خانهاخبار
چگونه Dark Mode را در آیفون 10 فعال کنیم؟

چگونه Dark Mode را در آیفون 10 فعال کنیم؟

یکی از راه‌کارهایی که برای کاهش مصرف باتری در گوشی‌های مجهز به پنل OLED استفاده می‌شود، فعال کردن Dark Mode است که تم تیره‌ای به دستگاه می‌دهد. اپل هم در آیفون X چنین قابلیتی را ایجاد نموده است تا بتوان با استفاده از آن عمر باتری دستگاه را افزایش داد.
۱۳۹۶/۸/۲۳

آیفون 10 اولین گوشی تولید شده توسط اپل است که از نمایش‌گری با پنل OLED بهره‌مند است. استفاده از این نوع پنل در کنار مزیت‌هایی مانند رنگ‌های شفاف و کنتراست عالی، معایبی هم دارد، مانند عدم نمایش رنگ صحیح در هنگام تغییر زاویه دید و سوختگی‌های احتمالی. اما شاید بتوان یکی از مزیت‌های این صفحات را مصرف کمتر انرژی در هنگام نمایش محتوایی با رنگ‌های تیره دانست.

image

بنابراین، وجود تم تیره برای نماینده جدید اپل یک مزیت محسوب خواهد شد که خوشبختانه پیش از این چنین قابلیتی در نسخه‌های قبلی iOS وجود داشته که مختص آیفون 10 نیست و برای همه آیفون‌های سازگار با این نسخه‌ها در دسترس است.

این ویژگی که از آن با نام Smart Invert یاد می‌شود، رنگ‌های تمام قسمت‌های سفید و روشن را (به جز عکس‌ها، محتوای رسانه‌ای و اپ‌هایی که تم تیره دارند) به رنگ تیره برمی‌گرداند. در ادامه با روش فعال کردن آن در آیفون 10 آشنا می‌شویم:

image
 
image

image
 
image

image

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)