خانهاخبار
پرچمدار Galaxy S9 سامسونگ به حسگر اثرانگشت جدید مجهز می‌شود

پرچمدار Galaxy S9 سامسونگ به حسگر اثرانگشت جدید مجهز می‌شود

سامسونگ با یک تأمین‌کننده متفاوت برای تولید حسگر اثرانگشت برای گوشی پرچمدار جدیدش وارد همکاری شده است. انتظار می‌رود حسگر اثرانگشت جدید روی Galaxy S9 استفاده شود.
۱۳۹۶/۹/۷

براساس گزارش یک نشریه آنلاین در کره جنوبی، یک تأمین‌کننده تایوانی که پیش‌تر تأمین بخشی از حسگر اثرانگشت محصولات میان‎رده سامسونگ را برعهده داشته است و سال آینده، حسگر اثرانگشت جدید برای محصولات رده‌بالا تولید خواهد کرد؛ ممکن است جای تأمین‌کننده قبلی را بگیرد. به همین جهت، تأمین‌کننده جدید ناچار خواهد بود تا به‌طو‌ قابل‌توجهی ساختار خط تولید و زنجیره تأمین‌اش را بهبود دهد زیرا فروش سری Galaxy S به ده‌ها میلیون واحد در سال می‌رسد.

با حذف حاشیه‌های اضافی از گوشی‌‏های هوشمند، سازندگان ناچار شده‎اند تا مکان حسگر اثرانگشت را در محصولات خود تغییر دهند یا آن‌ها را با یک فناوری جدید، جایگزین کنند. در رابطه با گوشی پرچمدار جدید سامسونگ، نظریه‌های متفاوتی پیرامون جای‌گیری احتمالی حسگر اثرانگشت وجود دارد؛ برخی از شایعات نشان می‎دهد که سامسونگ، ممکن است حسگر اثرانگشت را با پنل گوشی ادغام کند یا حتی مدتی پیش، یک پتنت فاش شد که از جای‌گیری سنسور اثرانگشت در یک بریدگی در پنل جلوی گوشی خبر می‎داد.

image

با وجود چنین شایعاتی، انتظار داریم گوشی پرچمدار Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus سامسونگ مانند نسل قبل از یک حسگر اثرانگشت در پشت گوشی استفاده کند. با این‌حال، سامسونگ به انتقاد کاربران در رابطه با جای‌گیری نامناسب حسگر اثرانگشت Galaxy S9 اهمیت داده است و تصمیم دارد تا سنسور اثرانگشت را به پایین دوربین اصلی منتقل کند؛ جایی که دسترسی به آن ساده‌ باشد. در Galaxy S8 یا Galaxy Note 8، سنسور اثرانگشت در کنار دوربین قرار می‌گیرد و به دلیل طراحی کشیده، دسترسی به آن چندان ساده نیست.

با صرف‌نظر از تأثیرات احتمالی روی طراحی گوشی پرچمدار Galaxy S9، سازنده‌ی کره‎ای به دنبال یک تأمین‌کننده جدید برای ماژول سنسور اثرانگشت است و این موضوع منجر به تفاوت در دقت، اندازه و شکل ماژول خواهد شد.

image

با اینکه سامسونگ به دنبال یک تأمین‌کننده جدید برای گوشی‌های پرچمدار خود است، Galaxy S9 به سیستم تشخیص چهره و سنسور تشخیص عنبیه چشم مجهز خواهد بود. سیستم تشخیص چهره و سنسور تشخیص عنبیه چشم Galaxy S9 به لطف تغییرات نرم‌افزاری، به‌طور چشمگیری نسبت به نسل قبل ارتقا پیدا خواهد کرد.

پرچمدار آینده سامسونگ در نیمه اول سال 2018 معرفی خواهد شد؛ در رابطه با زمان دقیق ارائه‌ی این محصول، شایعات متفاوتی وجود دارد. گمان می‌رود کره‌ای‌ها گوشی پرچمدار جدید خود را در نمایشگاه CES 2018 در ماه ژانویه به نمایش خواهند گذاشت و معرفی عمومی این محصول را به ماه فوریه موکول خواهند کرد. شایعات و گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد که Galaxy S9 حاشیه‌های باریک‌تری نسبت به نسل قبل خواهد داشت و پرچمدار آینده سامسونگ در دو مدل با نمایشگر 5.8 و 6.2 اینچی عرضه می‌کند.

چیپ‌ست اگزینوس 9810 که مدتی پیش توسط سامسونگ معرفی شد، به گوشی پرچمدار Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus قدرت خواهد داد؛ تراشه پرچمدار جدید کُره‌ای‌ها، از هشت هسته پردازشی استفاده می‌کند که نسل سوم هسته‌های پردازشی اختصاصی سامسونگ بخشی از آن است. اسنپدراگون 845 کوالکام نیز قدرت پردازشی گوشی پرچمدار Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus را تأمین خواهد کرد؛ شرکت واقع در کالیفرنیا، تصمیم دارد تا چیپ‌ست پرچمدارش را در ماه دسامبر در جریان یک رویداد خبری معرفی نماید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

matin

۱۳۹۶/۹/۹
مذخرفه . هنر کرده دکمه home رو حذف کرد . حالا هم خیلی مثلا هنر کرده که میخواد اسکنر اثر انگشت و بهتر کنه . خوب این طبیعیه هر شرکتی واسه محصول خودش این کارو میکنه . این که دیگه تعجب نداره . با اون طراحی تراری و مسخرش هیچ فرقی با نسخه قبلیش نداره. #######################################

سعید

۱۳۹۶/۹/۸
تکراری اون هنگیu11 هست که طراحی ۴ سال پیشو داره و هنگیu11 plusکه نسبت به نسخه قبل فقط حسگر اثر انگشت رو‌بردن پشت و صفحه رو بزرگتر کردن بدون کوچکترین تغییری بنجول ساز تایوانی بزودی محو میشه ببین کی گفتم

مانی

۱۳۹۶/۹/۸
دیر فهمیدن ولی خوب باز هم خوبه، مهم راحتی کاربره نه پیشرفت به هر قیمتی
طرف 3میلیون پول گوشی داده قفل میشه مکافات داره، مخصوصا اگر کسی کنارش منتظر هم باشه

Ali

۱۳۹۶/۹/۷
از نظراتتون معلومه یه فن نوب هستین

ali

۱۳۹۶/۹/۷
خب گوشی ها انقدر به تکامل رسیدن که دیگه نمیدونن مدل بعدی رو چی بهش اضاف کنن
طراحی گوشی های سامسونگ از اولش تکراری بوده تااااااا اس7 که خوشبختانه از اس8 و نوت8 تغییر کرد و مطمئن باشید تا چندین سال آینده طراحی گوشی هاش همین خواهد بود مگر اینکه کارهای ریزه کاری مثل تغییر دادن جای حسگر اثر انگشت رو انجام بده
به نظر من باید به فکر یه چیز جدید باشه که به اس9 اضاف کنه، مثلا مثل صفحه نمایش خمیده، یا مثلا از کمپانی های دیگه اسکی بره، مثلا صفحه نمایش دوتایی بزنه مثل ال جی وی10 و وی20،یا شاید خنده دار باشه ولی یه اسکنر بزنه که بگیری روی سی دی یا دی وی دی و اطلاعات روش رو بخونه?