خانهاخبار
طراح ارشد اپل از حذف دکمه هوم در آیفون 10 می‌گوید

طراح ارشد اپل از حذف دکمه هوم در آیفون 10 می‌گوید

دکمه هوم یکی از ویژگی‌های کلیدی و به نوعی شناسه اصلی آیفون در یک دهه گذشته بوده است، اما اپل با معرفی iPhone X استفاده از کلید فیزیکی را کنار گذاشت و جای آن را به ژست‌های حرکتی داد.
۱۳۹۶/۸/۲۷

از اولین نسل آیفون تا به امروز و در آیفون ۸ و ۸ پلاس، همیشه شاهد حضور کلید فیزیکی هوم در زیر نمایش‌گر آیفون بود‌ه‌ایم که پس از معرفی آیفون ۵ اس، این کلید میزبان سنسور اثر انگشت هم بوده است. این کلید در واقع یکی از مشخصه‌های کلیدی در ظاهر آیفون به شمار می‌رود که در بسیاری از بازی‌های ویدیویی، انیمیشن‌ها و آگهی‌های تبلیغاتی به آن به عنوان نشانی برای آیفون توجه می‌شد.

image

به هر حال، اپل در تولید جدیدترین پرچم‌دار خود، تصمیم گرفت دکمه هوم را که یکی از اصلی‌ترین المانهای ظاهری آیفون است، حذف نماید. سر جانتان آیو، طراح ارشد اپل، به تازگی در مصاحبه‌ای با  TIME درباره حذف کلید فیزیکی هوم از آیفون سخن گفته است. او معتقد است که گرچه کلید هوم یکی از ویژگی‌های مهم آیفون بوده است، اما حذف آن به نفع آیفون 10 است.

آیو گفته:

معتقدم این امر که استفاده مداوم از ویژگی‌هایی که مفید بوده‌اند، با هر هزینه‌ای، به شکست منتهی می‌شود. در کوتاه مدت، این استفاده از راهکارهایی است که کم‌خطرتر و امن‌تر به نظر می‌رسند.

پس از حذف دکمه هوم از آیفون 10،‌ کوپرتینویی‌ها به جای اسکنر اثر انگشت یا همان سنسور از سیستم تشخیص چهره پیشرفته و به جای کارکردهای دکمه هوم از ژست‌های حرکتی و سوایپ‌ در جهت‌های مختلف استفاده کرده اند.

image

افرادی مانند مارکوس برانولی (MKBHD) که به کار بررسی گجت‌های مختلف می‌پردازند، به این نکته اشاره کرده‌اند که ممکن است یادگیری این ژست‌ها و کاربرد مشخص هر یک از آن‌ها برای کاربران زمان بر باشد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

سعید

۱۳۹۶/۸/۲۹
زودتر؟؟؟گوشی های آندرویدی چند سال قبل دکمه هوم رو حذف کردن.اپل خیلی عقبه

italodance

۱۳۹۶/۸/۲۷
خیلی خوب شد که حذف شد همیشه از این دکمه بدم میومد و دنبال تنوع بودم که خوشحالم اپل این قدم رو مثل همیشه و زودتر از همه اعمال کرد.

saeed666

۱۳۹۶/۸/۲۷
حرف نداره. آقا زور نیس که آیفون و اصلا خوده اپل پیشرو هس تو بازار تکنولوژی مخصوصا موبایل. استاندارد بازار هستن و اپل تعیین میکنه استانداردهای بازار تکنولوژی رو