خانهاخبار
پتنت سامسونگ برای ساخت باتری‌های گرافینی با عمر بیشتر و زمان شارژ کمتر

پتنت سامسونگ برای ساخت باتری‌های گرافینی با عمر بیشتر و زمان شارژ کمتر

با پتنت تازه ای که بخش SAIT شرکت سامسونگ ثبت کرده است؛ امکان دارد به زودی شاهد پیشرفت جدی در زمینه تکنولوژی باتری باشیم.
۱۳۹۶/۹/۶

سامسونگ به تازگی پتنتی برای یک اختراع عجیب به نام «توپ گرافینی» ثبت کرده که می‌تواند برای صنعت باتری تلفن های هوشمند بسیار مفید باشد. این فناوری که توسط SAIT (Samsung Advanced Institute of Technology) تولید شده، می‌تواند منجر به تولید باتری هایی شود که ظرفیت انرژی بسیار بالایی دارند و عمر آنها نیز نسبتا ۴۵٪ از نسل فعلی باتری ها بیشتر است.

در کنار عمر بیشتر، توپ های گرافینی سامسونگ همچنین می‌توانند شارژ شدن باتری های لیتیوم-یونی را تا ۵ برابر بهبود بخشند؛ به همین دلیل یک باتری لیتیوم-یون ساخته شده از توپ گرافینی می‌تواند در ۱۲ دقیقه به اندازه ۱ ساعت شارژ باتری های قدیمی، شارژ شود. گفته می‌شود این باتری‌ها در هنگام کار دمایی به میزان ۶۰ درجه سانتی‌گراد دارند که این امر آنها را برای استفاده در اتومبیل‌های الکتریکی آینده، گزینه مناسبی می‌سازد.

image

مانند سایر اختراعات جاه‌طلبانه در زمینه باتری، خبری نداریم که آیا سامسونگ حاضر است این تکنولوژی جدید را در تلفن های هوشمندش به کار ببرد یا خیر. به هر حال مسلم است که این باتری‌ها را در گلکسی اس ۹ و یا نوت ۹ نخواهیم دید؛ ولی امیدواریم روزی با گوشی هایی کار کنیم که چنین باتری قدرتمندی داشته باشند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

محمدحسین

۱۳۹۶/۹/۷
هیچوقت تو تکنولوژی و نوآوری سامسونگ هیچ شکی ندارام!

علی

۱۳۹۶/۹/۶
مسلما اگر قرار باشه دماش همین 60 درجه باشه قطعا برای موبایل کاربرد نداره .... چیزی رو که مردم معمولا توی بعضی از گوشی ها که مشکل گرما بیش از حد دارن , رو میگن میگن داغ و اذیت کننده میشه حدود 45 درجه هست ... حالا دیگه خودتون فکر کنید 60 درجه رو بخوایین به گوشتون بچسبونید و نیم ساعت حرف بزنید :)

Seven son

۱۳۹۶/۹/۶
ماشالله سامسونگ