خانهاخبار
ساتیا نادلا با طعنه‌های پی در پی، آیپد پروهای اپل را هدف گرفته است!

ساتیا نادلا با طعنه‌های پی در پی، آیپد پروهای اپل را هدف گرفته است!

ساتیا نادلا، مدیر عامل هندی تبار مایکروسافت است که پس از تلاش‌‌های بسیار، توانست اشتباهات استیو بالمر را تا حد زیادی جبران و این شرکت را دوباره احیا نماید. اما مرد شماره یک ردموندی‌ها که همیشه به خوش اخلاقی شناخته می‌شد، مدتی است که با کنایه‌هایش قصد دارد آیپد پرو شرکت اپل را تحقیر نماید.
۱۳۹۶/۸/۲۲
image

ساتیا نادلا اخیرا سفری به سرزمین مادری‌ خود، هندوستان داشت و در طول این سفر با خبرنگارانی مواجه شد که اکثرا از آیپد استفاده می‌کردند. پس از این اتفاق آقای مدیر عامل خطاب به یکی از خبرنگاران گفت:

دوست من، تو به یک کامپیوتر واقعی نیاز داری!

پیش از این هم مدیران دیگر مایکروسافت اعلام کرده بودند که آیپد پرو شرکت اپل در واقع یک کپی از سرفیس پرو است. رایان گوین، مدیرکل بخش سرفیس یکی از این افراد بود که با جزئیات بیشتری اعلام کرد: اپل با تولید آیپد پرو، در واقع از رده محصولات ۲ در ۱ مایکروسافت کپی برداری کرده است.

بسیاری از افراد نیز معتقدند که این دو محصول از جهات بسیاری به هم شباهت دارند که مهم‌ترین آن‌ها وجود نمایشگر لمسی با قابلیت پشتیبانی از قلم استایلوس (سرفیس Pen و اپل Pencil) و همچنین پشتیبانی دستگاه از یک صفحه کلید QWERTY قابل جدا سازی است. اما بزرگ‌ترین تفاوت این دو دستگاه، سیستم عامل مورد استفاده آن‌هاست. سرفیس پرو مایکروسافت از ویندوز ۱۰ پرو بهره‌مند است که برای رایانه‌های شخصی توسعه داده شده؛ در مقابل آیپد پروهای اپل از همان سیستم عامل موبایلی اپل یا iOS استفاده می‌کند که در سایر مدل‌های آیپد نیز به کار گرفته می‌شود.

image

اما این اولین بار نبود که مدیر عامل ردموندی‌ها به اپل طعنه می‌زند؛ نادلا به تازگی گفته بود که مایکروسافت یک تولید کننده محصولات تجملاتی نیست و در شرکتش را سازنده ابزارهایی معرفی کرد که فناوری‌هایی را توسعه می‌دهد تا دیگران بتوانند آن (فناوری) را بسازند. او گفته بود:

قصد ندارم موفقیت‌هایی را که اپل و گوگل کسب می‌کنند، نادیده بگیرم. ما شرکت‌های متفاوتی هستیم. ما (مایکروسافت) واسطه‌های بازار نیستیم. تولید کنندگان ابزار هستیم، سازنده کالاهای لوکس نیستیم؛ این چیزی نیست که ما باید باشیم. ما به دنبال ایجاد فناوری‌هایی هستیم که دیگران بتوانند آن را بسازند.

اگر کمی به گفته‌های ساتیا نادلا فکر کنیم، متوجه می‌شویم که او هم قصد داشته بگوید که مایکروسافت ایده پرداز اصلی محصولات ۲ در ۱ است که آیپد پرو هم یکی از آن‌هاست و با ریتم ملایمی قصد تحقیر اپل و متهم کردن کوپرتینویی‌ها به کپی برداری از تبلت‌های سرفیس پرو را داشته است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

Seven son

۱۳۹۶/۹/۱۱
سرفیس خیلی بهره اما گرونه هرکسی چه ارض کنم شاید هیچکی نتونه بخرعه

yashar2080

۱۳۹۶/۸/۲۳
من نمیدونم با افراد نا آگاه چه بحثی میتونم داشته باشم!!!! یه سری افرادی که حتی مطلب و خوب نمیگیرن میان نظر هم میدن.... کسی اینجا راجع به سرفیس پرو فقط گفت؟!!!!من که بالاتر گفتم تبلتش تقریبا ده میلیون و شما لطفا کردین یه میلیون هم بالاتر گفتین:)))))...تبلت 11 میلیونی مگه تجملاتی نیست؟!!!!
قیمت all in one مایکروسافت چنده؟!!!!! 5000 دلار؟!!!!....
یه مطلب باید بزاریم بعد صد تا مطلب زیرش که بعصیا رو تفهیم کنیم.... واقعا خسته کنندست

alireza

۱۳۹۶/۸/۲۲
متاسفانه فقط از رو تعصب نظر میدی!!البته چیز معمولی هست!!
آخرین کانفینگ سرفس پرو جدید حدود 2000 تا 2500 دلار در میاد که اینجا میشه 11 میلیون و بالاتر!!پس گرون بودن این جنس مخصوص ایرانی نه اون ور!!دوست داری جنس گردن تر بهت بگم؟؟گوشی های ورو و آی مک پرو اپل!!
نمیدونم چرا تعصب شده پای ثابت کامنتهات

saeed666

۱۳۹۶/۸/۲۲
قیمت مایکروسافت خیلیییی بالاست تبلتاش.

arshia - all rights reserved

۱۳۹۶/۸/۲۲
دادا تجملاتی بودن صرفاً معناش گرون بودن نیست... اینکه پول بدی و اسباب بازی بگیری میشه تجملاتی!
اینکه گفته تجملاتی نیست منظورش این نیست که ارزونه! منظورش اینه نسبت به اپل که فقط پول ميگيره، امکانات بیشتری میده
مخلص کلام:سرفیس یه کالای لوکس فلج نیست