خانهاخبار
نسل دوم آیفون SE نیمه اول سال 2018 رسما عرضه خواهد شد

نسل دوم آیفون SE نیمه اول سال 2018 رسما عرضه خواهد شد

براساس گزارش‌های تازه منتشر شده، اپل درنظر دارد تا نسل جدید آیفون 4 اینچی خود موسوم به iPhone SE را در سال آینده معرفی کند. این مدل از دو گیگابایت رم استفاده خواهد کرد و مانند نسل قبل از سنسور اثرانگشت Touch ID بهره می‌گیرد.
۱۳۹۶/۹/۳

براساس اطلاعات منتشر شده توسط خبرگزاری تایوانی Economic Daily News، شرکت اپل نسل دوم گوشی 4 اینچی آیفون SE را در نیمه اول سال آینده عرضه خواهد کرد. آیفون SE جدید اپل که فعلاً با نام آیفون SE 2 از آن یاد می‎شود، توسط شرکت تایوانی Wistron در کارخانه‌ای در بنگلور، هند مونتاژ خواهد شد؛ آیفون‎های SE فعلی اپل نیز در همین کارخانه برای عرضه به بازار آماده می‌‏شوند.

بازه زمانی اعلام شده برای عرضه آیفون SE جدید اپل با صفحه‌نمایش 4 اینچی با آنچه که پیش‏تر توسط Focus Taiwan فاش شد، هم‌خوانی دارد؛ گفته می‌شد اپل درنظر دارد تا در سه ماهه اول سال آینده از نسل دوم گوشی آیفون SE رونمایی کند. به همین جهت، انتظار داریم تا آیفون SE جدید در یک مراسم خبری از ژانویه تا مارس سال آینده معرفی شود.

image

شرکت اپل، نسل اول آیفون SE را در یک مراسم خبری در 21 مارس 2016 رونمایی کرده‎ بود؛ این گوشی، یک ماه بعد عرضه شد. با توجه به بازه‌زمانی فاش شده برای معرفی آیفون SE جدید اپل، انتظار داریم این گوشی نیز در ماه مارس رونمایی شود.

وب‌سایت هندی Tekz24 پیش‎تر اعلام کرده بود که نسل جدید آیفون SE به چیپ‎ست A10 Fusion اپل مجهز خواهد بود؛ برخلاف آیفون‌های امسال یعنی آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون 10 (iPhone X) که با تراشه A11 Bionic عرضه شده‎اند. همچنین آیفون SE 2 از دو گیگابایت رم استفاده می‌کند و مانند نسل قبل با 32 و 128 گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد؛ البته آیفون SE در ابتدا با 16 و 64 گیگابایت حافظه معرفی شده بود اما اپل در اوایل امسال، فروش این مدل‌ها را متوقف و دو نسخه جدید با 32 و 128 گیگابایت حافظه معرفی کرد. دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و باتری بزرگ‌تر 1700 میلی‌آمپر ساعت از دیگر مشخصات احتمالی گوشی جدید آیفون SE اپل به شمار می‏رود.

وب‌سایت Tekz24 منبع موثقی برای استناد نمی‌تواند باشد اما با توجه به اینکه آیفون SE 2 در هند تولید می‌شود، ممکن است اطلاعات منتشر شده توسط این سایت هندی صحت داشته باشد. با این وجود، باید تا تأیید منابع معتبر دیگر منتظر ماند.

نسل فعلی آیفون‌ SE اپل، ظاهری مانند آیفون 5s دارد؛ از جمله قابلیت‌های آن می‌توان به نمایشگر 4 اینچی اشاره کرد که همچنان برخی از خریداران به آن علاقه‌ دارند. البته بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند تا گوشی جدید آن‌ها به صفحه‌نمایش بزرگ مجهز شده باشد. آیفون SE با چیپ‎ست Apple A9 عرضه شده است؛ همان تراشه‎ای که در آیفون 6s و آیفون 6s Plus استفاده شده بود. این گوشی همچنین 2 گیگابایت رم دارد و از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی بهره می‎گیرد. جک هدفون 3.5 میلی‎متری و Touch ID از دیگر قابلیت‎های احتمالی آیفون SE به شمار می‎رود.

همان‌طور که گفته شد، آیفون SE مدت‌هاست به‌روزرسانی نشده و تنها در ماه مارس، مدل‌های جدیدی با حافظه داخلی بیشتر معرفی شده‌اند. همچنین شرکت اپل، قیمت پایه آیفون SE را به 349 دلار کاهش داد تا کاربران بیشتری بتوانند گوشی 4 اینچی این سازنده را خریداری کنند. اپل هنوز شایعات مربوط به نسل جدید آیفون SE را تأیید نکرده است و حتی احتمال دارد هیچ‌گاه این مدل معرفی نشود. باید منتظر ماند و دید که کوپرتینویی‎‌ها چه برنامه‌ای برای سال آینده دارند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

مهدی

۱۳۹۶/۱۰/۱۸
اقا ببخشید قیمتش چنده؟؟

کاربر جی اس ام

۱۳۹۶/۹/۲۱
گوشی جذابیه، همه چیش عالیه
اندازه ش، قدرتش، دوربینش، صداش، کیفیت ساختش و ....
ولی کاش اگه قرار باشه مدل جدیدی ازش بیاد صفحه نمایشش رو مث آیفون X طراحی کنن و حاشیه هاشو کم کنن
اگه اینطوری باشه خریدنش کلی ارزش داره و گوشی محبوبیتش بیشتر و بیشتر میشه.

ali

۱۳۹۶/۹/۳
ایفون se قبلی به علت سخت افزار مشابه 6s در ابعاد 5s فروش خوبی کرد پس انتظار میره نسل دومش هم سخت افزاری مشابه با اخرین نسل ایفون .. یعنی 8 رو داشته باشه .. البته منظورم از سخت افزار یعنی رم و پردازنده .. وگرنه بعیده که 3d touch و قابلیت های جدید ایفون 8 رو داشته باشه .

..

۱۳۹۶/۹/۳
اگر معرفی بشه و وارد بشه تو کشورمون !
اولا که قیمتش اولیه اش شدید بالاست و نجومی میباشد ...
ولی خب بعدا که قیمتش به قیمت در حد معقول رسید
به نظرم میشه روش نظر داد و خریداری کرد گوشی رو
به شرطِ اینکه اپل رو ظاهر گوشی و باطن گوشی مانور داده باشه ، و کلا با نسل قبلی فرق داشته باشه
ولی اگر بخواد طرح همون طرح قبلی باشه با کمی تغییر بنظرم خریدش اصلا ارزش نداره ...
ولی الان ، خوب موقعی هست برای خرید آیفون 7 و 7 پلاس !
چون آیفون 8 . آیفون x وارد ایران شدن با قیمت نسبتا بالا
و آیفون 7 و 7 پلاس نسبت به قبل قیمتش کم تر شده