خانهاخبار
سامسونگ: رابط کاربری گلکسی S9 به هوش مصنوعی مجهز می‌شود

سامسونگ: رابط کاربری گلکسی S9 به هوش مصنوعی مجهز می‌شود

به نظر می‌رسد نوآوری بعدی در دنیای گوشی‌های هوشمند، هوش مصنوعی یا AI باشد. مدتی است که شرکت‌های مختلف گوشی‌های خود را به سخت افزاری با توان پردازش هوش مصنوعی مجهز می‌کنند و این بار نوبت سامسونگ است.
۱۳۹۶/۹/۱

به تازگی هوآوی از نسل جدید پرچم‌داران خانواده میت رونمایی کرد که به پردازنده عصبی مجهز شده‌اند و از هوش مصنوعی بهره می‌گیرند. حال سامسونگ هم برای عقب نماندن از رقیب چینی قصد دارد تا گلکسی اس ۹ را با تمرکز بر هوش مصنوعی تولید کند.

این شرکت امروز در طول مراسمی که برای عرضه دستیار صوتی بیکسبی در چین برگزار نموده بود، اعلام کرد که رابط کاربری گلکسی اس ۹ با نام Galaxy AI UX شناخته می‌شود.

آن‌چه که از این اعلامیه برداشت می‌شود این است که احتمالا هوش مصنوعی نقش موثرتری در گلکسی اس ۹ ایفا می‌کند. حتی برخی پیش‌ بینی کرده‌اند که ممکن است این گوشی به موتور عصبی مخصوص خود مجهز شود.

گفته‌ می‌شود سامسونگ در استارت‌آپ چینی DeePhi Tech که در حوزه هوش مصنوعی مشغول است، سرمایه گذاری نمود و در ماه گذشته میلادی هم اعلام شد که کره‌ای‌ها مبلغ ۳۰ میلیون دلار در کمپانی Graphcore مستقر در بریتانیا سرمایه گذاری کرده است. با توجه به این سرمایه‌ گذاری که نشان از اهمیت سامسونگ به هوش مصنوعی دارند، می‌توان به حضور هوش مصنوعی در گلکسی اس ۹ امیدوار بود.

image

پیش از این اعلام کردیم که سامسونگ قصد دارد سیستم تشخیص چهره گلکسی اس ۹ را بهبود دهد؛ حال و با در نظر گرفتن استفاده از هوش مصنوعی، احتمال می‌رود که در پرچم‌دار بعدی سری اس از موتور عصبی برای درک عمیق‌تر اطلاعات از دوربین نیز استفاده شود. وجود پردازنده کمکی مخصوص هوش مصنوعی این امکان را به سامسونگ می‌دهد تا پردازنده اصلی را روی پردازش وظایف‌ دیگر معطوف نماید، همچنین استفاده از چیپ اختصاصی برای پردازش مستقل داده‌های مرتبط با هوش مصنوعی عملکرد بهتری را به همراه دارد و نیاز به پردازش ابری را هم رفع می‌کند.

حدود یک سال پیش سامسونگ نام رابط کاربری خود را از تاچ ویز به Samsung Experience تغییر داده بود، اما به نظر می‌رسد با قدرت گرفتن هوش مصنوعی در میان گوشی‌های هوشمند، بار دیگر این رابط نام جدیدی می‌گیرد ولی این‌بار این تغییرات بیش از تغییر یک نام خواهد بود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

سعید

۱۳۹۶/۹/۴
بله سامسونگ البته هنگ فقط مختص هنگ تی سیه و بس

Aryan

۱۳۹۶/۹/۱
سامسونگم فقط منتظره ببینه بقیه چه نوآوریی بخرج میدن بیاد کپی کنه رو موبایلا خودش...

mk

۱۳۹۶/۹/۱
هوش مصنوعی سامهنگ ؟!!! مثلا میتونه بگه گوشی کی قراره منفجر بشه ؟!!! یا خط های بنفش و سبز ال سی دی که میخوان ظاهر شن ؟؟؟ رابط کاربری ضعیف و کند هنگسونگ همراه با ترولی به نام بیکسبی موجبات فان هستن به تنهایی حالا حساب کن هوش مصنوعی از نوع سامهنگی بهش اضافه بشه!!!