خانهاخبار
یکه‎تازی اپل در بازار گوشی‎های همراه امریکا

یکه‎تازی اپل در بازار گوشی‎های همراه امریکا

چندین و چند سال است که شرکت اپل لااقل در کشور امریکا بر تخت فرمانروایی بازار گوشی‎های همراه تکیه زده است و رقیبان سرسختش را از رسیدن به پادشاهی در این بازار ناکام کرده است. گزارش‌های جدید نشان می‎دهند که سلطنت اپل در این بازار در سه ماهه‌ی سوم سال 2017 میلای نیز همچنان پابرجا بوده است.
۱۳۹۶/۸/۱۸

گزارشی که چند روز پیش از سوی موسسه تحقیقات بازار Strategy Analytics منتشر شده است، از این موضوع حکایت دارد که در سه ماهه سوم سال 2017 میلادی نیز همچنان شرکت اپل موفق  شده است تا رتبه خود را در صدر جدول عرضه‌ی گوشی‌ همراه در کشور ایالات متحده امریکا حفظ کند و برند برتری باقی بماند که بیش‌ترین تعداد فروش گوشی را به خود اختصاص داده است. البته شرکت اپل در حالی رتبه نخست این جدول را کسب کرده است که در این بازه زمانی هم تولید کم‎تری نسبت به گذشته داشته است و هم در بازار سهم کم‎تری را به خود اختصاص داده است.

بر پایه این گزارش‌ها، عرضه‌ی گوشی‎های آیفون شرکت اپل در سه ماهه‌ی سوم سال 2017 میلادی در رقم 12 میلیون گوشی ثابت بوده است که نسبت به همین مقطع زمانی در سال گذشته در حدود یک میلیون کاهش نشان می‎دهد. در این سه ماه، شرکت اپل تنها موفق شده است تا 30.4 درصد از بازار را در اختیار خود داشته باشد که این مقدار نیز از سهم سال گذشته‎ی اپلی‎ها 2 درصدی کم‎تر است.

image

اگر چه شرکت سامسونگ به عنوان رقیب سرسخت اپل، رتبه دوم را در این جدول نصیب خود کرده است، با وجود این عقب‌افتادگی، سامسونگی‎ها توانسته‎اند تولید خود را از 9.7 میلیون گوشی به 9.9 میلیون برسانند و یک درصد نیز به میزان سهمشان از بازار گوشی‎های همراه امریکا بیفزایند تا به جای 24.1 درصد، 25.1 درصد در این بازار وسوسه‎برانگیز سهم داشته باشند. همچون دوره‌‏های گذشته، شرکت‌های ال‎جی، ZTE و موتورولا در حفظ جایگاهشان در میان 5 برند برتر موفق ظاهر شده‏‌اند.

در این میان موتورولا شایسته‌ی دست‎مریزاد ویژه‎ای است، چرا که در سه ماهه‎ی سوم سال 2017 میلادی موفق شده است تعداد تولید گوشی و سهمش از بازار تلفن‎های همراه را تقریبا دو برابر کند و حدود 5 درصد از بازار امریکا را با کاربرانش، به تسخیر خود در بیاورد.   

علت موفقیت چشمگیر شرکت موتورولا در این بازه زمانی، همکاری این شرکت قدیمی امریکایی با هر چهار اپراتور پر مخاطب تلفن همراه در کشور امریکا و عرضه‌ی مدل‎های پرطرفداری مانند موتو زد 2 پلی در بازار گوشی‌های همراه، گزارش شده است. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

حمید

۱۳۹۶/۸/۲۰
حالا یه بنده خدا متوهمی هم هست که ملت میشناسنش میگه سامسونگ با 40درصد فروش اوله و الجی هم 1.3 درصد فروش داشته راستی حبابی کجاست؟ حتی از زد تی ای هم پایین تره

saeed

۱۳۹۶/۸/۱۸
khob malome vaghti onja shekratae mokhaberati iphon o samsung midan bayad bala bashan kolan goshiai ke dare pit hastano sherkata erae midan