اوریو به‌روزرسانی شوند. روند توسعه و بهبود نرم افزاری برای چنین گوشی‌های مهم و پرچم‌داری بسیاری دشوار است و سامسونگ هم به همین خاطر نسخه‌های کوچک به‌روزرسانی نرم‌افزاری را برای این گوشی‌ها مهیا نمی‌کند تا همه سعی و تلاشش را در مسیر توسعه نسخه‌های اصلی و مهم خرج کند. گزارش‌هایی به تازگی منتشر شده‌اند و ادعا می‌کنند گوشی‌های Galaxy S9 و S9 Plus قرار است تنها کمی نسبت به نسل قبلی ارتقا یابند و بهینه‌سازی اندکی در آن‌ها صورت گیرد. بدین ترتیب میان نسل S8 و S9 از نظر مشخصات فنی و طراحی ظاهری تفاوت چشم گیری مشاهده نخواهد شد. انتظار می‌رود S9 Plus به جای 4 گیگابایت به 6 گیگابایت رم مجهز شود اما هر دو از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 که هنوز معرفی نشده است، قدرت بگیرند. از طرفی گفته می‌شود که حافظه داخلی و همچنین اندازه صفحه نمایش دوگانه Galaxy S9 احتمالا مشابه با نسل S8 در نظر گرفته خواهد شد. بر اساس شایعه‌های مختلف دو گوشی S9 و S9 Plus به دوربین با لنز دوگانه مجهز می‌شوند و این دوربین نسبت به دوربین موجود روی گوشی Note 8 از جهات مختلفی بهبود می‌یابد. این موضوع همچنین برای کیفیت حسگر اثر انگشت هم صدق می‌کند. در دوگانه پرچم‌دار Galaxy S9 احتمالا شاهد خواهیم بود که حسگر اثرانگشت به جای تعبیه در گوشه بالای پنل پشتی به موقعیت وسط متمایل می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید، سامسونگ معمولا پرچم‌داران سری S را در اواخر زمستان و در خلال کنفرانس جهانی موبایل بارسلون رسما معرفی می‌کند اما امسال شایعه‌های متعددی منتشر شده‌اند که ادعا می‌کنند این غول تکنولوژی ممکن است در اواسط ماه ژانویه از دوگانه پرچم‌دار Galaxy S9 پرده بردارد. این گزارش‌ها همچنین معتقدند که بدین ترتیب سامسونگ قادر خواهد بود هر دو گوشی را در نمایشگاه جهانی مصرف کنندگان در لاس وگاس نوادا هم به نمایش بگذارد. البته هنوز هیچ خبری قطعی نیست و نمی‌دانیم آیا معرفی زودهنگام بدین معنیست که S9 پیش از آغاز MWC 2018 رونمایی می‌شود یا خیر. کارشناسان نظرهای متفاوتی در این باره دارند وبرخی معتقدند که سری Galaxy S9 احتمالا حضوری بسیار کوتاه در نمایشگاه CES 2018 خواهد داشت اما رسما در خلال MWC 2018 معرفی می‌شود. فعلا باید منتظر بمانیم و ببینیم در این مدت کوتاه چه پیش می‌آید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مذخرف

۱۳۹۶/۹/۸
اصلا معنیشو نفهمیدم اینکه میگه ، انتشار اندورید اوریو برای دوگانه glagxy s9 یعنی چی . در هر صورت گوشیه آشغالیه ضاهرش که هیچ تغییری نکرده . فقط میخواد مارک خوش جا بمونه