خانهاخبار
خطوط سبز رنگ، بلای جان نمایشگر آیفون 10 اپل!

خطوط سبز رنگ، بلای جان نمایشگر آیفون 10 اپل!

کاربران گزارش داده‌اند که روی صفحه‎نمایش آیفون 10 اپل، خطوط سبز رنگی نمایش داده می‌شود که همواره ثابت باقی می‌ماند. براساس بررسی‌های اولیه، این ایراد سخت‌افزاری بوده و با عرضه به‌روزرسانی نرم‌افزاری برطرف نخواهد شد.
۱۳۹۶/۸/۲۱

 اپل، آیفون 10 (iPhone X) را نزدیک به یک هفته پیش عرضه کرده است و با وجود نقدهای مثبت نسبت به این گوشی، به‌نظر می‌رسد آیفون 10 پرمشکل‌ترین گوشی است که توسط کوپرتینویی‎ها وارد بازار شده.

وب‎سایت MacRumors، گزارش می‌دهد که کاربران به‌تازگی متوجه ایرادی جدیدی روی گوشی‌ آیفون 10 شده‏اند؛ براساس گزارش‏های منتشر شده که در حال افزایش است، خطوط سبز رنگی روی نمایشگر OLED آیفون 10 ظاهر شده و این خطوط سبز رنگ روی Home Screen، صفحه قفل و حتی در هنگام ری‌بوت نیز دیده می‎شود.

براساس گزارش‌های به‎دست آمده، حداقل 20 کاربر مدعی شده‎‌اند که مشکل خطوط سبز رنگ روی نمایشگر آیفون 10 وجود دارد. به‌نظر می‌رسد خطوط سبز رنگ روی صفحه‌نمایش آیفون 10، فوراً ظاهر نمی‌شود و پس از مدتی استفاده از این گوشی، رویت شده است. کاربران به گمان اینکه ایراد مذکور نرم‌افزاری است، گوشی خود را روشن و خاموش کرده‌اند؛ با این‎حال، خطوط سبز رنگ عمودی همچنان روی صفحه‌نمایش آیفون 10 دیده می‎شود.

image

باید اشاره کرد که ایراد مذکور، تنها به یک مدل مربوط نیست و اطلاعات منتشر شده، نشان از این دارند که صفحه‌نمایش مدل‌های مختلف آیفون 10 از جمله نسخه 64 گیگابایتی و 256 گیگابایتی پس از مدتی استفاده، آسیب دیده و خطوط سبز رنگ را نشان می‎هد. حتی این ایراد به مدل‌های عرضه شده در یک کشور خلاصه محدود نمی‌شود؛ ظاهراً در لهستان، ایالات متحده، کانادا و دیگر کشورها که آیفون 10 در آن‏ها به فروش می‌رسد، چنین مشکلی وجود دارد.

یکی از کاربران که با چنین ایرادی روی نمایشگر آیفون 10 مواجه شده است، به فروشگاه اپل مراجعه کرده و پس از گفت‌وگو با مسئولان فروشگاه، توانسته است آیفون خود را با یک مدل دیگر تعویض نماید. البته شرکت اپل در حال‌حاضر، به این موضوع واکنشی نشان نداده است و همچنان در حال‌ جمع‌آوری اطلاعات پیرامون ایراد مذکور است. با توجه به این موضوع، هنوز بیانیه رسمی توسط اپل ارائه نشده است.

image

شرکت اپل، پیش‌تر اعلام کرده بود که صفحه‌نمایش OLED آیفون 10 به دلیل ماهیتی که دارد؛ ممکن است با سوختگی پیکسل مواجه شود. با این وجود، هیچ اشاره‌ای به روشن باقی ماندن زیرپیکسل‌ها در بخشی از صفحه‌نمایش نشده است.

از دیگر ایراداتی که در رابطه با آیفون 10 اعلام شده است، می‌توان به عدم عملکرد این مدل در هوای سرد اشاره کرد. البته کوپرتینویی‎ها مدعی هستند که با انتشار یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری، این مشکل را برطرف خواهند کرد.

در رابطه با نمایش خطوط سبز رنگ روی صفحه‌نمایش آیفون 10، باید گفت که ایراد مذکور احتمالاً ناشی از یک اشکال سخت‌افزاری است و اپل نمی‌تواند با انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری، خطوط سبز رنگ صفحه‌نمایش را از بین ببرد؛ به همین جهت، توصیه می‌شود در هنگام خرید پرچمدار جدید اپل حتماً دقت لازم را به خرج دهید. آیفون 10 با قیمت 999 و 1149 دلار از تاریخ 3 نوامبر در بازارهای مختلف به فروش می‌رسد؛ با این‌حال، مشخص نیست در بازار ایران که اپل هیچ نماینده رسمی ندارد، کاربران پس از رؤیت چنین اشکالاتی باید به کدام فروشگاه یا واردکننده برای تعویض گوشی خریداری شده خود مراجعه کنند. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (73 نظر)

sadeq

۱۳۹۷/۷/۲۹
سلام گوشی های سامسونگم همینطوری میشه هم s6 edge داشتم هم s7 edge خط صورتی میفتن خیلی هم امارش بیشتر از اپله برین سایت هارو نگاه کنید کلا وقتی شرکتا یهو یک تغییر اساسی تو صفحه میدن این مشکلات پیش میاد

Yasamin

۱۳۹۷/۲/۲
Male man alan intori shode koja bad bebaram
Torokhoda komak konid

مهدی

۱۳۹۶/۱۲/۲۲
۶ ملیون بدی اینجوری بشه

مهدی

۱۳۹۶/۱۲/۲۲
چرا خود سامسونگ که از سوپر امولد استفاده می کنه اینجوری نمیشه تو این همه گوشی اپل مزخرف اصلی ترین جای موبایل صفحه است که ب هرجای موبایل ربط داره حالا این یه رنگی بیوفته روش دیگه اشغاله باید بندازی دور

رضا

۱۳۹۶/۸/۲۹
کهکشان با کدوم مدارک میگی جاست هنگی یو 11 پلاس ؟؟؟؟فکر کنم خواب دیدی! هنگ تی سی کارش تمومه سال دیگه هنگی تی سی وجود خارجی نداره