خانهاخبار
پس از حراج جمعه سیاه، ثروت جف بزوس به بیش از 100 میلیارد دلار رسید

پس از حراج جمعه سیاه، ثروت جف بزوس به بیش از 100 میلیارد دلار رسید

در سالی که چندین بار شاهد تغییر ثروتمندترین فرد جهان بودیم، حالا با پایان حراج جمعه سیاه و سود حاصل از آن برای آمازون، جف بزوس دوباره عنوان ثروتمندترین فرد جهان را کسب کرد.
۱۳۹۶/۹/۵

در سال ۲۰۱۷، عنوان «ثروتمندترین فرد جهان» چندین بار بین بیل گیتس و جف بزوس، رد و بدل شده است. بزوس که در ماه ژوئیه امسال بیشتر از ۹۰ میلیارد دلار به دست آورده بود؛ موفق شد این عنوان را برای مدت کوتاهی از بیل گیتس بگیرد. حالا او دوباره ثروتمندترین فرد جهان است. بزوس همچنین مدتی است به صورت سالیانه به میزان ۱ میلیارد دلار از سهام آمازون رو می‌فروشد؛ که احتمالا می‌خواهد از آن برای سرمایه گذاری در پروژه ساخت فضاپیما استفاده کند.

image

با پایان حراج جمعه سیاه، ارزش سهام آمازون ۲ درصد افزایش یافته و مبلغ ۲.۴ میلیارد دلار نیز به حساب بنیانگذار این شرکت افزوده است. حالا ارزش دارایی‌های بزوس به ۱۰۰.۳ میلیارد دلار می‌رسد که حدود یک سوم آن را تنها در امسال کسب کرده است. این موضوع بزوس را تبدیل به آخرین فردی می‌کند که ثروت خود را ۱۲ رقمی کرده است؛ عنوانی که بیل گیتس حدودا ۲ دهه قبل در سال ۱۹۹۹ به دست آورده بود.

با توجه به اینکه هنوز دوشنبه اینترنتی و تعطیلات کریسمس را در پیش داریم، بعید نیست ثروت مدیر اجرایی آمازون جهش دیگری را نیز پیش از پایان امسال داشته باشد. همچنین جالب است بدانیم که آیا او پس از رسیدن به این موقعیت، برنامه مهمی برای فعالیت های بشر‌دوستانه دارد یا خیر.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

وحید

۱۳۹۶/۹/۷
به پول ایران ایشون 415 هزار میلیارد تومن پول دارن :)

وحید

۱۳۹۶/۹/۷
سلام
اکثر فروشگاه های اینترنتی فروش آخر سالشون همین دوشنبه اینترنتیه که به جای جمعه سیاهه
جمعه سیاه در اصل متعلق به فروشگاه های فیزیکی سطح شهر هست و برای اینکه تو اینترنت هم چنین حراجی هایی رو داشته باشیم یه روز بخصوصی رو در نظر گرفتن که اسمش دوشنبه اینترنتیه

مُحی

۱۳۹۶/۹/۷
با این همه ثروت . نه موی سر درست حسابی داره . نه لباسش. نه بینی رو عمل کرده .... اینو میرسونه یا ما دیدگاهمون به دنیا درست نیست . یا اون ها !
ولی کاااااش میشد میتونستم فقط فقط چند ماه پیششون زندگی کنم تا بتونم بفهمم چجوری هستن !
با تشکر از سایت جی اس ام

Seven son

۱۳۹۶/۹/۷
این همه پول میخاد چیکار کنه یکمشو بده به من:(

محمد

۱۳۹۶/۹/۵
سلام آقای "پندار مهاجری" ببخشید در آخر متن گفتید که "هنوز دوشنبه اینترنتی و تعطیلات کریسمس را در پیش داریم" خواستم بدونم "دوشنبه اینترنتی" چیه؟