خانهاخبار
همه مشکلات iOS 11 و راه‌حل‌های پیشنهادی برای رفع آن‌ها

همه مشکلات iOS 11 و راه‌حل‌های پیشنهادی برای رفع آن‌ها

اپل سیستم عامل iOS 11 را چندی پیش رسما و پس از نسخه‌های بتای متعدد به انتشار عمومی رساند. بسیاری از کاربران آیفون‌های قدیمی‌تر مشکلات و باگ‌های متعددی پس از نصب این نسخه مشاهده و گزارش کرده‌اند. در این مطلب با این مشکلات و راهکارهای پیشنهادی برای رفع آن‌ها آشنا می‌شوید.
۱۳۹۶/۸/۳۰

تازه‌ترین سیستم عامل اپل به نام iOS 11 در 19 سپتامبر (28 شهریور) رسما منتشر شد. اغلب کاربرانی که این نسخه جدید را از همان ابتدا روی دستگاه‌هایشان نصب کردند، چندین باگ و مشکل مختلف را در ارتباط با آن کرده‌اند. البته نسخه‌های متعدد بتای عمومی و توسعه‌دهندگان این سیستم عامل تازه از ماه ژوئن منتشر شدند اما ظاهرا حتی نسخه نهایی آن هم خالی از عیب نیست.

ما اغلب فروم‌ها و تالارهای گفتگوی محبوب و پرکاربر را به دنبال رایج‌ترین مشکلات iOS 11 جستجو کردیم و قصد داریم در ادامه این مطلب شما را با آن‌ها آشنا کنیم. همچنین راهکارهایی کاربردی و مفید برای رفع آن‌ها به شما پیشنهاد می‌دهیم.

۱ - نمایش حرف A و سمبل‌های دیگر در هنگام تایپ i

برخی از کاربران نسخه iOS 11.1 گزارش کرده‌اند که در هنگام تایپ حرف i شاهد نمایش A و یک سمبل دیگر بوده‌اند. کمپانی اپل هم به سرعت این مشکل را شناسایی و برای رفع آن اقدام کرد. ظاهرا در رفع کامل آن در گرو نصب نسخه نرم‌افزاری بعدی است و در صورت مشاهده آن چاره‌ای به جز به‌روزرسانی ندارید.

راهکارهای پیشنهادی:

  • نسخه تازه iOS 11.1.1 را برای آیفون یا آیپدتان دریافت و نصب کنید. گفته می‌شود که این به‌روزرسانی جزئی قادر است مشکل تصحیح خودکار حرف i به A که بسیاری از کاربران آیفون را آزار می‌داد، رفع کند. برای جستجوی دستی این نسخه به اپلیکیشن تنظیمات دستگاهتان بروید. در قسمت General گزینه Software Update را انتخاب کنید.
  • اگر با به‌روزرسانی به نسخه iOS 11.1.1 هم مشکلتان رفع نشد، اپل پیشنهاد می‌کند یک میانبر متنی روی گوشی‌تان تعریف و تنظیم کنید. برای این منظور به منوی تنظیمات و قسمت General بروید. سپس در منوی Keyboard وارد قسمت Text Replacement شوید. دکمه + را انتخاب کنید و در نوار عبارت خالی که ظاهر می‌شود، حرف I را به‌صورت بزرگ تایپ کنید. در نوار میانبر مخصوص هم i را به‌صورت کوچک تایپ کنید.

۲ – مشکل مصرف بیش‌ازحد انرژی باتری

مشکل مصرف نامتعارف باتری تقریبا در همه نسخه‌های به‌روزرسانی iOS به وجود می‌آید. البته نسل تازه آیفون یعنی آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون 10 به خاطر چیپست نوین A11 Bionic مشکلی با iOS 11 ندارند و به راحتی با آن سازگار می‌شوند. این مشکل معمولا در سایر آیفون‌ها و آیپدهای قبلی که از پردازنده قدیمی‌تری قدرت می‌گیرند، نمایان می‎شود. اغلب کاربران این مدل‌های قدیمی اخیرا گزارش کرده‌اند که باتری دستگاهشان زودتر از زمان معمول تمام می‌شود. درواقع کاربران بسیاری در تالار گفتگوی کمپانی اپل شکایت کرده‌اند که انرژی باتری دستگاهشان از زمانی که iOS 11 را نصب کرده‌اند، زودتر از آنچه انتظارش را دارند به پایان می‌رسد.

راهکارهای پیشنهادی:

  • اگر هنوز نسخه تازه iOS 11 را دریافت نکرده‌اید، بهتر است کمی دست نگه دارید تا اپل برای رفع مشکل باتری آن فکری کند و نسخه‌های بعدی را نصب کنید. البته اگر این نسخه تازه را دانلود و نصب کرده‌اید، هنوز هم راه حلی برای شما وجود دارد. شما می‌توانید دوباره به نسخه iOS 10.3.3 بازگردید.
  • راهکار پیشنهادی دیگر ما کشف همه اپلیکیشن‌هایی است که بیشتر از سایرین در مصرف باتری دستگاه نقش دارند. برای پیدا کردن آن‌ها به منوی تنظیمات و قسمت Battery Power بروید. در این قسمت می‌توانید دقیقا مشاهده کنید که کدام اپلیکیشن‌ها در 24 ساعت یا 7 روز اخیر چند درصد از عمر باتری را مصرف کرده‌اند. بدین ترتیب می‌توانید میزان مصرفتان را از این اپلیکیشن‌ها کمی محدود یا اصلا آن‌ها را به کلی حذف کنید. اگر نمی‌خواهید هیچ‌کدام از این اپلیکیشن‌های پرمصرف را دور بریزید، حواستان باشد که پس از اتمام کارتان درون این برنامه‌ها حتما آن‌ها را کاملا ببندید. تنها در صورتی آن‌ها را باز بگذارید که بدانید حتما به‌ زودی به محیطشان باز می‌گردید؛ به عبارت دیگر لازم نیست اپلیکیشن‌های پرکاربردتان را هر بار ببندید و باز کنید.
  • بنا بر ادعای USA Today همیشه می‌توانید احتمال بروز مشکل در مصرف باتری را با بررسی مدت زمان استفاده و حالت استندبای در منوی Battery Power پیش‌بینی کنید. اگر مدت زمان استفاده شما در بازه 5 دقیقه‌ای میان قفل کردن و باز کردن دوباره صفحه به بیش از یک دقیقه افزایش یافته باشد، متاسفانه گوشی شما آن‌چنان که باید استراحت نمی‌کند.

۳ – مشکل گرم شدن دستگاه

بسیاری از کاربران در تالارهای گفتگوی اپل شکایت کرده‌اند که دستگاهشان از زمان به‌روزرسانی به نسخه تازه سیستم عامل iOS بیش از حد داغ می‌شود. حتی برخی دارندگان آیفون 8 و آیفون 8 پلاس هم گزارش کرده‌اند که این داغ شدن بیش از حد در برخی موارد به متورم شدن باتری انجامیده و قاب گوشی‌هایشان از هم جدا شده است. این تورم باتری همچنین منجر به آزاد شدن گازهایی شده که صفحه نمایش گوشی هم در نتیجه آن از فریم جدا شده است. البته این از هم جدا شدن اجزای گوشی از خطر آتش گرفتن جلوگیری می‌کند اما به هر حال اپل باید برای رفع این مشکل بسیار خطرناک تمهیدی بیندیشد.

 

  • اگر متوجه شدید که داغ شدن گوشی در هنگان اجرای اپلیکیشن مشخصی ایجاد می‌شود، سعی کنید مدتی از آن برنامه استفاده نکنید. اغلب کاربران متوجه شده‌اند که گوشی آیفونشان در هنگام بازی‌های واقعیت افزوده بیش از حد داغ می‌شود؛ البته این دستگاه هوشمند به گونه‌ای طراحی شده است تا در صورت داغ شدن بیش از حد مجاز خاموش شود.
  • سرویس موقعیت مکانی را خاموش کنید. برای این کار به منوی تنظیمات و سپس Privacy بروید. Location Services را در همین قسمت پیدا و آن را غیرفعال کنید. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، سرویس موقعیت مکانی از GPS، بلوتوث و موقعیت مکانی دکل‌های مخابراتی برای تعیین موقعیت شما در هر لحظه استفاده می‌کند و این یعنی حجم عظیمی از تبادل داده و نهایتا مصرف باتری. همچنین می‌توانید ویژگی بلوتوث را در منوی تنظیمات و قسمت Bluetooth غیرفعال کنید. البته این ویژگی پرکاربرد در منوی تنظیمات سریع هم وجود دارد و قادر خواهید بود از طریق Control Center هم به آن دسترسی پیدا کنید.
  • همچنین می‌توانید هر اپلیکیشنی را که در پس زمینه دستگاهتان فعال است، غیرفعال کنید. برای این کار دکمه فیزیکی هوم را دو بار فشار دهید. بدین ترتیب قادر خواهید بود گالری همه اپلیکیشن‌های فعال را مشاهده و هر برنامه اضافه را با انگشت کنار بکشید.
  • اگر آیفونتان در هنگام اتصال به شارژر بیش از حد گرم می‌شود، آن را از شارژر جدا کنید و اجازه دهید چند دقیقه‌ای بگذرد تا دوباره به دمای عادی بازگردد. حالا آن را شارژ کنید.
  • در صورت داغ شدن گوشی همچنین می‌توانید قاب آن را جدا کنید. جدا کردن قاب گوشی باعث می‌شود گرما در قاب گوشی به دام نیفتد و به راحتی با محیط اطراف مبادله شود.

۴ – اجرا نشدن برخی اپلیکیشن‌ها در iOS 11

اپل از ابتدای انتشار نسخه iOS 10.3 به کاربرانش اعلام کرد که پشتیبانی از اپلیکیشن‌های 32 بیتی به زودی پایان می‌یابد. حالا با انتشار نسخه تازه این سیستم عامل یعنی iOS 11 وعده اپل محقق شده و پشتیبانی از همه اپلیکیشن‌های 32 بیتی هم پایان گرفته‌ است. بدین ترتیب کاربران این نسخه تازه اعلام کرده‌اند که در صورت تلاش برای اجرای این اپلیکیشن‌های قدیمی با پیامی مبنی بر انتظار برای انتشار نسخه 64 بیتی توسط توسعه‌دهندگان مواجه شده‌اند.

راهکار پیشنهادی:

  • می‌توانید با رفتن به منوی تنظیمات در قسمت About به منوی Applications بروید و دقیقا متوجه شوید که کدام اپلیکیشن‌هایتان 32 بیتی هستند. اگر چنین اپلیکیشنی داشته باشید، قادر خواهید بود یک پیکان کوچک در کنار تعداد برنامه‌هایتان مشاهده کنید. با انتخاب این قسمت می‌توانید فهرست همه اپلیکیشن‌هایی را که فعلا هیچ به‌روزرسانی تازه‌ای برایشان وجود ندارد، ببینید.
  • اگر وارد قسمت Applications شدید و با انتخاب آن به هیچ پنجره دیگری راهنمایی نشدید، به این معنیست که هیچ اپلیکیشن 32 بیتی روی دستگاه شما نصب نشده است.

۵ – مشکل هنگ کردن یا بسته شدن ناخواسته اپلیکیشن‌ها

این موضوع مکررا توسط کاربران ناراضی iOS 11 گزارش شده است. ظاهرا بارها پیش آمده است که اپلیکیشن به یکباره بدون حرکت و عملکرد شود یا به کلی بسته شود. البته این مشکل ممکن است به دلایل متفاوتی از نسخه سیستم عامل iOS 11 یا مشکلات خود اپلیکیشن به وجود آید. اگر تا به حال برای شما هم پیش آمده است که اپلیکیشن بدون فرمانتان بسته شود، راهکارهای مختلفی برای رفع آن وجود دارد و لازم نیست اپلیکیشن را حذف کنید.

راهکارهای پیشنهادی:

  • به بازار اپلیکیشنی App Store بروید و زبانه Updates را انتخاب کنید. اگر به‌روزرسانی برای اپلیکیشنی که دائما دچار مشکل می‌شود در دسترس بود می‌توانید فقط همان برنامه را به‌روزرسانی کنید. البته همیشه می‌توانید با انتخاب گزینه Update All همه اپلیکیشن‌ها را به‌روزرسانی کنید.
  • اپلیکیشن معیوب را کاملا حذف و دوباره دانلود کنید. برای این کار انگشتتان را چند ثانیه روی اپلیکیشن نگه دارید و بعد دکمه X را انتخاب کنید تا به کلی از روی گوشی‌تان پاک شود. سپس به App Store بازگردید و همان اپلیکیشن را دوباره دانلود کنید. پس از دریافت و نصب کامل می‎توانید آن را از منوی صفحه خانه اجرا کنید.
  • اگر این مشکل دائما تکرار شد می‌توانید با توسعه دهنده اپلیکیشن مورد نظر ارتباط برقرار کنید. در App Store به قسمت مربوط به همان اپلیکیشن بروید. در بخش App Store Customer Reviews گزینه App Support را انتخاب کنید.
  • اگر هنوز iOS 11 را دانلود نکرده‌اید اما قصد دارید دستگاهتان را به زودی به این نسخه ارتقا دهید، حواستان باشد شرایط دریافت و نصبش را کامل مطالعه کنید و تنها در صورت موافقت با همه شرایط آن را بپذیرید. ممکن است احتمال تغییر در اجرای اپلیکیشن‌ها در همین موارد ذکر شده باشد.

۶ – مشکل از کار افتادن تاچ اسکرین (صفحه نمایش لمسی)

کاربران متعددی در تالارهای گفتگوی اپل عنوان کرده‌اند که صفحه نمایش لمسی دستگاهشان پس از ارتقا به سیستم عامل نسخه iOS 11 با مشکل تأخیر مواجه شده با به کلی از کار افتاده است. البته این مشکل اصلا تازه نیست. برخی توسعه دهندگان چنین مشکلی را پس از انتشار نسخه بتای مخصوص توسعه‌دهندگان iOS 11 در تالارهای گفتگوی تخصصی خودشان گزارش کرده بودند. اگر این مشکل برای شما هم پیش می‌آید، پیش از هر چیز از تمیز و خشک بودن صفحه نمایش اطمینان حاصل کنید و میزان سالم بودن محافظ صفحه‌تان را هم در نظر بگیرید. البته روش‌های دیگری هم برای رفع این مشکل وجود دارند که به جای تمرکز بر پنل نمایش فیزیکی از طریق سیستم عامل اجرا می‌شوند.

راهکارهای پیشنهادی:

  • در منوی تنظیمات و قسمت General به منوی Accessibility بروید و وضعیت 3D Touch sensivity را از قسمت 3D Touch بررسی کنید. اگر تنظیمات این گزینه در حالت Medium یا Firm قرار داشت، آن را به Light تغییر دهید.
  • این مشکل همچنین ممکن است در هنگام استفاده از اپلیکیشن مشخصی رخ دهد. در این صورت از اپلیکیشن مورد نظر خارج شوید و تلاش کنید آن را با دو بار فشردن دکمه فیزیکی خانه (Home Button) و مشاهده اپلیکیشن‌های فعال کاملا ببندید. حالا اپلیکیشن را از نو اجرا کنید. انتظار می‌رود ویژگی لمسی صفحه هم با عملکرد دوباره اپلیکیشن فعال شود.
  • اگر قابلیت لمسی صفحه نمایش به کلی غیرفعال شد و به هیچ‌کدام از فرمان‌هایتان عمل نکرد، دستگاه را خاموش و روشن کنید. البته روش Restart برای مدل‌های متنوع آیفون کمی مختلف است. بهتر است پیش از اجرا درباره آن کمی تحقیق کنید.

۷ – ارتباط برقرار نکردن با App Store

علاوه بر مشکلات مربوط به دانلود کردن اپلیکیشن‌ها، برخی کاربران گزارش کرده‌اند که نمی‌توانند وارد محیط App Store شوند. این مشکل پیش‌تر هم بعد از انتشار نسخه آزمایشی بتا توسط برخی کاربران Reddit گزارش شده بود. این کاربران مدعی شده‌اند که در هنگام تلاش برای اتصال به بازار اپلیکیشنی App Store با پیغامی مواجه می‌شوند که می‌گوید دستگاه شما در حال حاضر قادر نیست به App Store متصل شود.

راهکارهای پیشنهادی:

  • در منوی تنظیمات به General و بعد Date & Time بروید و زمان و همچنین تاریخ دقیق جاری را تنظیم کنید. گزینه Set Automatically را غیرفعال و تاریخ و ساعت جاری را به‌صورت دستی تعریف کنید. این کار همچنین تاریخ و ساعت زبانه Today را درون App Store هم تغییر می‌دهد. حالا به App Store بروید و آن را به مدت 3 ثانیه باز بگذارید. دوباره به Date & Time در منوی تنظیمات بروید و گزینه Set Automatically را فعال کنید. باز هم App store را ببندید و دوباره باز کنید.
  • همچنین می‌توانید دستگاه را پس از تنظیم صحیح ساعت و تاریخ یک‌بار خاموش و سپس روشن کنید. اگر گوشی شما آیفون 6 اس یا مدل‌های قدیمی‌تر از آن است، Sleep/Wake و دکمه خانه را انتخاب کنید و نگه دارید تا لوگوی اپل روی صفحه دیده شود. برای آیفون 7 و نسخه‌های بعدی باید Sleep/Wake و دکمه کم کردن صدا را نگه دارید.
  • راهکار آخر هم فعال کردن قابلیت انتقال داده‌هاست. برای این کار در منوی تنظیمات به Cellular بروید و Enable Cellular Data را انتخاب کنید. این گزینه را به محض ورود به App Store دوباره غیرفعال کنید.

۸ – باگ: ارسال نشدن ایمیل‌ها در Outlook و Exchange

برخی کاربران از همان ابتدای انتشار نسخه iOS 11 با مشکل ارسال نشدن ایمیل‌هایشان مواجه بودند. این مشکل مخصوصا در استفاده از آدرس‌های ایمیلی مایکروسافت، آفیس 365 و Outlook گزارش شد. کاربران این سرویس‌ها در هنگام ارسال ایمیل با خطای «پیام شما از سوی سرور رد شد» مواجه می‌شوند.

راهکار پیشنهادی:

  • اپل تنها یک هفته پس از انتشار iOS 11 نسخه بتای iOS 11.1 را هم منتشر کرد. انتشار عمومی این نسخه احتمالا حالا در سرتاسر جهان اجرا شده است و قادر هستید آن را دریافت و نصب کنید. اگر هنوز آن را دریافت نکرده‌اید به منوی تنظیمات بروید و در قسمت General گزینه Software Updates را انتخاب کنید تا دستگاه به صورت دستی همه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری موجود را جستجو کند. اپل در تالار گفتگویش رسما اعلام کرد که مشکل مذکور با نسخه iOS 11.1 رفع شده است و دیگر لازم نیست نگران ارسال ایمیل‌هایتان باشید.

۹ – مشکل تنظیمات روشنایی صفحه

یکی از کاربران Reddit گزارش کرد که صفحه نمایش گوشی آیفون 7 او پس از نصب iOS 11 و با همان تنظیمات از iOS 10 تاریک‌تر است. سیستم عامل تازه ممکن است تنظیمات شخصی شما را کمی دستخوش تغییر کند. این تغییرات ممکن است شامل تغییر در درصد روشنایی نور صفحه هم باشد. بدین ترتیب میزان غلظت رنگ‌های روشن هم روی صفحه نمایش دستگاهتان کاهش می‌یابد.

راهکار پیشنهادی:

  • در منوی تنظیمات به General و بعد Accessibility بروید. در انتهای قسمت display Accomodations می‌توانید Reduce White Point را ببینید. درصد این بخش را برای افزایش نور صفحه بیشتر کنید یا در صورت تمایل آن را کاملا غیرفعال کنید.

۱۰ – مشکل اتصال به شبکه ارتباطی Wi-Fi

برخی کاربران در تالارهای گفتگوی اپل گزارش‌هایی مبنی بر قطع شدن مداوم اتصال Wi-Fi و حتی وصل نشدن به آن ارسال کرده‌اند. آن‌ها مدعی شده‌اند که بازه قدرت و گستردگی امواج Wi-Fi برای سایر دستگاه‌ها کافی بوده است اما این کاربران در اتصال به آن دچار مشکل شده‌اند.

راهکارهای پیشنهادی:

  • پیش از آنکه به حل مشکل از طریق آیفون‌تان فکر کنید، روتر یا مودم را به خوبی بررسی کنید و مطمئن شوید که در بازه امواج آن قرار دارید. همچنین از منوی تنظیمات گوشی به Wi-Fi بروید و از اتصال به شبکه ارتباطی صحیح هم اطمینان حاصل کنید. حتی می‌توانید دستگاه خود و مودم‌تان را هم یک بار خاموش و روشن کنید.
  • اگر بعد از اجرای روش‌های بازبینی قبلی هنوز هم نتوانستید به Wi-Fi متصل شوید، در منوی تنظیمات به General و سپس Reset بروید. Reset Network Setting را انتخاب کنید تا همه تنظیمات قبلی شما از قبیل رمز ورود به شبکه، VPN و تنظیمات APN موردنظر از بین برود.
  • اگر نتوانستید با این مشکلات کنار بیایید یا راه‌حل‌های مختلف هم نتوانست در رفع آن‌ها به شما کمک کند، می‌توانید گوشی را به تنظیمات اولیه کارخانه بازگردانید. برای این کار در منوی تنظیمات به General و سپس Reset بروید. Erase All Content and Settings را انتخاب کنید. پیش از انتخاب این گزینه حتما از همه محتویات و فایل‌های مهمتان بکاپ بگیرید چراکه هیچ‌کدام پس از بازگشت به تنظیمات کارخانه باقی نخواهند ماند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (18 نظر)

علي

۱۳۹۷/۴/۳۰
سلام
من تنها مشكلي كه برام پيش اومده تو اپديت جديد
رفتن يهويي انتن گوشي هستش
مخصوصا وقتي كه كد ميزنم برا استعلام شارج يا شارج گوشي انتن ميره رو حالت سرجينگ اگه كسي راهكاري داره بگه خيلي خستم كرده اين مشكل

میلاد

۱۳۹۶/۱۰/۱۸
سلام ببخشید من ایفونم رو با گوشی اپدیت کردم
الان دکمه هون یا پاور رو که میزنم یه تاخیر دو ثانیه در روشن شدن صفحه دارد لطفا کمکم کنین این مشکل رو برطرف کنم

Benjamin

۱۳۹۶/۱۰/۲
دوستان من ي مشكل دارم
من ايفون ٦ دارم و ios در حال حاظرم ٩.٣ هست
من ميخوام ب اخرين نسخه ios 10 برم، اما وقتي جستجو برأي آپديت ميزنم iOS 11 مياد بالا
نميدونم چكار كنم
لطفا اگه ميتونيد راهنمايي كنيد

علی

۱۳۹۶/۹/۵
دوستان و مسئولای سایت این مشکل smsها رو چکار کنیم یک دقیقه عقبه smsای که میاد برامون یا میوفته بالای sms ارسالی یا صدای هشدارش نمیاد یا وقتی یه conversation جدید باز میکنی پیام میدی چون عقبه نمیاد جواب smsبرات باید برنامه message رو ببندی و دوباره باز کنی تا بیاد.
مشکل اپدیته یا از اوپراتوره

محمود

۱۳۹۶/۹/۴
سلام
منم این مشکل رو دارم حتی گوشیم رو ریست کردم درست نشد تازه سیم کارتم رو هم باطل کردم و یدونه نو گرفتم بازم درست نشد.
این مشکل قطعا نرم افزاری و مربوط به ios 11 هست.
گوشیم هم آیفون 7 هست