خانهاخبار
اپل محصولات جدیدش را با مواد 100 درصد بازیافتی تولید خواهد کرد

اپل محصولات جدیدش را با مواد 100 درصد بازیافتی تولید خواهد کرد

مدت‌هاست که کمپانی‌های بزرگ مانند اپل و گوگل قصد دارند تا در کسب و کار خود حمایت از محیط زیست را در اولویت قرار دهند. در ادامه این فعالیت‌های سبز، اپل قصد دارد از مواد کاملا بازیافتی در تولید محصولاتش استفاده کند.
۱۳۹۶/۹/۱

در پایان معرفی هر محصول جدید و در هر موقعیتی، اپل همیشه سعی دارد تمایل خود به حفظ محیط زیست را نشان دهد، حتی در ساخت بسته‌ بندی محصولاتش. اما همیشه نمی‌شود به این ادعا عمل کرد و در برخی موارد در فرایند تولید به مواد و فلزات خام نیاز است.

image

طبق اعلام لیزا جکسون، مدیر ارشد محیط زیست، سیاست و ابتکارات اجتماعی اپل، این وضعیت دقیقا همان چیزی است که اپل قصد تغییر آن را دارد. خانم جکسون در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که هدف اپل این است که روزی بتواند از مواد ۱۰۰ درصد بازیافت شده و تجدید پذیر در تولید محصولاتش استفاده کند تا وابستگی خود به مواد خام را کاهش دهد. متن کامل گفته‌های لیزا جکسون به این شرح است:

چیزی که ما قصد کرده‌ایم، استفاده از مواد ۱۰۰ درصد بازیافت شده یا مواد تجدید پذیر در تولید محصولات‌مان است. ما مثل گنگ‌باسترها (پلیس مبارزه با گانگسترها) در تلاشیم. تا جایی که می‌دانم، ما تنها شرکت در این حوزه باشیم که در تلاش است راه حلی بیابد. بسیاری از مردم از بازیافت وسایل الکترونیکی سخن می‌گویند ولی مواد بازیافتی لزوما در وسایل الکترونیکی جدید استفاده نمی‌شود.

همان‌طور که در ابتدا ذکر کردیم، پیشگامی اپل در فعالیت‌های سبز شناخته شده است. این شرکت برای چند سال پیاپی عنوان «سبزترین کمپانی فناوری» را کسب کرد و ظاهرا از این فعالیت‌های زیست محیطی انرژی هم تولید نموده که می‌تواند  آن را به تامین کنندگان انرژی بفروشد.

نظر شما درباره محصولاتی مانند مک‌بوک یا آیفونی که با استفاده از فلزات و مواد بازیافتی یا تجدید پذیر تولید شده‌اند، چیست؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Mansour

۱۳۹۶/۹/۱
درواقع میخواد به محیط زیست کمک کنه

دانشمند

۱۳۹۶/۹/۱
والا چی بگم همه محقق ها میدونن کیفیت مواد بازیافتی کمتر از مواد تولیدی نو هست و برای گوشی که سالها میخواد استفاده بشه نباید بی کیفیت باشه در واقع مبشه گفت از کوزه همان برون تراود که در اوست اپل میخواد از اشغال اشغال بسازه چه شود خخخخ