خانهاخبار
موجودی iPhone X به دلیل افزایش تولید بیشتر شده است

موجودی iPhone X به دلیل افزایش تولید بیشتر شده است

یکی از تحلیل‌گران شرکت KGI Securities می‌گوید اپل فرآیند تولید iPhone X را تسریع بخشیده و تقاضا برای این محصول در بازار نیز همچنان چشمگیر است.
۱۳۹۶/۹/۵

ساختن آیفون ۱۰ کار آسانی نیست. ورود این گوشی به بازار بیشتر از ۱ ماه نسبت به iPhone 8 و 8 Plus به طول انجامید و به دلیل موجودی بسیار پایین این تلفن، خریداران آیفون ۱۰ گوشی خود را پس از ۵ تا ۶ هفته تحویل گرفتند.

البته وضعیت موجودی این تلفن پس از گذشت مدتی از عرضه رسمی به سرعت بهبود یافته و در حال حاضر اگر آیفون ۱۰ را سفارش دهید، کافی است برای تحویل گرفتن آن بین ۱ تا ۲ هفته صبر کنید. حتی ورود این گوشی به ۱۴ بازار جدید نیز نتوانست به موجودی آیفون ۱۰ لطمه‌ای بزند. این پدیده را تنها با ۲ حالت می‌توان توضیح داد؛ یا اپل تعداد بیشتری از این تلفن ها را آماده کرده است و یا تقاضا برای این محصول پس از گذشت مدتی از عرضه آن، کمتر شده است.

image

طبق گفته های مینگ-چی کو، که از تحلیل‌گران مورد اعتماد KGI است؛ اپل حالا آیفون ۱۰ های بیشتری می‌سازد. او در صحبتی که با سرمایه‌گذاران این شرکت انجام داده، گفته که اپل موفق به از بین بردن بسیاری از موانع تولید شده است و حالا روزانه بین ۴۵۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰۰ دستگاه آیفون ۱۰ تولید می‌کند که پیشرفت چشمگیری نسبت به ۵۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ دستگاه تولیدی در هفته های اولیه پس از معرفی محسوب می‌شود.

برآورد «کو» این است که اپل در روز عرضه آیفون ۱۰، تنها حدود ۲ تا ۳ میلیون از این دستگاه موجودی داشته. این امر، برای اینکه بسیاری از طرفداران این تلفن نتوانستند آن را در هنگام عرضه تهیه کنند نیز دلیل موجهی است. حالا، با تسریع فرآیند تولید آیفون ۱۰، اپل می‌تواند سفارش های عقب افتاده را تحویل داده و همچنین این تلفن را سریع تر به دست مشتریانش برساند.

به هر حال تا زمانی که اپل گزارش مالی سه ماهه آخر امسال و برنامه های خود برای ۳ ماهه اول سال ۲۰۱۸ را منتشر نکند، نمی‌توانیم از صحت گفته های «کو» اطمینان حاصل کنیم. پس از انتشار این گزارش همچنین می‌شود فهمید که آیا تقاضا برای گوشی ۱۰۰۰ دلاری اپل در حد انتظارات بوده است یا خیر.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)