خانهاخبار
کدام پلتفرم در برابر بدافزارها آسیب‎پذیرتر است؟

کدام پلتفرم در برابر بدافزارها آسیب‎پذیرتر است؟

امروزه برخی توسعه‌دهندگان پلتفرم‎ها را ابزاری برای سودجویی در نظر می‌گیرند و از این طریق حتی به اطلاعات شخصی کاربران دست پیدا می‎کنند. اما در این میان کدام پلتفرم‌ها از همه آسیب‎پذیرترند؟! با جی اس ام باشید.
۱۳۹۶/۸/۳۰

همانطور که می‎دانید توسعه دهندگان با اهداف متفاوتی به تولید و انتشار بدافزارها می‎پردازند. همچنین هکرها از روش‎های مختلفی برای نفوذ به دستگاه‎های مختلف الکترونیکی استفاده می‎کنند اما میزان مقاومت سیستم عامل دستگاه‎های مورد هدف نیز پر اهمیت است. بر همین اساس اخیرا خبرگزاری نوکیا آماری را منتشر نموده که بیانگر آسیب‎پذیری شدید پلتفرم اندروید در برابر حمله بدافزارها است که این امر به ضریب پایین امنیتی اندروید اشاره دارد.

image

آمار منتشر شده نشان می‎دهد که بدافزارها علاقه بسیار زیادی به سیستم عامل اندروید دارند، به طوری‎که این پلتفرم را اصلی‎ترین هدف خود می‎دانند. بر اساس این اطلاعات، اندروید با 68.5% و ویندوز کامپیوترهای خانگی با 28% بیشترین میزان آلودگی بدافزاری را در اختیار دارند و پلتفرهایی همچون iOS، لینوکس، یونیکس، مکینتاش، 3.5% باقی‎مانده را به خود اختصاص داده‎اند.

به عقیده نوکیا فراوانی اپ‎ها و انتشار ساده آن‎ها به وسیله منابع ناشناس، اندروید را به یکی از غیرقابل اعتمادترین سیستم‎عاملها بدل نموده است. همچنین نوکیا معتقد است دانلود اپلیکیشن‎ها از منابع نامعتبر عامل اصلی نفوذپذیری این پلتفرم به شمار می‎رود. به همین دلیل گوگل در تلاش است تا با انتشار اپلیکیشن‎های مختلف در فروشگاه پلی‎استور از نفوذ بدافزارها جلوگیری نماید، با این وجود هنوز بسیاری از کاربران بدون توجه به فروشگاه‎های معتبر، به دانلود اپلیکیشن‎ها در شبکه‎های مختلف اجتماعی می‎پردازند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

سامسونگ

۱۳۹۶/۸/۳۰
خب مثلاً شما رئیس جایی هستی که بخوان گوشیتو هک کنن؟ این امنیت برای اشخاصی که مقامشون بالاست خوبه نه برای ما که اطلاعات خاصی توی گوشیمون نداریم.

اشکان

۱۳۹۶/۸/۳۰
من خودم از سه تا سیستم عامل ویندوز موبایل، ios, اندروید استفاده کردم.
الان هم از اندروید استفاده میکنم و تنها کاری که میتونم برای امنیت گوشیم بکنم اینه که آپدیت های امنیتی رو نصب کنم و فقط برنامه های شناخته شده رو از گوگل پلی دانلود کنم و نه هیچ منبع دیگه ای.
و آنتی ویروس نورتون رو هم نصب کردم

اپل

۱۳۹۶/۸/۳۰
اپل ده سال از بقیه جلوتره

..

۱۳۹۶/۸/۳۰
بله درسته ، اندروید بخاطر اینکِ باز هست و هر نرم افزاری رو که بخوایی میتونی بسازی و ارائه بدی برای اندروید
و دانلود کنی کلا هر چی ب دستت میرسه !!!
ولی اپل اینگونه نیست !!! ( این همون حد و مرزی هست که اپل برای گوشی ها به وجود آورده )
که یک سری از دوستان ناراضی هستن !!!