خانهاخبار
بهترین زمان ارسال عکس در اینستاگرام برای گرفتن لایک و کامنت بیشتر

بهترین زمان ارسال عکس در اینستاگرام برای گرفتن لایک و کامنت بیشتر

بسیاری از کاربران اینستاگرام با این سوال مواجه‌اند که چه زمانی برای انتشار عکس و ویدئوهای خود در اینستاگرام بهترین زمان است و می‌توانند لایک و کامنت بیشتری دریافت کنند. اپلیکیشن Later برای پاسخ به این سوال آماری ارائه داده است تا کاربران بتوانند بهترین ساعت روز و بهترین روز هفته را پیدا کنند.
۱۳۹۶/۸/۲۵

امروزه اینستاگرام به یکی از محبوب‌ترین و پر بازدیدترین شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. در حال حاضر اینستاگرام از شبکه‌ای برای اشتراک گذاری لحظات خوش و ناخوش کاربران فراتر رفته و به ابزاری برای کسب درآمد در فضای مجازی تبدیل شده است. جذب مخاطب بیشتر و افزایش تعاملات اجتماعی همواره از دغدغه‌های کاربران اینستاگرام بوده است. چه آن‌هایی که در این شبکه اجتماعی صفحه شخصی دارند و چه آن‌هایی که استفاده‌های تجاری می‌کنند. سوال خیلی از کاربران اینستاگرام این است که چه زمانی از روز باید عکس یا ویدئو را در اینستاگرام پست کنند تا لایک و کامنت بیشتری از دنبال کنندگان (followers) دریافت کنند؟ در این مطلب سعی داریم به این سوال، پاسخ بدهیم.

image

بهترین زمان برای انتشار یک عکس در اینستاگرام، چه زمانی است؟

پیش از هر چیز باید بدانیم که هیچ گاه نمی‌توان به این سوال یک پاسخ قطعی و دقیق برای همه کاربران داد. چرا که هر کاربر در اینستاگرام شرایط خاص خودش را دارد و با کاربر دیگری متفاوت است. با توجه به شرایط هر فرد از جمله نوع حساب کاربری، نوع و تعداد فالوئرهایش، موقعیت مکانی فرد و فالوئرهایش و ... پاسخ این سوال از کاربری به کاربر دیگر متفاوت است.

اما با صرف نظر کردن از شرایط منحصر به فرد هر حساب، بر طبق آمار و ارقام می‌توان یک قاعده کلی برای بهترین زمان انتشار عکس در اینستاگرام ترسیم کرد.

Later اپلیکیشن زمان‌بندی اینستاگرام، بیش از شصت هزار پست اینستاگرامی را در سال ۲۰۱۵ تحلیل کرد و اطلاعات به دست آمده به اندازه‌ای کافی بود که بتوان یک نتیجه‌گیری اولیه از این آمار به دست آورد. باید توجه داشت که این آمار به هیچ وجه آمار نهایی و قطعی نیست ولی به شما یک دید کلی از اینکه چه زمانی بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام است، ارائه می‌دهد.

چه ساعتی از روز در اینستاگرام پست کنیم؟

اگرچه بهترین ساعت انتشار عکس در روزهای مختلف، متفاوت است اما طبق بررسی‌های برنامه Later بهترین زمان برای انتشار پست در اینستاگرام ساعت ۲ بامداد و ۵ بعدازظهر است. طبق آمار به دست آمده بیشترین تعاملات اجتماعی در اینستاگرام در این ساعات رخ می‌دهد. آمار هم‌چنین نشان می‌دهد که ساعت ۹ صبح و ۶ بعدازظهر، بدترین زمان برای انتشار پست است. دلیل قطعی برای اینکه چرا این ساعات بهترین یا بدترین ساعات انتشار پست هستند، وجود ندارد. ولی مت اسمیت، موسس Later دو دلیل برای این بازه زمانی ذکر کرده است. در مورد ساعت ۵ بعدازظهر این نظر را دارد که مردم آخرین دقایق ساعات کاری خود را با گشت زدن در اینترنت و اینستاگرام سر می‌کنند. و در مورد ساعت ۲ بامداد معقتد است که مردم زمانی که به رختخواب می‌روند، تا زمانی که به خواب بروند اینستاگرام خود را چک می‌کنند.

image

به عنوان یک قاعده کلی اگر بخواهیم بگوییم بهترین ساعات برای انتشار یک عکس یا ویدئو در اینستاگرام در ساعات غیرکاری است و مردم در این زمان وقت بیشتری را به نسبت ساعات کاری و زمان مدرسه در اینستاگرام می‌گذرانند.

چه روزی از هفته در اینستاگرام پست کنیم؟

مشخص کردن بهترین روز هفته برای فعالیت در اینستاگرام نیز همانند تعیین یک ساعت در روز، دشوار است. برخی از محققین معتقدند که چهارشنبه و پنچ‌شنبه روزهایی است که بیشترین تعاملات در اینستاگرام رخ می‌دهد ولی شواهدی که از برنامه‌های مدیریتی شبکه‌های اجتماعی به دست آمده است گاهی خلاف این عقیده را نشان می‌دهد. بسته به اینکه حساب کاربری شما از چه نوعی باشد و چه فالوئرهایی داشته باشید، تعطیلات آخر هفته می‌تواند روزهای پر فعالیت یا کم فعالیتی در اینستاگرام‌تان باشد. به عنوان مثال اگر اینستاگرام شما یک صفحه شخصی است که بیشتر فالوئرهای شما را دوستان و اقوام‌تان تشکیل می‌دهد، روزهای آخر هفته می‌تواند روزهای خوبی برای انتشار عکس در اینستاگرام باشد و تعاملات زیادی داشته باشید. ولی اگر صفحه اینستاگرام‌ شما مربوط به کسب و کارتان است و بیشتر دنبال کنندگان شما صفحه‌های تجاری و شرکت‌هاست، روزهای آخر هفته روزهای مناسبی برای فعالیت در اینستاگرام نیست.

بهترین زمان پست کردن در اینستاگرام را خودتان پیدا کنید

در نهایت تنها راه دقیق و مطمئن برای پیدا کردن بهترین زمان پست کردن یک عکس یا ویدئو در اینستاگرام، نیازمند پیگیری و تجزیه و تحلیل خودتان است. با توجه به نوع حساب شما، نوع فالوئرهای‌تان، شهر و کشوری که در آن زندگی می‌کنید، ساعات کاری، تعطیلات و دیگر عواملی که در میزان فعالیت اینستاگرامی شما دخیل است و با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام، می‌توانید بهترین ساعت روز و بهترین روز هفته برای فعالیت در اینستاگرام و داشتن بیشترین تعاملات اجتماعی در این شبکه را به دست آورید. علاوه بر این، می‌توانید اطلاعاتی نیز در مورد فالوئرهای خود به دست آورید. اینستاگرام آن‌ها را براساس موقعیت مکانی، سن و جنسیت دسته‌بندی می‌کند تا بتوانید بهتر آن‌ها را بشناسید.

image

 

اگر می‌خواهید یک گام فراتر از ابزارهای اینستاگرام بردارید می‌توانید خودتان دست به قلم بشوید. با استفاده از ابزاری مثل Google Sheet و یا ساده‌تر از آن، یک کاغذ شطرنجی، نمودار بکشید و اطلاعات خود را وارد کنید. هرگاه که عکس یا ویدئویی را در اینستاگرام ارسال می‌کنید، ساعت و روز آن را یادداشت کنید، تعداد لایک و کامنت‌هایی که در ۲۴ ساعت یا بیشتر از آن دریافت کرده‌اید را وارد کنید. با جمع‌آوری اطلاعات بیشتر، می‌توانید نتیجه بهتری به دست آورید. و به این ترتیب می‌توانید به راحتی یک الگو برای فعالیت‌های خود در اینستاگرام به دست آورید. اگر به دنبال راه انداختن یک کسب و کار آنلاین از طریق اینستاگرام هستید، این راهکار در جذب بیشتر مخاطب به شما کمک خواهد کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

اشکان

۱۳۹۶/۸/۲۷
برای یه عده میشه

فری

۱۳۹۶/۸/۲۷
همینو بگو

بهزاد

۱۳۹۶/۸/۲۶
لایک بگیریم که چی بشه مثلاً نون و آب میشه؟