خانهاخبار
انتشار نسخه نهایی اندروید 8.0 اوریو برای نوکیا 8 در آینده نزدیک

انتشار نسخه نهایی اندروید 8.0 اوریو برای نوکیا 8 در آینده نزدیک

هفته گذشته نسخه بتای اندروید 8 اوریو برای نوکیا 8 منتشر شد. کمپانی HMD می‌گوید انتشار این نسخه آزمایشی موفقیت‌آمیز بوده است و احتمالا به‌زودی شاهد انتشار نسخه نهایی اندروید 8 اوریو برای این پرچم‌دار نوکیا خواهیم بود.
۱۳۹۶/۸/۲۰

مرحله انتشار نسخه بتای اندروید 8.0 اوریو برای نوکیا 8 کاملا موفقیت‌آمیز اجرا شد و این موضوع یعنی پرچم‌دار مذکور آماده به‌روزرسانی به نسخه نهایی تازه‌ترین سیستم عامل گوگل است. جوهو سرویکاس، مدیر ارشد محصول در کمپانی HMD Global، اعلام کرد که بیش از 2000 کاربر هفته گذشته موفق شدند نسخه بتا را روی دستگاه‌های نوکیا 8 خودشان نصب کنند. این سازنده همچنین گفته که همه بازخوردهای کاربران را در این آزمایش نرم‌افزاری مورد توجه قرار داده است و قصد دارد اندروید 8.0 اوریو را در آینده نزدیک رسما برای همه گوشی‌های نوکیا 8 منتشر کند.

image

همان‌طور که می‌دانید، گوشی نوکیا 8 در ماه اوت و در حالی معرفی شد که به‌صورت پیش فرض به سیستم عامل اندروید نوقا نسخه 7.1.1 مجهز شده بود اما HMD Global پس از رونمایی وعده داد که آن را به‌زودی به اندروید 8.0 اوریو ارتقا می‌دهد. این کمپانی فنلاندی که حالا مسئولیت ساخت و عرضه گوشی‌های برند نوکیا را بر عهده دارد، چندی پیش نسخه بتای اندروید اوریو را برای این پرچم‌دار به‌صورت آزمایشی منتشر کرد تا ببیند تازه‌ترین سیستم عامل گوگل روی نوکیا 8 چگونه عمل می‌کند. این سازنده بدین ترتیب به همه دارندگان نوکیا 8 اجازه داد تا پیش از عرضه رسمی اندروید اوریو برای نوکیا 8 با محیطش آشنا شوند و آن را آزمایش کنند.

حالا مهلت انتشار آزمایشی این نرم‌افزار به پایان رسیده است و HMD باید نسخه نهایی آن را منتشر کند اما این کمپانی فنلاندی هنوز بازه زمانی مشخصی برای انتشار عمومی اندروید اوریو اعلام نکرده است. همان‌طور که می‌دانید، نوکیا امسال با معرفی گوشی‌های هوشمند ندرویدی متعددی از پایین رده تا پرچم‌دار دوباره به بازار رقابت موبایلی بازگشت و نوکیا 8 در حال حاضر تنها پرچم‌دار سطح بالای این برند نام‌آشنا به شمار می‌رود. این گوشی به مشخصات فنی سطح بالایی مجهز شده است و قابلیت‌هایی دارد که باعث می‌شود برجسته‌تر از سایر دستگاه‌های امسال نوکیا به نظر برسد. نوکیا 8 صفحه نمایش 5.3 اینچی IPS کواد اچ دی با وضوح تصویر 2560 در 1440 دارد د از پردازنده توانمند کوالکام اسنپ‌دراگون 835 بهره می‌برد. این پرچم‌دار به 4 گیگابایت رم مجهز شده و حافظه داخلی آن 64 گیگابایت است که با کارت حافظه جانبی ارتقا می‌یابد. مشخصات فنی پرچم‌دار مذکور تا اینجا احتمالا شبیه برخی گوشی‌های سطح بالای موجود به نظر می‌رسد اما باید دوربین آن را از سایرین تمایز دهیم. لنزهای دوربین اصلی و همچنین سلفی نوکیا 8 از برند نام آشنای کارل زایس تأمین شده‌اند تا کیفیت ثبت تصاویر آن یک سر و گردن بالاتر از دیگر پرچم‌داران هم‌رده‌اش باشد.

نوکیا 8 به دوربین دوگانه با دو لنز 13 مگا پیکسلی در پنل پشتی مجهز شده است که یکی از آن‌ها از نوع مونوکروم در نظر گرفته شده و حسگر سلفی‌اش هم 13 مگا پیکسلی است. از طرفی نرم افزار این دوربین‌ها هم بهبود یافته است تا کاربران تجربه بهتری از آن کسب کنند. برای مثال دارندگان این گوشی قادر هستند با هر دو دوربین اصلی و سلفی گوشی‌شان به‌صورت هم‌زمان عکاسی کنند تا لحظه‌ها بهتر و بیشتر ثبت شوند. اپلیکیشن دوربین این گوشی همچنین از چند ویژگی مفید دیگر هم در حالت زنده پشتیبانی می‌کند تا به اشتراک گذاشتن لحظه‌ها آسان‌تر شود و در صرف وقت صرفه‌جویی کنید.

پرچم‌دار نوکیا 8 گواهی IP54 دریافت کرده و به حسگر اثرانگشت هم مجهز شده است. ظرفیت باتری آن 3090 میلی آمپر ساعت گزارش شده است و از تکنولوژی شارژ سریع کوالکام نسخه 3.0 پشتیبانی می‌کند. سیستم عامل اندروید این گوشی تقریبا استاک یا ناب است و HMD تأکید کرده که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری مخصوص آن را به‌طور پیوسته منتشر خواهد کرد. همان‌طور که گفتیم، این سازنده هنوز مهلت مشخصی برای انتشار نسخه نهایی اندروید 8 اعلام نکرده است اما ازآنجاکه مهلت آزمایشی نسخه بتای آن با موفقیت طی شد، احتمالا به‌زودی شاهد انتشار این سیستم عامل تازه برای نوکیا 8 هم خواهیم بود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)