خانهاخبار
تصویری از گوشی شیائومی ردمی نوت 5 با طراحی بدون لبه

تصویری از گوشی شیائومی ردمی نوت 5 با طراحی بدون لبه

تصویر جدیدی از گوشی بدون حاشیه شیائومی ردمی نوت 5 به‌دست آمده است که طراحی آن‌را با صفحه نمایش بدون لبه به نمایش می‌گذارد. میان‌رده جدید چینی‌ها فاقد دوربین دوگانه است.
۱۳۹۶/۹/۵

یکی از موردانتظارترین میان‌رده‌های اندرویدی شیائومی، گوشی ردمی نوت 5 است. گمانه‌زنی‌های زیادی در رابطه با نسل جدید گوشی ردمی نوت 4 شیائومی وجود دارد و تصویر تازه منتشر شده، گوشی ردمی نوت 5 را با نمایشگر بدون حاشیه نشان می‎دهد. به همراه طراحی ردمی نوت 5، مشخصات‎ سخت‌افزاری کامل آن نیز فاش شده است.

آن‌طور که پیداست، شرکت شیائومی از تراشه اسنپدراگون 625 برای میان‎رده جدیدش استفاده خواهد کرد که قابل‌‍قبول است. گوشی ردمی نوت 5 شیائومی به صفحه‌‍نمایش 5.99 اینچی مجهز خواهد بود که رزولوشن Full HD + دارد؛ رزولوشن دقیق نمایشگر، 1080 در 2160 پیکسل است و به همین جهت، صفحه‌نمایش ردمی نوت 5 نسبت ابعاد 18:9 خواهد داشت. کلیدهای لمسی از حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش حذف شده‌اند و شیائومی از دکمه‌های نرم‌افزاری برای جابه‌جایی در محیط سیستم‌عامل اندروید استفاده خواهد کرد.

دیگر مشخصات فاش شده برای گوشی ردمی نوت 5 شیائومی، حاکی از آن است که چینی‎ها میان‎رده جدید خود را با 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهند کرد. البته مشخص نیست آیا مدل‌های دیگری از گوشی ردمی نوت 5 معرفی می‎شود یا خیر. از 64 گیگابایت حافظه داخلی درنظر گرفته شده برای ردمی نوت 5، تنها 54 گیگابایت آن در دسترس کاربر قرار دارد.

image

گوشی جدید ردمی نوت 5 احتمالاً فاقد دوربین دوگانه است و تنها از یک سنسور 12 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی خود استفاده می‌کند. با توجه به حذف حاشیه‌های اضافی، انتظار داریم حسگر اثرانگشت در پنل پشتی قرار بگیرد. میان‌رده جدید شیائومی همچنین فقط یک دوربین سلفی دارد که البته جزئیات بیشتری در رابطه با آن منتشر نشده است.

با وجود عرضه‌ی عمومی اندروید اوریو 8.0، شیائومی ردمی نوت 5 از سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.1.2 و احتمالاً رابط‌کاربری MIUI 9 استفاده می‌کند و یک باتری غول‌آسای 4000 میلی‎آمپر ساعت برای شارژدهی به صفحه‌نمایش و پردازنده هشت هسته‌ای، درنظر گرفته شده است. کلیدهای تنظیم حجم صدا و پاور نیز در لبه‌ی سمت راست گوشی قرار دارد. هنوز مشخص نیست ردمی نوت 5 چه زمانی به صورت رسمی معرفی خواهد شد؛ با این وجود، ممکن است تا پایان سال از آن رونمایی شود. محصولات سری «ردمی 5» شیائومی نیز که قیمت کم‌تری دارند، مانند ردمی نوت 5 با طراحی بدون لبه عرضه خواهند شد. 

در رابطه با قیمت‌گذاری این محصول نیز، انتظار داریم ردمی نوت 5 با قیمت رقابتی عرضه شود که دیگر میان‌رده‌های بازار را با طراحی بدون حاشیه خود به چالش بکشد. شرکت هوآوی البته در بازه قیمتی میان‌رده، آنر 7 ایکس را عرضه کرده است که مانند ردمی نوت 5، فاقد لبه بوده و از دوربین اصلی دوگانه استفاده می‌کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

mohammad.sh

۱۳۹۶/۹/۵
زین پس بجای واژه نا مانوس بدون حاشیه برای این قبیل گوشی ها از واژه کم حاشیه استفاده کنید !! این گوشی با این مقدار حاشیه کجاش بدون حاشیه ای اخه؟؟؟؟