خانهاخبار
بیش از نیمی از ایرانی‌ها مشترک اینترنت موبایل هستند

بیش از نیمی از ایرانی‌ها مشترک اینترنت موبایل هستند

مرکز بررسی های فنی اقتصادی وزارت ارتباطات آخرین وضعیت نفوذ فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور را اعلام کرد. برمبنای این آمار، ۴۷ میلیون ایرانی از اینترنت موبایل استفاده می کنند.
۱۳۹۶/۸/۲۱
به گزارش جی‌اس‌ام و به نقل از خبرگزاری مهر، بررسی ها نشان می دهد که ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور تا پایان شهریورماه ۳۸.۶۹ درصد است و این درحالی است که در سال ۸۶ ضریب نفوذ تلفن ثابت ۳۳.۴۹ درصد بوده است. درهمین حال ۳۰ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۸۴۴ خط تلفن ثابت در کشور دایر است.
image

درهمین حال ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه که در سال ۸۶ حدود ۳۹.۵ درصد بود هم اکنون به ۱۰۶.۴۳ درصد رسیده است و این نشان می دهد که در ۱۰ سال گذشته نفوذ موبایل در ایران بیش از ۲.۵ برابر شده است. درهمین حال تعداد سیم کارتهای واگذار شده در کشور تا پایان شهریورماه امسال ۱۵۶ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۵۱۱ خط اعلام شده است.

از سوی دیگر تعداد سیم‌کارت فعال تلفن همراه در کشور که هم اکنون در دست مشترکان است نیز ۸۵ میلیون و ۶۴ هزار و ۴۶ سیم کارت عنوان شده است.

image

برمبنای بررسی های انجام شده، شمار روستاهای دارای ارتباط که در سال ۹۱ حدود ۵۲ هزار و ۹۶۵ روستا بوده، هم اکنون به ۵۵ هزار و ۱۲۱ روستا رسیده است. این درحالی است که روند ارتباط رسانی به روستاها طبق جدول منتشرشده، روند نزولی دارد و در سال ۹۵ تعداد روستاهای دارای ارتباط ۵۵ هزار و ۲۰۷ روستا بوده است.

برآوردها نشان می دهد که ۴۸ هزار و ۹۷۶ روستا در کشور دارای تلفن خانگی هستند و ۱۱۵ هزار و ۵۵۰ دستگاه تلفن همگانی در کشور نصب شده است.

image

برمبنای ارزیابی های انجام شده پهنای باند اینترنت بین الملل تا پایان شهریورماه امسال به یکهزار و ۱۱۴ گیگابیت بر ثانیه رسیده است و این درحالی است که در سال ۸۶ ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل ۶.۰۵ گیگابیت بر ثانیه بوده است که رشد هزار برابری را نشان می دهد.

image

درهمین حال ظرفیت پهنای باند شبکه اینترنت داخل کشور نیز از ۳۱.۸ گیگابیت بر ثانیه در سال ۸۸ به ۶۸۰۰ گیگابیت برثانیه رسیده است . این درحالی است که ظرفیت پهنای باند داخلی در ۶ ماهه نخست امسال بدون تغییر نسبت به انتهای سال ۹۵ ارزیابی می شود.

image

بررسی ها حاکی از آن است که ۴۷ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۵۵۵ مشترک در کشور از اینترنت موبایل و پهن باند سیار استفاده می کنند و شمار مشترکان اینترنت ثابت (پهن باند ثابت از طریق فناوری ADSL و فیبر) بالغ بر ۱۰ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۱۱۸ مشترک اعلام شده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)