خانهاخبار
بیل گیتس 100 میلیون دلار برای مبارزه با بیماری آلزایمر هزینه می‌کند!

بیل گیتس 100 میلیون دلار برای مبارزه با بیماری آلزایمر هزینه می‌کند!

بیل گیتس، موسس مایکروسافت همیشه به انجام امور بشر دوستانه و خیر خواهانه مشهور بوده است. مدتی قبل اعلام کردیم که این فرد با اختصاص بخشی از سهام خود به امور خیریه، بزرگ‌ترین وقف قرن را انجام داد؛ حال و پس از گذشت مدت کوتاهی، گیتس تصمیم گرفته تا با بیماری آلزایمر مبارزه نماید.
۱۳۹۶/۸/۲۳

بیل گیتس، بنیان گذار و از مدیران سابق مایکروسافت، به تازگی اعلام کرد که مبلغ صد میلیون دلار را برای مبارزه با آلزایمر وقف خواهد کرد. او این مبلغ را در اختیار بنیاد Dementia Discovery قرار می‌دهد که در تلاش برای کشف راه درمان این بیماری است. این هزینه از بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس (موسسه خیریه خانوادگی گیتس و همسرش که در حال حاضر پروژه‌های بشر دوستانه بزرگی را در دنیا اجرا می‌کند) تامین نمی‌شود و از ثروت شخصی گیتس به بنیاد Dementia Discovery تخصیص می‌یابد.

image

در ابتدا نصف این مبلغ، یعنی ۵۰ میلیون دلار به بنیاد مذکور تحویل داده می‌شود که  سعی دارد صنایع و دولت را برای یافتن درمان بیماری‌های زوال مغز، در کنار هم قرار دهد. ۵۰ میلیون دلار دیگر برای همکاری با استارت‌آپ‌هایی است که در حال تحقیق روی آلزایمر باشند.

با توجه به این‌که در عصر جدید و با پیشرفت سطح بهداشت عمومی و علم پزشکی، عمر بشر و امید به زندگی افزایش یافته است، تعداد افرادی که از آلزایمر و بیماری‌های زوال عقل رنج می‌برند نیز افزایش می‌یابد. این بیماری منجر به ایجاد مشکلات عاطفی و مالی برای افراد مبتلا می‌شود. گیتس در مصاحبه با رویترز می‌گوید:

این یک مشکل بسیار بزرگ است، مشکلی رو به رشد و ابعاد تراژیک آن -حتی برای افرادی که زنده می‌مانندـ بسیار گسترده است.

با وجود این‌که دهه‌ها از آغاز تحقیق روی بیماری آلزایمر می‌گذرد، اما همچنان درمانی برای کند کردن پیشرفت این بیماری وجود ندارد و داروهای موجود فقط برخی از علائم آن را کاهش می‌دهند. با تمام این اوصاف، میلیاردر خوش قلب معتقد است که با سرمایه گذاری و تمرکز روی نوآوری‌های درمانی، می‌توان به راه حلی برای درمان آلزایمر دست یافت، حتی اگر لازم باشد یک  دهه دیگر تلاش کنیم.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

masoud

۱۳۹۶/۸/۲۳
دمش گرم خدا حفظش کنه صد سال دیگه